  • 1. Data: 2006-02-02 08:47:07
    Temat: LukasProwizja - pytanie do uzytkownikow
    Od: "Krecony" <u...@p...onet.pl>

    Hej!
    Zlozylem przez internet wniosek o zalozenie konta w Lukasie w listopadzie, pod
    koniec grudnia wyslano do mnie list z tokenem. W styczniu, po tygodniu mojego
    wydzwaniania na infolinie, odnaleziono tam wszystkie potrzebne moje dane i
    aktywowano mi w koncu konto. Na koniec stycznia naliczono mi prowizje za
    prowadzenie konta za grudzien (wedlug wyjasnien banku) :-(
    Pomijajac fakt, ze w grudniu nie mialem u nich zadnego konta... Mam pytanie do
    uzytkownikow Lukasa - czy rzeczywiscie prowizja jest naliczana z miesiecznym
    opoznieniem? Czy na rzyklad za styczen nalicza mi prowizje w ostatnim dniu
    lutego? Czy prowizje za grudzien naliczaja Wam w ostatni dzien stycznia? Czy
    jest norma, ze w Lukasie licza prowizje za cos, czego jeszcze nie aktywowali?
    Pozdrawiam,
    Krecony

  • 2. Data: 2006-02-02 09:20:10
    Temat: Re: LukasProwizja - pytanie do uzytkownikow
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Krecony napisał(a):
> [...]
    > jest norma, ze w Lukasie licza prowizje za cos, czego jeszcze nie aktywowali?

    Jeśli w grudniu dostałeś token, to konto było aktywne od grudnia. Lukas
    aktywuje konto zakładane zdalnie w momencie otrzymania kompletu
    dokumentów, i wtedy konto jest w pełni funkcjonalne, można dokonywać
    wpłat, wypłat, przelewów czy też zakładać lokaty. Wtedy też wysyła
    token. Aktywować mogłeś sobie co najwyżej kanały dostępu typu internet
    czy telefon, i to właśnie zrobiłeś w styczniu.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 3. Data: 2006-02-02 10:05:32
    Od: "Krecony" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > token. Aktywować mogłeś sobie co najwyżej kanały dostępu typu internet
    > czy telefon, i to właśnie zrobiłeś w styczniu.

    Token dostalem w styczniu. Wyslali go wprawdzie z data 27 XII, ale doszedl w
    styczniu.
    Dziwnie rozumuje Lukas, ze w momencie, kiedy ONI wiedza o koncie to juz mozna za
    niego liczyc oplaty. Ja poznalem numer konta dopiero w momencie uzyskania
    dostepu, wiec w styczniu, bo nawet w liscie z tokenem numeru konta nie podali.
    Pozdrawiam,
    Krecony

  • 4. Data: 2006-02-02 12:16:38
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Krecony napisał(a):

> [...]
    > dostepu, wiec w styczniu, bo nawet w liscie z tokenem numeru konta nie podali.

    Z tego co wiem, to nr konta masz w umowie.

    Na marginesie - w mojej opinii zdalne zakładanie produktów bankowych
    jest cholernie nieefektywne. :-)

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2006-02-02 18:44:31
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witaj,

> [...]
    Czy
    > jest norma, ze w Lukasie licza prowizje za cos, czego jeszcze nie

    Lukas niestety robi takie numery, to taka pazerna hiena. Np. zakładasz
    konto( eKonto PRO) pod koniec miesiąca od razu wpłacasz 5 tyś , aby średnie
    miesięczne saldo było te wymagane 5 tyś a tu i tak dowalą ci opłatę, bo
    Lukas nie liczy faktycznych dni ile miałeś konto w danym miesiącu tylko
    ilość dni kalendarzowych. I gdyby ktoś założył konto na 2 dni przed końcem
    miesiąca to żeby średnie saldo było 5 tyś to musiałby wpłacić 80 tyś,

    Pozdr
    Marcin_P.

  • 6. Data: 2006-02-04 07:51:15
    Od: "Krecony" <u...@p...onet.pl>

    Czesc!

