  • 11. Data: 2004-06-02 07:33:43
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    pEgon wrote:

    > poczytaj artykuly o bezpieczenstwie tranzakcji w sieci, token daje wyzszy
    > poziom zabezpiecenia (zdrapke moze przeczytac kazdy, kto ja zdrapie), token
    > wymaga dodatkowo PIN-u.
    > Sesje na otwartej stronie tranzakcyjnej mozna podjac po nieprawidlowym
    > zamknieciu lub za pomoca prostych programow poznac haslo i login (programy
    > skanujace uderzenia klawiatury). W przypadku posiadania zdrapki droga
    > otwarta, przy tokenie trzeba jeszcze poznac PIN do tokena, a tego juz nie
    > zeskanujesz w zaden sposob.

    teoretycznie masz racje, ale powiedz mi czy zdrapka nie daje ci
    WYSTARCZAJACEGO poziomu bezpieczenstwa? Calkowicie daje, a obniza koszty
    w sposob znaczacy.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 12. Data: 2004-06-02 07:49:05
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał w wiadomości
    > pEgon wrote:

    > teoretycznie masz racje, ale powiedz mi czy zdrapka nie daje ci
    > WYSTARCZAJACEGO poziomu bezpieczenstwa? Calkowicie daje, a obniza koszty
    > w sposob znaczacy.
    kogo ty reprezentujesz? klienta czy bank?
    wiec co sie martwisz o koszty?
    kod ze zdrapek musi byc przechowywany w systemie, a wskazania tokena nie

  • 13. Data: 2004-06-02 07:49:31
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    Wed, 2 Jun 2004 09:30:58 +0200, na pl.biznes.banki, pEgon napisał(a):

> [...]
    [...]
    > wymaga dodatkowo PIN-u.
    [...]
    > przy tokenie trzeba jeszcze poznac PIN do tokena
    [...]

    Widziałem token z klawiaturką w BzWBK. Widziałem token bez klawiaturki,
    ergo: bez możliwości wpisania PIN-u w LukasBanku. Poproszę zatem ten sam
    wywód jeszcze raz, ale z uwzględnieniem faktu, że nie każdy token daje
    możliwość podania PIN-u.

    Kamil Paszkiewicz

  • 14. Data: 2004-06-02 07:49:39
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Z twojego punktu widzenia dokładnie taka sama.
    >
    > Powiedz mi na czym opierasz swoją teorię, że token daje lepsze
    > bezpieczeństwo. Bo co? Bo elektronika?
    Mam Inteligo i VWBank.
    Token jest po prostu wygodniejszy patrzysz wpisujesz cyferki i już.
    A jak ja mieszkam gdzie indziej niż mam adres korespondencyjny to
    jeżdżenie po zdrapki też jest problemem..
    Po za tym te karty jak nosi sie w portfelu strasznie "SYFIĄ" inne karty.
    Zdrapka się odkleja i przenosi na inne karty z ktorymi ma kontakt - a to już
    jest bardzo
    irytujące..

    Pozdr.

  • 15. Data: 2004-06-02 07:50:13
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Damian wrote:
    > kogo ty reprezentujesz? klienta czy bank?
    > wiec co sie martwisz o koszty?
    > kod ze zdrapek musi byc przechowywany w systemie, a wskazania tokena nie

    no chlopie a ty skad sie urwales?? ty myslisz ze koszt tokena to bank
    poniesie ?? :-) przelozy sie to oczywiscie wlasnie na nas klientow :-)

  • 16. Data: 2004-06-02 07:52:39
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Marcin Jurczuk wrote:

> [...]
    > Zdrapka się odkleja i przenosi na inne karty z ktorymi ma kontakt - a to już

    a to juz kwestia organizacji kart w portfelu, tudziez zakupienie
    porzadnego portfela :-)

  • 17. Data: 2004-06-02 07:54:20
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    Pozwól na ripostę:
    > migracja przeprowadzona w jakikolwiek dzień będzie tak samo zła jak i w
    > piątek. Ilość kartowych operacji w soboty i niedziele wcale nie jest
    > mniejsza, bo to jest właśnie dzień na robienie zakupów, kiedy nie chodzi
    > się do pracy.

    \\\ Twój argument jest słaby, zwróć uwagę na fakt, że ostatnia runda Elixir-u
    (operacje międzybankowe) w tygodniu jest księgowana powiedzmy o godzinie 18 w
    piątek, na potem zostają już tylko operacje międzyoddziałowe - w PKO BP SA, z
    tego co zauważyłem to też tylko w sobotę oraz zlecenia w ramach inteligo. W PKO
    BP operacje kartowe (obciążenia)z weekendu spływają dopiero od poniedziałku
    (ale mogę byc w błedzie-niech mnie ktoś poprawi).

