    From: osa <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: fałszywa stówka
    Date: Mon, 06 May 2013 23:53:58 +0200

    W dniu 2013-05-06 23:37, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "osa" napisał w wiadomości grup

    > Całkiem możliwe, tylko dlaczego w bankomacie nie ma auto-testera, choćby
    > najbardziej prymitywnego, skoro w każdym wpłatomacie jest? Bankomat do
    > kurwy nędzy powinien automatycznie zatrzymać taki banknot, jak
    > przypadkowo do niego trafi (podobnie jak banknot zniszczony, kiedyś z
    > kolei z Euronetu na Salwatorze dostałem 85% stówki). Ale nie, niedasię.

    A skąd wiesz, że nie ma? Jeśli nie ma to pewnie dlatego, że z założenia
    trafiają do niego banknoty, które wcześniej powinny przejść test. Jeśli
    ma, to pewnie w wersji: "podejrzany banknot: kliknij OK aby potwierdzić
    autentyczność". Więc klik i problem z głowy. Zapewne w bankach / firmach
    obsługujących bankomaty są procedury pozwalające wychwycić fałszywki na
    kilku etapach ale problem pojawia się, gdy trzeba uruchomić inne
    procedury gdy już fałszywka zostanie zidentyfikowana. Papierki, policja
    itp. skutecznie motywują do pozbycia się kłopotu poprzez ponowne
    włączenie fałszywki do obiegu. Były przecież historie gdzie ludziom w
    kasach banków wypłacano fałszywki więc bankomat to po prostu kolejna
    metoda na ich recykling ;)