  • 1. Data: 2013-05-06 20:20:28
    Temat: fałszywa stówka
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Wszedłem w posiadanie fałszywej stówki. Nie jest bardzo źle podrobiona, w
    razie czego bez problemu da radę puścić ją w obieg, ale nie ma podstawowego
    zabezpieczenia czyli tego metalizowanego paska. Każdy tester wykryje go jako
    fałszywkę. Wypłacił mi ją (w gronie innych dobrych setek) krakowski bankomat
    PKO BP w Krakowie przy ulicy Zwierzynieckiej . Przecież to woła o pomstę do
    nieba! Czy nikt nie sprawdza tego co ładuje do bankomatu? I to jeszcze w tak
    turystycznym obszarze jak Zwierzyniecka w Krakowie. Dno.

  • 2. Data: 2013-05-06 20:24:29
    Temat: Re: fałszywa stówka
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    I to jeszcze akurat PKO BP. Co by kurwa było, gdyby to trafiło na emeryta,
    który ma 1000 zł emerytury na miesiąc?

    Co by tu z tą kwestią zrobić? Kto jest konkretnie odpowiedzialny za
    ładowanie bankomatu?

  • 3. Data: 2013-05-06 20:31:27
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.05.2013 20:24, MarekZ pisze:
    > I to jeszcze akurat PKO BP. Co by kurwa było, gdyby to trafiło na
    > emeryta, który ma 1000 zł emerytury na miesiąc?
    >
    > Co by tu z tą kwestią zrobić? Kto jest konkretnie odpowiedzialny za
    > ładowanie bankomatu?

    O ile spisuja numery banknotow, ktore pakuja do bankomatu to moze jest
    jeszcze jakas szansa to udowodnic, bo jak nie to raczej kapa...

    Ciekawe ile takich banknotow przewija sie przez rece nieswiadomie - ja
    nie sprawdzam kazdego banknotu, ktory dostaje.

  • 4. Data: 2013-05-06 21:32:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Ciekawe ile takich banknotow przewija sie przez rece nieswiadomie - ja nie
    > sprawdzam kazdego banknotu, ktory dostaje.

    Ja też nie. Zwrócił moją uwagę bo dwa wpłatomaty mi go nie wzięły.

    Spisywania numerów to sobie nie wyobrażam.

  • 5. Data: 2013-05-06 21:35:58
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-06 21:32, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

    > Ja też nie. Zwrócił moją uwagę bo dwa wpłatomaty mi go nie wzięły.
    >
    > Spisywania numerów to sobie nie wyobrażam.
    Przecież może to robić automat. No - ale wtedy powinien wykryć
    "nieprawidłowy" numer i tą drogą wychwycić fałszywkę. Chyba zbyt wiele
    oczekujemy od banków. One są od dymania (nas).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2013-05-06 21:48:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 21:32:04 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:

    > Ja też nie. Zwrócił moją uwagę bo dwa wpłatomaty mi go nie wzięły.
    Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobsługowej;)

  • 7. Data: 2013-05-06 22:31:28
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-06 21:48, Kris pisze:

    > Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobsługowej;)
    Nagrają go i wsadzą.
    Ma zgłosić na policji. Dobrze, jakby miał slip z tego bankomatu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2013-05-06 22:41:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    oglegroups.com...

    > Spróbuj w "rozmieniarce" na myjni samoobsługowej;)

    Z puszczeniem go w obieg to ja problemu miał nie będę. :)

    Problem jest taki czy da się z tym zrobić coś innego sensownego, bo bankomat
    państwowego banku wypłacił mi fałszywy banknot. Ok wypłacałem wtedy 30k,
    więc współczynnik sprawności zły nie jest, ale to jednak paranoja. czy da
    się w jakiś sposób "ukarać" podmiot odpowiedzialny za ładowanie tego
    bankomatu. Na 99% nie (gdyż nie da się udowodnić bezspornie, że ten banknot
    był w tym bankomacie), ale może jednak? Mamy kogoś z PKO BP na sali? :)

  • 9. Data: 2013-05-06 22:53:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 22:31:28 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

    > Nagrają go i wsadzą.

    Na 3 znanych mi lokalnych myjniach kamer nie ma;)
    > Ma zgłosić na policji. Dobrze, jakby miał slip z tego bankomatu.
    Straci stówe;)
    Czytasz ta grupe to zapewne wiesz co co niektórzy za cuda wyprawiaja i ile czasu
    poświęcają aby zyskać kilkadziesiąt pln "wisienek" a Ty tak po prostu proponujesz
    oddać bezpowrotnie 100zł organom ścigania;))

  • 10. Data: 2013-05-06 22:59:03
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 06.05.2013 22:41, MarekZ pisze:
    > Mamy
    > kogoś z PKO BP na sali? :)

    Amra juz tu chyba nie zaglada :)
    Zostali ludzie, ktorzy nie umieja policzyc ile trzeba miec pieniedzy
    zeby zyc z odsetek.