  • 11. Data: 2013-05-06 22:59:48
    Temat: Re: fałszywa stówka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Na 3 znanych mi lokalnych myjniach kamer nie ma;)
    > Straci stówe;)
    > Czytasz ta grupe to zapewne wiesz co co niektórzy za cuda wyprawiaja i ile czasu
    poświęcają aby zyskać kilkadziesiąt pln "wisienek" a Ty tak po prostu proponujesz
    oddać bezpowrotnie 100zł organom ścigania;))

    Lepiej oddac stowe niz samemy byc oddanym organom scigania. Wowczas moze
    to znacznie wiecej kosztowac.

    Na policje marsz.

  • 12. Data: 2013-05-06 23:19:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 06 May 2013 22:41:26 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Problem jest taki czy da się z tym zrobić coś innego sensownego, bo
    > bankomat państwowego banku wypłacił mi fałszywy banknot. Ok wypłacałem
    > wtedy 30k, więc współczynnik sprawności zły nie jest, ale to jednak
    > paranoja. czy da się w jakiś sposób "ukarać" podmiot odpowiedzialny za
    > ładowanie tego bankomatu. Na 99% nie (gdyż nie da się udowodnić
    > bezspornie, że ten banknot był w tym bankomacie), ale może jednak? Mamy
    > kogoś z PKO BP na sali? :)

    Bankomaty PKO BP są ich własną siecią, więc może i są przez sam bank
    obsługiwane - oczywiście w sensie ładowania kaset z banknotami. Jeżeli
    ich w żaden sposób nie spisują/monitorują to w zasadzie można by tylko
    próbować udowodnić po odciskach palców ale to chyba też raczej słaby
    dowód.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2013-05-06 23:22:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Amra juz tu chyba nie zaglada :)
    > Zostali ludzie, ktorzy nie umieja policzyc ile trzeba miec pieniedzy
    > zeby zyc z odsetek.

    czasem zagląda, niestety ale czasem i w bankach się fałszywki trafiają,
    bo tam gdzie występuje czynnik ludzki...różne rzeczy mają miejsce

    ps
    kiedyś w bankach kasety z banknotami do bankomatów obsługiwali
    skarbnicy, ale teraz (chyba) zajmują się tym zewnętrzne podmioty na
    zasadzie outsourcingu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2013-05-06 23:26:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ich w żaden sposób nie spisują/monitorują to w zasadzie można by tylko
    > próbować udowodnić po odciskach palców ale to chyba też raczej słaby

    Pewne jest jedno: ten banknot najprymitywniejszego testera (ani
    automatycznego, ani manualnego) nie widział (lub ewentualnie obsługa testera
    była ślepa). Banknot nie ma też kilku innych zabezpieczeń oprócz tego paska
    (mimo, że wygląda naprawdę dobrze i niektóre zabezpieczenia posiada).

  • 15. Data: 2013-05-06 23:33:43
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-05-06 23:26, MarekZ pisze:
    > lub ewentualnie obsługa testera była ślepa

    Albo obsługa widziała że towar trefny i postanowiła pozbyć się kłopotu
    ładując fałszywkę do bankomatu. Po co mieć jakieś nieprzyjemności,
    kontrole, przesłuchania, skoro można pozbyć się kłopotu w tak prosty sposób.

  • 16. Data: 2013-05-06 23:37:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "osa" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > ładując fałszywkę do bankomatu. Po co mieć jakieś nieprzyjemności,
    > kontrole, przesłuchania, skoro można pozbyć się kłopotu w tak prosty

    Całkiem możliwe, tylko dlaczego w bankomacie nie ma auto-testera, choćby
    najbardziej prymitywnego, skoro w każdym wpłatomacie jest? Bankomat do kurwy
    nędzy powinien automatycznie zatrzymać taki banknot, jak przypadkowo do
    niego trafi (podobnie jak banknot zniszczony, kiedyś z kolei z Euronetu na
    Salwatorze dostałem 85% stówki). Ale nie, niedasię.

  • 17. Data: 2013-05-06 23:53:58
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-05-06 23:37, MarekZ pisze:
> [...]
    > przypadkowo do niego trafi (podobnie jak banknot zniszczony, kiedyś z
    > kolei z Euronetu na Salwatorze dostałem 85% stówki). Ale nie, niedasię.

    A skąd wiesz, że nie ma? Jeśli nie ma to pewnie dlatego, że z założenia
    trafiają do niego banknoty, które wcześniej powinny przejść test. Jeśli
    ma, to pewnie w wersji: "podejrzany banknot: kliknij OK aby potwierdzić
    autentyczność". Więc klik i problem z głowy. Zapewne w bankach / firmach
    obsługujących bankomaty są procedury pozwalające wychwycić fałszywki na
    kilku etapach ale problem pojawia się, gdy trzeba uruchomić inne
    procedury gdy już fałszywka zostanie zidentyfikowana. Papierki, policja
    itp. skutecznie motywują do pozbycia się kłopotu poprzez ponowne
    włączenie fałszywki do obiegu. Były przecież historie gdzie ludziom w
    kasach banków wypłacano fałszywki więc bankomat to po prostu kolejna
    metoda na ich recykling ;)

  • 18. Data: 2013-05-07 00:03:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "osa" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > obiegu. Były przecież historie gdzie ludziom w kasach banków wypłacano
    > fałszywki więc bankomat to po prostu kolejna metoda na ich recykling ;)

    Jak się wydaje masz całkowitą rację. I ja nawet rozumiem te osoby, które
    chcą się kłopotu pozbyć przez debilne i kłopotliwe przepisy. Przydałoby się
    tu jakieś rozwiązanie systemowe (nie wiem jakie). Być może zmuszenie banków
    do czegoś przepisem, tylko do czego, żeby to miało sens.

    Generalnie problem nie wydaje się mieć dużej skali, pierwszy raz mi się coś
    takiego zdarzyło, a z milion rocznie pewnie z bankomatów wypłacam w sumie.
    Ale któż to wie.

  • 19. Data: 2013-05-07 00:42:58
    Od: MK <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> Wrote in message:
> [...]
    > była ślepa). Banknot nie ma też kilku innych zabezpieczeń oprócz tego paska
    > (mimo, że wygląda naprawdę dobrze i niektóre zabezpieczenia posiada).

    AFAIK każdy banknot jest sprawdzany "na dwie ręce". jedna może być
    automatyczny sorter, ale druga powinien być człowiek. BTW skąd
    pewność, że to falszywka, a nie destrukt? oczywiście co do zasady
    taki banknot nie powinien być wprowadzany do obiegu. nie włóż go
    przypadkiem do wplatomayu Citi, bo zostanie zatrzymany
    ;)

    --
    pozdrawiam
    MK

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 20. Data: 2013-05-07 06:46:18
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-06 22:53, Kris pisze:

> [...]
    poświęcają aby zyskać kilkadziesiąt pln "wisienek" a Ty tak po prostu proponujesz
    oddać bezpowrotnie 100zł organom ścigania;))

    Po udokumentowaniu złoży reklamację do właściciela bankomatu, że dostał
    fałszywkę. Wygra.

    Jeśli puści w obieg, to może się źle dla niego skończyć. To ewidentne
    przestępstwo.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.