    > co skłoniło Inteligo do tego, żeby aktywować karty przez www nie wiem.
    > Rozesłanie korespondencji, to nie to samo co rozesłanie haseł.
    > Zrobienie tego przez www jest zdecydowanie prostsze i bezpieczniejsze.
    > Sądzę, że to było powodem.

    \\\ "bezpieczniejsze"? :-) przecież oni w tej poczcie przesłali kody zdrapki,
    więc jaki problem wysłać np. następny ZPO z PIN-em do karty - zauważ że inne
    banki tak robią.

    > A co z różnica czy są kredyty, czy są debety, albo czy ich nie ma.
    > Ma to naprawdę dokładnie żadne znaczenie. Wyciągasz wnioski z sufitu.

    \\\ może i z sufitu, ale z sufitu który wiele widział i ma
    doświadczenie...pytasz o różnicę; czy sa kredyty czy ich nie ma; powiem Ci tak
    jeżeli byłbyś bankowcem to nie zadawałbyś tego typu pytań a jeżeli nie jesteś
    to i tak jeden post Ci tego nie rozjaśni.

    > Czy uważasz, że token jest bezpiczniejszy, czy to po prostu wiara w
    > elektronikę?
    > Zdrapki zapewniają dokładnie taki sam poziom bzpieczeństwa jak token.
    > To już bardziej token jest łatwiej rozpracować niż zdrapkę, ale i tak
    > potrzeba do tego maszyn, które mają ładnych parę zer na cenie.

    \\\polecam przeczytać jeszcze raz, uważnie cały wątek - myślę że wnioski do
    których dojdziesz nawet Ciebie przekonają, że tańsze, prostsze nie znaczy
    lepsze.

    Pozdrawiam wszytkich oczekujących na aktywację karty VE :/

  • 18. Data: 2004-06-02 07:55:23
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    pEgon wrote:

> [...]
    > skanujace uderzenia klawiatury). W przypadku posiadania zdrapki droga
    > otwarta, przy tokenie trzeba jeszcze poznac PIN do tokena, a tego juz nie

    większość tokenów nie posiada pin.
    zdrapkę może przeczytać każdy kto ja zdrapie, a token każdy kto go
    dostanie do ręki.

  • 19. Data: 2004-06-02 07:59:43
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > poczytaj artykuly o bezpieczenstwie tranzakcji w sieci, token daje
    > wyzszy poziom zabezpiecenia (zdrapke moze przeczytac kazdy, kto ja
    > zdrapie), token wymaga dodatkowo PIN-u.

    No, nie każdy token wymaga pinu...

    A w kontekście inteligo<->e-PKO jest też pewna różnica innego typu
    istotna dla rozważań o bezpieczeńtwie, w e-PKO token podawało się
    tylko przy logowaniu, jeśli ktoś się podczepił do takiej sesji mógł
    hulać, w inteligo zdrapkę podajesz przy każdej 'wrażliwej' operacji.

    > W przypadku posiadania zdrapki droga otwarta, przy tokenie trzeba
    > jeszcze poznac PIN do tokena, a tego juz nie zeskanujesz w zaden
    > sposob.

    Rozumiem że mówimy o sytuacji gdy ktoś mi ukradł zdrapkę? Cóż, jest tu
    też inny aspekt porównania token-zdrapka. Ukradli mi lub zgubiłem
    zdrapkę, dzwonię do banku, blokuję tą kartę zdrapek i aktywuję
    następną (często ją już mam, jeśli nie, przychodzi po paru dniach) -
    wszystko za friko. Ukradli mi token, dzwonię do banku, blokuję, płacę
    dwu albo i trzycyfrową kwotę za nowy token.

    Aha: paranoicy mogą oczywiście przepisać sobie otrzymane zdrapki do
    zaszyfrowanego pliku na handheldzie czy po prostu - szyfrując znanym
    sobie kodem 'pamięciowym' - do notesu, a orginalną zdrapkę
    zniszczyć. Nie żebym takie postępowanie rekomendował...

  • 20. Data: 2004-06-02 08:01:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin Jurczuk wrote:
    (...)
    > A jak ja mieszkam gdzie indziej niż mam adres korespondencyjny to
    > jeżdżenie po zdrapki też jest problemem..

    adres korespondencyjny jest po to żebyś po korespondencję nie musiał biegać -
    sam sobie stwarzasz problemy :-)
    *** blad ***