  • 1. Data: 2004-12-27 19:51:01
    Temat: jak oszczedzac?
    Od: "ulka" <u...@g...pl>

    witam!
    jestem mloda osoba wlasnei zaczynam zarabiac i chcialabym zaczac odkładać
    jakieś pieniadze. W przyszłości chętnie wykorzystałabym je na dofinansowanie
    zakupu własego mieszkanka. Zależy mi żebym mogła odkładać co jakiś czas np
    co miesiac - lokaty więc nie wchodzą w grę. Czy ktoś ma jakąś propozycję.
    pozdrawiam
    urszula

  • 2. Data: 2004-12-27 19:53:31
    Temat: Re: jak oszczedzac?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ulka <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    > odkładać co jakiś czas np co miesiac - lokaty więc nie wchodzą w grę.
    > Czy ktoś ma jakąś propozycję. pozdrawiam

    OKO w ING BSK
    lub eMAX Plus w mBanku (http://poleca.prnews.pl/index.php/display,7503)
    OKO ocieniam o oczko lepiej od Plusa to tak BTW

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-27 20:23:05
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "ulka" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co miesiac - lokaty więc nie wchodzą w grę. Czy ktoś ma jakąś propozycję.

    Wszystko zależy od kwoty
    Zakładam , ze jesteś osobą solidną , czyli nie roztrwonisz częściowych
    oszczędności
    Dla małych kwot utrzymuj je na swoim RORze
    Jak się nagromadzą większe wstaw na krótkoterminowe (miesięczne) rolowane
    lokaty
    Jak już będzie ćwierć mieszkania wstaw na dłuższą lokatę (roczną ?)
    Bank i oprocentowanie nie ma tu żadnego znaczenia.
    Chyba, że mieszkanie kosztuje pół miliona i kupisz je za kwartał:-)

  • 4. Data: 2004-12-27 21:16:51
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Mon, 27 Dec 2004 20:53:31 +0100, na pl.biznes.banki, Michał 'Amra'
    Macierzyński w wiadomości <news:cqpp88$t77$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > OKO ocieniam o oczko lepiej od Plusa to tak BTW

    Dlaczego? Przecież eMAX Plus ma trochę wyższe oprocentowanie niż OKO?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 5. Data: 2004-12-27 23:20:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wrote:
    > Dlaczego? Przecież eMAX Plus ma trochę wyższe oprocentowanie niż OKO?

    Ale ma platny przelew na konto zewnetrzne, nie ma placowek - co przy
    wplacie czy wyplacie wiekszej kowty tez jest wazne - no i ma placowki - a
    to jest ciagle wazne.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2004-12-28 09:30:02
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Ale ma platny przelew na konto zewnetrzne, nie ma placowek - co przy
    > wplacie czy wyplacie wiekszej kowty tez jest wazne - no i ma placowki - a
    > to jest ciagle wazne.

    Czegoś tu nie rozumiem. To ma, czy nie ma ? ;)
    owp

  • 7. Data: 2004-12-28 10:12:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    owp <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Czegoś tu nie rozumiem. To ma, czy nie ma ? ;)

    Znaczy - pierwsza czesc zdania to o mBVanku, druga o OKU ;)
    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2004-12-28 10:20:44
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *owp* napisał(a):

    > Czegoś tu nie rozumiem. To ma, czy nie ma ? ;)

    Polska mowa być gumowa ;)

    Gree

  • 9. Data: 2004-12-28 10:51:34
    Od: "Sebastian Sokołowski" <s...@n...bauer.pl>

    witam

    zalezy od tego jakie ryzyko jestes wstanie poniesc i ile chcesz co miesiac
    odkladac (chociaz to drugie nie
    jest chyba istotne wazne bys byla cierpliwa)
    - lokata - chyba najlatwiejszy sposob oszczedzania - od poczatku wiesz na
    ile mozesz liczyc zysku i kropka.
    male ryzyko (no chyba ze sie caly system zawali albo Samoobraona z LPRem
    wygra wybory)
    - funudsz inwestycyjny - wieksza kasa (np. fundusze akcji w tym roku maja
    stope zwrotu nawet 20 i wiecej %)
    ale tez duzo wieksze ryzyko chociaz jesli myslisz o inwestycji na 10-15 lat
    to nawet fundusz akcyjny nie wydaje
    sie mocno ryzykowny. Sa takze fundusze bezpieczniejsze jak obligacji i rynku
    pienieznego ale oczywiscie przynosza
    mniejszy zysk. acha dodatkowo zarzadzajacy tym funudszem pobiera oplaty za
    swoja prace (niezaleznie od tego
    czy wykonana ona byla dobrze czy zle ) , ale chyba w mbanku jest taki
    supermarket funduszy inwestycyjnych
    ktory ma bardzo niskie albo tez chyba zerowe oplaty... acha w ramach tych
    funduszy otwierasz program systematycznego
    oszczedzania wtedy akceptowalne sa comiesieczne wplaty nawet w wysokosci
    50zl.
    - obligacje - staly zysk na poczatku wiadomy tez bezpieczna sprawa (no
    wylaczajac totalna niewyplacalnosc panstwa)

    oczywiscie sa inne formy inwestowania ale te nie wymagaja zbytniej
    znajomosci rynku co najwyzej troche poczytac
    w internecie i zapytac sie znajomych ....

    pozdrawiam i zycze udanego i wytrwalego oszczedzania...
    mysle ze niewielu ludzi mlodych decyduje sie na taka pomoc samemu sobie
    tlumaczac sie tym ze niewiele zarabiaja
    i nie maja tak naprawe zadnych pieniedzy do oszczedzania ....

    bastian

  • 10. Data: 2004-12-28 11:14:46
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2004 11:51:34 +0100, "Sebastian Sokołowski"
    <s...@n...bauer.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >funduszy otwierasz program systematycznego
    >oszczedzania wtedy akceptowalne sa comiesieczne wplaty nawet w wysokosci

    Opłata za zarządzanie jest wliczona w cenę jednostki uczestnictwa. A prowizje za
    zakup/umorzenie jednostek to inna sprawa, prawie każdy fundusz je pobiera. W
    mBanku i Multibanku można kupować j.u. wybranych funduszy bez prowizji.
    Plany systematycznego oszczędzania - a jak nie będziesz mógł systematycznie
    płacić to co wtedy? Zresztą w mBankowym SFI też jest sporo funduszy o
    minimalnych wpłatach 50-100 zł.