  • 1. Data: 2009-03-18 09:50:02
    Temat: eMax plus
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    1) Czy aby założyć eMax plus wystarczy przelać pieniądze z konta na
    lokatę i będą tam sobie rosły bez zajmowania się tym i w dowolnym
    momencie mogę je wyjąć (chyba raz w miesiącu) i odsetki same się naliczą?
    2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens
    dzielić wpłaty na 4 części?

  • 2. Data: 2009-03-18 10:06:17
    Temat: Re: eMax plus
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "darkelf" <d...@d...darkelf> napisał w wiadomości
> [...]
    > je wyjąć (chyba raz w miesiącu) i odsetki same się naliczą?
    > 2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens dzielić

    To jest zwykły rachunek z jedną bezpłatną wypłatą w miesiącu.
    Wystarczy wpłacać, a odsetki same się naliczą co miesiąc.
    4 ... jest tyle i już. Ja trzymam na nich oszczędności moich dzieci -
    każdemu z osobna :)

  • 3. Data: 2009-03-18 10:13:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > je wyjąć (chyba raz w miesiącu) i odsetki same się naliczą?
    > 2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens dzielić

    Zalozmy, ze masz 10 tys zl.
    Wplacasz to na emax plus, ale nie jestes pewien, czy przypadkiem nie
    bedziesz czesci tej kasy potrzebowal.
    Wplacasz wszystko na pierwszego emax plusa. Po tygodniu stwierdzasz, ze
    jednak potrzebujesz 2 tys. zl na drobne wydatki. Przelewasz wiec *cale*
    10000 zl na e-konto, 2000 rozdysponowujesz, a 8 tys zl wplacasz na
    *drugiego* emax plusa, z ktorego wciaz masz jedna niewykorzystana wyplate w
    miesiacu.
    Za tydzien potrzebujesz powiedzmy 1000. Znow wiec *cale* 8000 przelewasz na
    ekonto, 1000 sobie wydajesz a pozstale 7000 wplacasz na trzeciego emax
    plusa, z ktorego wciaz masz jedna niewykorzystana wyplate w miesiacu.
    I tak dalej.
    Czy pojales juz, jaki jest sens posiadania kilku emax plusow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-18 10:17:47
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    > 2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens
    > dzielić wpłaty na 4 części?

    Jest to narzędzie, które przy pewnych spełnionych warunkach pozwala ominąć belkowiznę

  • 5. Data: 2009-03-18 10:23:01
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...pl>

    darkelf <d...@d...darkelf> napisał(a):
    > 2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens dzielić
    wpłaty na 4 części?

    eMax plus to jakby miesięczna lokata z jedną wypłatą darmową.
    Jak założysz 4 eMaxy to masz 4 możliwości wypłaty bez płacenia 5 zł za wypłatę
    "awaryjną".

  • 6. Data: 2009-03-18 10:57:51
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    SDD pisze:
    > Wplacasz wszystko na pierwszego emax plusa. Po tygodniu stwierdzasz, ze
    > jednak potrzebujesz 2 tys. zl na drobne wydatki. Przelewasz wiec *cale*
    > 10000 zl na e-konto, 2000 rozdysponowujesz, a 8 tys zl wplacasz na

    Czyli nie warto dzielić na początku, bo opisanym przez Ciebie sposobem
    można rozdzielić później i nic się nie traci?

  • 7. Data: 2009-03-18 10:57:58
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

> [...]
    > je wyjąć (chyba raz w miesiącu) i odsetki same się naliczą?
    > 2) Po co jest możliwość posiadania 4 lokat? Co to daje? Jest sens dzielić

    Ad.1. To jest zwykłe konto tyle, że oprocentowane ale z tylko jednym
    możliwym do wykonania przelewem.

    Ad.2. Jest kilka powodów dla których jest to bardzo przydatne. Np. aby
    uniknąć podatku belki lub umożliwić sobie 4 przelewy zamiast jednego

  • 8. Data: 2009-03-18 10:58:19
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    SERG pisze:
    > Jest to narzędzie, które przy pewnych spełnionych warunkach pozwala ominąć
    belkowiznę

    A to nie musi być jakaś mała kwota żeby to ominąć?

  • 9. Data: 2009-03-18 11:18:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Czyli nie warto dzielić na początku, bo opisanym przez Ciebie sposobem
    > można rozdzielić później i nic się nie traci?

    Nie - najlepiej na 3 kontach trzymać po 600 zł, a na czwartym resztę.
    Tym sposobem na tych trzech kontach masz 3x600 zł oprocentowane bez podatku.

    Dokładnie jest to kwota gdzieś pomiędzy 600 zł a 660 zł, ale nie ma sensu
    trzymać tam maksymalnej nieopodatkowanej kwoty co do grosza, bo w końcu
    doliczane są odsetki, a poza tym miesiące mają różną długość, a jeśli
    przełom miesiąca wypada w weekend to się można w ogóle zdziwić.

  • 10. Data: 2009-03-18 11:19:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A to nie musi być jakaś mała kwota żeby to ominąć?

    około 650 zł.