  • 1. Data: 2006-02-02 07:34:56
    Temat: fundusze w mBanku
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Witam!

    Czy ktoś korzystał z opcji funduszy w mBanku? Mam pytanko czy to się w ogóle
    opłaca szczególnie w obecnej sytuacji polityczno-gospodarczej. Chciałem
    uruchomić, ale jak zysk to chyba głównie w akcjach, a te ostatnio chybe nie
    najlepiej się mają. Co radzicie zrobić z neico większą sumą pieniędzy? Czy
    są jakieś kruczki związane z zakupem funduszy, czy rzeczywiście nic to nie
    kosztuje?

    Pzdr
    Onzo

  • 2. Data: 2006-02-02 07:44:19
    Temat: Re: fundusze w mBanku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.plTOTEZWYWAL>

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chybe nie najlepiej się mają. Co radzicie zrobić z neico większą sumą
    > pieniędzy? Czy są jakieś kruczki związane z zakupem funduszy, czy

    w mbanku nie ma opłat za zakup jednostek
    poczytaj http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/index.ht
    ml
    porównaj sobie wykresy , np.
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?SKARBIEC
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?SEB

    IMHO warto nawet nie w te akcyjne, choc nie jest powiedziane że i akcyjne
    nie dadzą jeszcze zysku

  • 3. Data: 2006-02-02 07:57:20
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > są jakieś kruczki związane z zakupem funduszy, czy rzeczywiście nic to nie

    Kruczków z zakupem funduszy nie ma. Nie ma prowizji od zaupu ani zbycia
    jednostek. Codziennie za to widzisz stan swoich oszczednosci.

    A jesli chodzi o to w co loowac, to musisz sie okreslic wzgledem swojego
    poziomu ryzyka, horyzontu czasowego inwestycji itp. Bez tego, to nikt Ci nic
    sensownego nie powie, a odpowiedzi będą od bonów skarbowych poprzez alkohol
    (bo najwyzej oprocentowany) oraz poprzez inne instrumenty rynku finansowego
    do nieruchomosci i dzieł sztuki.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl

  • 4. Data: 2006-02-02 08:01:51
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.plTOTEZWYWAL> napisał w
    wiadomości news:drsd6t$qr2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > w mbanku nie ma opłat za zakup jednostek
    > poczytaj http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/index.ht
    ml

    To wiem, ale dzięki za potwierdzenie. Bałem się, że o pewnych kosztach nie
    piszą. Rozumiem, że pobierająprowizję zgodnie z tym co w każdym funduszu. A
    czy prowizja jest od zysku czy od całej posiadanej kwoty?

    > porównaj sobie wykresy , np.
    > http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?SKARBIEC
    > http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?SEB

    No właśnie nie widzę wykresów. Tzn nie wyświetlajasięchyba skoro są na tych
    stronach. Muszę pokombinować z ustawieniami przeglądarki.

    Dzięki
    Onzo

  • 5. Data: 2006-02-02 08:05:45
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.plTOTEZWYWAL>

    > To wiem, ale dzięki za potwierdzenie. Bałem się, że o pewnych kosztach nie
    > piszą. Rozumiem, że pobierająprowizję zgodnie z tym co w każdym funduszu.
    > A czy prowizja jest od zysku czy od całej posiadanej kwoty?

    mBank nie bierze prowizji za zakup
    fundusz sobie pobeira opłatę za zarządzanie, ale Ty jej nie widzisz
    Ty widzisz wartość jednostek, a od niej już nie ma prowizji w mBanku.

    ?SKARBIEC
    ?SEB

    > No właśnie nie widzę wykresów. Tzn nie wyświetlajasięchyba skoro są na
    > tych stronach. Muszę pokombinować z ustawieniami przeglądarki.

    klikasz na dany fundusz i jeśli masz Jave, to narysuje Ci się wykres

  • 6. Data: 2006-02-02 08:24:31
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.plTOTEZWYWAL> napisał w
    wiadomości news:drsef4$uto$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > klikasz na dany fundusz i jeśli masz Jave, to narysuje Ci się wykres

    No właśnie - w pracy java zablokowana - cholerni admini ;)

    Dzięki
    Onzo

  • 7. Data: 2006-02-02 09:11:22
    Od: Vox Populi <g...@g...pl>

    Dnia 2 Feb 2006 08:57:20 +0100, Bartek napisał(a):

> [...]
    > (bo najwyzej oprocentowany) oraz poprzez inne instrumenty rynku finansowego

    Ja bym dorzucił jeszcze złoto. Od niedawna Raiffaisen pozwala kupować
    również ten kruszec.

    Nie wiem co masz do akcji. Koniec roku był całkiem niezły. Korekty
    będą zawsze, dlatego lokowanie pieniędzy w fundusze akcyjne jest
    przewidziane na dłuższy czas. Jeżeli ma być na krótko, to jakieś
    stabilnego wzrostu albo obligacji.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 8. Data: 2006-02-02 10:07:23
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Vox Populi" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > będą zawsze, dlatego lokowanie pieniędzy w fundusze akcyjne jest
    > przewidziane na dłuższy czas. Jeżeli ma być na krótko, to jakieś

    Do akcji nie mam nic - podobała mi się sytuacja do tej pory (mam równolegle
    otwarty inny fundusz), ale ostatnio zacząłem sie wahać. Chyba jednak
    sytuacja jest na tyle unormowana, że nie powinno byćza dużo spadków. No
    nic - "idę" wystąpić do mBanku o papiery.

    Pzdr
    Onzo

  • 9. Data: 2006-02-02 10:30:54
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Aha - powiedzcie mi jeszcze czy w takim razie mogę sobie dowolnie w każdym
    momencie przerzucać kasę z jednego funduszu do drugiego i w ogóle nie będzie
    z tym żadnego problemu i żadnej prowizji? Jak szybko taka zmiana jest
    księgowana?

    Pzdr
    Onzo

  • 10. Data: 2006-02-02 10:35:56
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-02 11:30- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Onzo, gdy pisał(a):
> [...]
    > z tym żadnego problemu i żadnej prowizji? Jak szybko taka zmiana jest

    To zależy od funduszu. Szybciej jeżeli jest to konwersja w obrębie tej
    samej grupy funduszy (KBC, Citi etc). Trwa to zwykle kilka dni.
    Jeżeli sprzedajesz jednostki z zyskiem - zabiorą ci belkowe.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****