    > Lukas nie liczy faktycznych dni ile miałeś konto w danym miesiącu tylko
    > ilość dni kalendarzowych. I gdyby ktoś założył konto na 2 dni przed końcem
    > miesiąca to żeby średnie saldo było 5 tyś to musiałby wpłacić 80 tyś,

    Dzieki za odpowiedz. No wlasnie tak bylo ze mna. List informujacy mnie o
    zalozeniu konta zostal wyslany do mnie z data 27 XII i nie mialem zadnej szansy
    uniknac prowizji za ow grudzien. To jak na razie bylo najdrozsze prowadzenie
    rachunku bankowego w mojej historii (9 PLN za 5 dni kalendarzowych). Z tego
    wniosek, ze Lukas nie bedzie moim "docelowym" bankiem... poszukiwania trwaja.
    Pozdrawiam,
    Krecony

  • 7. Data: 2006-02-04 07:59:19
    Od: "Krecony" <u...@p...onet.pl>

    > Z tego co wiem, to nr konta masz w umowie.
    >
    > Na marginesie - w mojej opinii zdalne zakładanie produktów bankowych
    > jest cholernie nieefektywne. :-)

    Masz racje! Numer konta byl w umowie, a ja nie dopatrzylem sie go i nie
    polecialem od razu do oddzialu i nie wplacilem pieniedzy zeby uniknac prowizji
    za konto z saldem ponizej 5 tys. pln...
    No i co do efektywnosci zakladania konta (w Lukasie) przez siec masz 100% racji.
    Wniosek zlozony w listopadzie zaowocowal otrzymaniem do niego dostepu (internet)
    11 stycznia! Karte dostalem jeszcze tydzien pozniej.
    W kazdym razie dzieki za wyjasnienia!
    Pozdrawiam,
    Krecony

  • 8. Data: 2006-02-04 09:25:29
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Krecony napisał(a):

> [...]
    > Wniosek zlozony w listopadzie zaowocowal otrzymaniem do niego dostepu (internet)
    > 11 stycznia! Karte dostalem jeszcze tydzien pozniej.

    Dla mnie wystarczająco stresujące było zakładanie kk zdalnie w mbanku. W
    tym czasie dostawałem telefony i maile z banku o sprzecznej treści, a na
    końcu okazało się, że wszystkiemu winna jest poczta. Dopiero po jakichś
    4 miesiącach dostałem swoją długo oczekiwaną kartę. W tym momencie już
    nawet jej nie chciałem, ale skoro przysłali to ok, wziąłem. ;-)

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 9. Data: 2006-02-04 09:30:48
    Od: Sebastian Szachnowski <s...@N...pl>

    Krecony napisał(a):
> [...]
    > jest norma, ze w Lukasie licza prowizje za cos, czego jeszcze nie aktywowali?

    W nowym systemie Lukasa pierwsza prowizja za prowadzenie rachunku
    nalicza się równo po miesiącu od założenia konta. Czyli np. konto jest
    uruchomione 27 grudnia, to pierwsza prowizja za prowadzenie rachunku
    będzie pobrana 27 stycznia.

    Analogicznie jest z kapitalizacją odsetek. Pierwsza następuje po 3
    miesiącach od otwarcia rachunku.

    Podobno można sobie dowolnie zmienić daty pobierania opłat za konto i
    naliczania kapitalizacji.

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 10. Data: 2006-02-07 20:58:02
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Marcin_P. napisał(a):
    > Lukas niestety robi takie numery, to taka pazerna hiena. Np. zakładasz

    pazerna, to fakt a na reklamacje (tego konkretnego przypadku), odpisuja tak:

    "(...) jednoczesnie wyjasniamy, srednie miesieczne saldo liczone jest
    jako suma sald na zamkniecie kazdego dnia, podzielona przez liczbe dni w
    miesiacu kalendarzowym. tym samym uznajemy, ze prowizja za prowadzenie
    konta zostala naliczona prawidlowo."

    moglbym nawet pokusic sie o stwierdzenie ze lukas swiadomie informuje o
    rachunku (mnie np. podal bledny numer a prawidlowy przyslal po 10
    dniach) a nastepnie z duzym opoznieniem przesyla token, aby klienta
    pozbawic mozliwosci skorzystania z bezprowizyjnego korzystania z rachunku.