  • 1. Data: 2002-09-08 14:07:19
    Temat: eService coraz bardziej mnie zaskakuje
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@g...pl>

    Przywyklem juz do tego ze REAL jest bez autoryzaji ale to co dzis mialo
    miejsce zaskoczylo mnie,

    Facet placil rachunek 106 PLN jajecznica, jak juz drukowal sie slip to
    przypomnial sobie ze chce jeszcze papierosy. Pani spytala sie czy tez
    karta - pan ze tak. Kolejna operacja 4,95 PLN. Specjalnie sie przygladalem -
    operacje przeszla bez autoryzacji (bedac lekko zaciekawionym spojzalem sie
    jeszcze na slip podany do podpisania - nie bylo na nim nr autoryzcji)

    Czy operacja wykonana u tego samego merchanta tego samego dnia bez wzgledu
    na kwote nie powinna byc autoryzowana?

    Dodatkowa informacja - wczoraj 340 PLN przeszlo MC bez autoryzacji

    --
    JaKI

  • 2. Data: 2002-09-08 14:31:24
    Temat: Re: eService coraz bardziej mnie zaskakuje
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy operacja wykonana u tego samego merchanta tego samego dnia bez wzgledu
    > na kwote nie powinna byc autoryzowana?

    Przeciez to zalezy od konfiguracji. A ta zalezy od aklajera i merchanta.
    Autoryzjacja 2 nastepujacych po sobie transakcji [niekoniecznie tego samego
    dnia ;)] ta sama karta ma zapobiegac dzieleniu transakcji w sposob
    umozliwiajacy unikniecie autoryzacji [2 razy ponizej floor limitu]. Jednakze
    nie zawsze to dziala. Mozliwe jest unikniecie autoryzacji w duzych sklepach
    gdzie sa uzywane koncentratory. W zwyklym POSie w przypadku 2 nastepujacych
    po sobie transakcji ta sama karta autoryzacja bedzie.

    > Dodatkowa informacja - wczoraj 340 PLN przeszlo MC bez autoryzacji

    Hm... z takich wiekszych nieautoryzowanych transakcji to na pamietam 399PLN,
    POS PolCardu, karta VISA. Ech... stare dobre czasy ;).

    Maciej

  • 3. Data: 2002-09-08 14:39:55
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@g...pl>

    > Hm... z takich wiekszych nieautoryzowanych transakcji to na pamietam
    399PLN,
    > POS PolCardu, karta VISA. Ech... stare dobre czasy ;).

    To juz minelo, ten klimat ten luz... <nutki> ;-)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-09-08 20:43:34
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

    > Czy operacja wykonana u tego samego merchanta tego samego dnia bez wzgledu
    > na kwote nie powinna byc autoryzowana?
    >
    > Dodatkowa informacja - wczoraj 340 PLN przeszlo MC bez autoryzacji

    Sytuacja moze malo zwiazana z tym watkiem, ale powiem co sie zdarzylo na
    Dworcu PKP - Krakow Gl. poszedlem zakupic dwa bilety na IC chce zaplacic
    kwota 163PLN, daje pani Amexa a pani w okienku(PwO) ze na ta karte
    transakcje moze wpisac tylko do 149,99PLN (8-/?pierwsze zdziwienie) bo
    inaczej musze wpisac kod autoryzacji (8-/?drugie zdziwienie), no to mowie
    niech pani zrobi dwie transakcje skoro dwa bilety, PwO przesunela przez
    czytnik wbila 81,50PLN wyskoczyl kwitek podpisalem ok, druga transakcja PwO
    przesunela przez czytnik wbila 81,50PLN i czekamy czekamy az nie doszlo do
    polaczenia tylko pojawil sie napis autoryzowac czy nie, PwO wybrala
    autoryzowac wbila 6 pierwszych cyfr nr karty.Oczywiscie podpisalem i
    poszedlem.
    Alek

  • 5. Data: 2002-09-09 11:52:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl> writes:

> [...]
    > polaczenia tylko pojawil sie napis autoryzowac czy nie, PwO wybrala
    > autoryzowac wbila 6 pierwszych cyfr nr karty.

    Ciekawe podejscie. Ale i tam na pewno rozlicza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator