  • 1. Data: 2004-12-27 19:08:01
    Temat: futures i ryzyko kredytowe
    Od: "justa" <j...@o...pl>

    czesc
    prosilabym o informacje w jaki sposob można zastosowac futures do zarządzania
    ryzykiem kredytowym.
    justa

  • 2. Data: 2004-12-27 19:23:45
    Temat: Re: futures i ryzyko kredytowe
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > czesc
    > prosilabym o informacje w jaki sposob można zastosowac futures do zarządzania
    > ryzykiem kredytowym.

    A chciałabyś to w Wordzie, PDFie, czy może OpenOffisie?

    Jacek

  • 3. Data: 2004-12-27 19:34:55
    Od: j...@o...pl

    > A chciałabyś to w Wordzie, PDFie, czy może OpenOffisie?

    jezeli to nie jakiś zart to w czymkolwiek

  • 4. Data: 2004-12-27 19:39:40
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    justa wrote:
    > czesc
    > prosilabym o informacje w jaki sposob można zastosowac futures do
    > zarządzania ryzykiem kredytowym.
    > justa

    Czesc

    Generalnie nie mozna wykorzystac instrumentu typu futures do zarzadzania
    ryzykiem kredytowym. Futures sluza do zarzadzania ryzykiem ceny ( kursu,
    oprocentowania, indeksu ... ). Oczywiscie cena zwiazana jest z ryzykiem
    kredytowym - np. cena obligacji emitowanych przez firme zalezy od
    wyplacalnosci tej firmy, futures na akcje zalezy od ceny akcji czyli od
    kondycji tej firmy jednakze nie sadze, zeby udalo Ci sie znalezc instrument
    typu futures na obligacje emitowane przez firme. A nawet jezeli to na cene
    tych instrumentow wplywaja o wiele mocniej inne czynniki niz ryzyko
    kredytowe.

    pzdr
    wkg

  • 5. Data: 2004-12-27 20:33:51
    Od: "justa" <j...@o...pl>

> [...]
    > typu futures na obligacje emitowane przez firme. A nawet jezeli to na cene
    > tych instrumentow wplywaja o wiele mocniej inne czynniki niz ryzyko

    dzieki za odpowiedz. wlasnie nie moglam tego znalezc w zadnej ksiazce, a pisze
    prace o wykorzystaniu instrumentow pochodnych do zarzadzania ryzykiem
    kredytowym

  • 6. Data: 2004-12-27 20:53:08
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > dzieki za odpowiedz. wlasnie nie moglam tego znalezc w zadnej
    > ksiazce, a pisze prace o wykorzystaniu instrumentow pochodnych do
    > zarzadzania ryzykiem kredytowym

    Hmm ... prace piszesz ... tzn ze pewnie sa takie instrumety. Ja ich nie
    znam.
    Natomiast futy to instrumenty wystandaryzowane, ze standardowym kollateralem
    rozliczanym w regularnych cyklach, notowane na gieldzie ... chyba
    konstrukcja takiego instrumentu na ryzyko stricte kredytowe bylaby bardzo
    skomplikowana.
    Ale poszukaj:
    http://www.cme.com/trading/prd/
    Tu maja futy nawet na pogode w europie czy usa ... jezeli tu nie znajdziesz
    to ja bym juz nie szukal ; ))

    pzdr
    wkg