  • 1. Data: 2004-07-14 16:54:24
    Temat: funt brytyjski i hologram?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Sprzedałem przedmiot na aukcjach i kontrahent przesłał mi 40 GBP listem
    poleconym w banknotach po 10 GBP. W kantorze dowiedziałem się, że mi ich nie
    wymienią, bo banknoty nie posiadają hologramu. Nie wiem o co chodzi, bo taki
    srebrny pasek znajduje się na banknocie. Czy ktoś może mi łaskawie
    wytłumaczyć o co właściwie chodzi?

    --
    chairon

  • 2. Data: 2004-07-14 17:00:12
    Temat: Re: funt brytyjski i hologram?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    taki
    > srebrny pasek znajduje się na banknocie. Czy ktoś może mi łaskawie

    A nie są to funty z Bank of Scotland? Ponoć są z nimi problemy.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-07-14 17:07:28
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > A nie są to funty z Bank of Scotland? Ponoć są z nimi problemy.

    Na banknocie wołami stoi Bank Of England, zarówno na pierwszej jak i drugiej
    stronie. Zresztą nie jest to moja pierwsza transakcja, choć od kilku
    miesięcy nie wymieniałem żadnych funtów i nie wiem czy coś się zmieniło czy
    nie, ale byłem w 3 kantorach i wszędzie odesłano mnie z kwitkiem. W ogóle
    nie wiem o co chodzi, bo z funtami mam do czynienia nie pierwszy raz, choć
    ostatnio kilka miesięcy temu.

    --
    chairon

  • 4. Data: 2004-07-14 17:14:22
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    banknot wygląda dokładnie tak ja tutaj
    http://www.forex-city.com/pic/gbp10.jpg

    --
    chairon

  • 5. Data: 2004-07-14 17:40:05
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    chairon napisał:
> [...]
    > mnie z kwitkiem. W ogóle nie wiem o co chodzi, bo z funtami mam do
    > czynienia nie pierwszy raz, choć ostatnio kilka miesięcy temu.

    Idź do jakiegoś wiekszego oddziału dużego banku, np. PeKaO SA, Deutsche
    Bank, ING a najlepiej do NBP - pokaż banknoty i wyjaśnij sprawę. Zamiast
    w kantorach może będziesz mógł je sprzedać w bankach.

    K.

  • 6. Data: 2004-07-14 20:11:43
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    taki
    > srebrny pasek znajduje się na banknocie. Czy ktoś może mi łaskawie

    Srebrny pasek to nie hologram. Hologram to coś takiego jak na naszych 100 i
    200 zł. Tyle, że z tego co pamiętam to takie zabezpieczenie występowało
    dopiero na 50 funtówkach. Być może coś się jednak zmieniło, bo już ze dwa
    lata nie miałem funtów w rękach.

  • 7. Data: 2004-07-14 20:51:14
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> napisał(a):

    > Srebrny pasek to nie hologram. Hologram to coś takiego jak na naszych 100
    > i 200 zł.

    Tyle to się domyślam :-)
    Wygląda na to, że mój kontrahent to albo ktoś psychiczny albo jakiś
    dowcipniś, bo istotnie banknoty 5, 10 i 20 funtowe zostały wymienione na
    nowe z hologramem, ale... to miało miejsce w zeszłym roku! Więcej informacji
    na stronach Bank Of England
    http://www.bankofengland.co.uk/Links/setframe.html

    Nie wiem, ale chyba wystawię negatywa albo nie wiem co, bo tam jest
    napisane, że te banknoty wprawdzie można wymienić, ale... w Bank Of England
    w Londynie...

    --
    chairon

  • 8. Data: 2004-07-14 20:53:20
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    nowe z hologramem, ale... to miało miejsce w zeszłym roku! Więcej informacji
    http://www.bankofengland.co.uk/banknotes/newten/inde
    x.htm

  • 9. Data: 2004-07-14 20:55:40
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał(a):

    > Idź do jakiegoś wiekszego oddziału dużego banku, np. PeKaO SA, Deutsche
    > Bank, ING a najlepiej do NBP - pokaż banknoty i wyjaśnij sprawę. Zamiast
    > w kantorach może będziesz mógł je sprzedać w bankach.

    Wygląda na to, że ktoś mi wyciął kawał, bo funty o nominałach 5, 10 i 20
    zostały w zeszłym roku wymienione na nowe z hologramem. Więcej informacji
    znajduje się na stronach Bank Of England
    http://www.bankofengland.co.uk/banknotes/index.htm

    --
    chairon

  • 10. Data: 2004-07-14 21:20:03
    Od: T...@s...co.uk

    In article <cd463e$dcv$1@shodan.interia.pl>,
> [...]

    > Nie wiem, ale chyba wystawię negatywa albo nie wiem co, bo tam jest
    > napisane, że te banknoty wprawdzie można wymienić, ale... w Bank Of England

    Na szczescie ' There is no time limit for exchange of notes'. Przydadza
    sie kiedys, Londyn to wspamiale miasto. A negatywa jasne, ze wystaw...

    TA