  • 1. Data: 2005-01-15 01:09:57
    Temat: e-Lukas - sekcja archeo :)
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    Po ok. roku nieuzywania lukasa (e-konto), postanowilem sprawdzic, czy "to"
    jeszcze dziala i w ogole co i jak. Odgrzebalem VE - o, jaka ladna, moze
    pouzywam ja troszke, a nie tylko delfinek i koleczko?

    Odgrzebalem informacje o koncie, pierwsza rzecz, ktora prawie nieswiadomie
    musialem zrobic, to zmiana hasla. Wtedy zaczalem sobie przypominac, co to
    znaczy "toporny interfejs". Ale poszlo.

    Kolejna - to odswiezanie stanu konta. Fajnie miec stan sprzed prawie 24h -
    nie ma to jak "e-bank". Od uzywania mbanku i inteligo, w ogole zapomnialem,
    ze cos tak absurdalnego moze jeszcze byc na rynku, ze trzeba 2x ekrany
    przechodzic z dluuugim czekaniem, zeby wiedziec, ile jest kasy na koncie.

    Proba odswiezenia stanu konta zakonczyla sie jednak fiaskiem.

    "Serwer jest zajety. Prosimy sprobowac pozniej."
    Pozniej? Jest 1:33 w nocy, jesli o tej porze maja przeciazony serwer, to co
    musi byc w ciagu dnia? A moze po prostu na noc wylaczaja dostep do serwerow
    transakcyjnych, bo backup, bo kurz trzeba zetrzec itp. Wazne Powody.

    No nic, to sobie sprawdze historie rachunku. Sa pola na date. Jako luser,
    wpisuje sobie 01-01-2004 do 01-01-2005.

    Wyst?pi?y nast?puj?ce b??dy w polach:
    (1) Niepoprawna data od
    (2) Niepoprawna data do

    Ciekawe, jaka jest poprawna?

    Heh, no tak, kazdy powinien wiedziec, ze date wpisujemy w formacie ISO ;)
    Ale po zrobic te date jako pola wyboru, czy wyswietlic chocby przykladowe
    wartosci w polach, czy obok napisac, w jakim formacie ma byc - jak klient
    uzywa internetu, to niech sobie w internecie znajdzie, jak ma date
    wpisywac.

    Lepiej mi idzie z "ostatnimi dniami". Tu juz ciezko o pomylke. Choc
    "ostatnie xx miesiecy" tez nie byloby zle - zwykly javascript moglby
    wypelniac pole dni, wiec bez ingerencji po stronie serwera mozna by takie
    duperelki zaimplementowac. Gdyby ktos oczywiscie chcial.

    Niestety, obietnica zlozona ponad pol roku temu
    - mozliwosc podgladu szczegó?ów zrealizowanych operacji w "Historii konta"
    (dane historyczne b?d? zasilane stopniowo, a ich podgl?d dost?pny w
    pó?niejszym terminie).
    - nie zostala jak na razie zrealizowana.

    Btw - zastanawiam sie, jak daleko wstecz siega historia rachunku? Nie jest
    "cala", jak w mbanku. Wyglada, ze jest to ostatnie 18 miesiecy. Ach, nawet
    pokazuja, od kiedy, jak juz sie wybierze zakres. No, mogloby byc od razu
    pokazane, ale logika tego interfejsu, to zmuszanie do klikania.

    Co pozytywnego jednak w tym e-koncie lukasa?

    1) Przelewy za darmo. Fakt, tyle ze trzeba je zdefiniowac.

    2) Brak oplat za VE. Przynajmniej w teorii. Bo na histori rachunku widze,
    ze pobrali 1 zl, choc wg http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oplat.asp nie
    powinni. Trzeba bedzie sie upomniec.

    Z pytan do innych e-lukas uzytkownikow:

    *- dostepnosc srodkow na karcie - czy nadal jest to takie o dzien
    opoznione?

    == ?rodki pochodz?ce np.: z przelewu na Pana rachunek na karcie p?atniczej
    VISA Electron dost?pne s? nast?pnego dnia roboczego w godzinach
    przedpo?udniowych. === ?

    *- czy nadal mozna zrobic niedozwolony debet, jesli sie sprawdzi stan konta
    w bankomacie i wyplaci "do zera"? Kiedys byly na grupie zalecenia, ze
    bezpieczniej sprawdzac saldo wyplacajac 10 zl. Poprawili to?

    Dobra, to tyle z moich wrazen "archeo", czyli ponownego uruchomienia po
    roku e-lukasa.

    Widze ogromna roznice w jakosci interfejsow Lukasa i np. mBanku - w mBanku
    co chwila cos sie pojawia, rozwija, Lukas jaki byl pare lat temu, taki
    prawie dokladnie jest teraz.

    Jedynie te darmowe przelewy moglyby mnie zachecic do Lukasa, ale jesli
    nadal ten e-lukas jest taki off-line'owy, to czuje, ze wiecej bedzie z tym
    klopotow, niz korzysci :(

    --
    <xml:sig name="Adam" />
    Tanie spanie w Gorcach - http://studzionki.g.pl/

  • 2. Data: 2005-01-15 01:23:08
    Temat: Re: e-Lukas - sekcja archeo :)
    Od: "Nowy ----> Marcin" <.@.>

    Adam_mb wrote:
> [...]
    >
    > Jedynie te darmowe przelewy moglyby mnie zachecic do Lukasa, ale jesli
    > nadal ten e-lukas jest taki off-line'owy, to czuje, ze wiecej bedzie z tym

    od godziny bodajze 0 do 3 nad ranem sa jakies aktualizacje u nich i nie
    dziala odswiezanie stanu konta.

    Marcin

  • 3. Data: 2005-01-15 02:26:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam_mb wrote:

    > Co pozytywnego jednak w tym e-koncie lukasa?
    >

    > 2) Brak oplat za VE. Przynajmniej w teorii. Bo na histori rachunku widze,
> [...]

    Brak opłat przy regularnych wpływach, a u ciebie takich nie było.
    Dlatego 1 zł miesięcznie.

  • 4. Data: 2005-01-15 21:07:00
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Mógłbyś ciąć posty? Można sobie palec zwichnąć od przewijania...

    T.

  • 5. Data: 2005-01-15 23:47:54
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Brak oplat przy regularnych wplywach, a u ciebie takich nie bylo.
    > Dlatego 1 zl miesiecznie.

    Czytaj uwaznie - drobny druczek, cifra 7 przy oplatach za VE w e-koncie:

    7 zniesienie op?aty za u?ytkowanie karty Visa Electron - dotyczy tylko jednej
    karty wydanej do konta.

    To samo maja w PDFie, gdzie uklad cen jest odwrotny, wiec nawet tlumaczenie,
    ze zniesienie oplaty dotyczy oplaty 0 zl, jest nie bardzo... ;)

  • 6. Data: 2005-01-16 12:57:39
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > tlumaczenie,
    > ze zniesienie oplaty dotyczy oplaty 0 zl, jest nie bardzo... ;)

    cos kolega ma klopoty z czytaniem, oplatra jest pobieranajesli karta nie
    generuje min 300 zl obrotow bezgotowkowych miesiecznie

    --
    pozdr
    Marek

  • 7. Data: 2005-01-17 21:18:17
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > cos kolega ma klopoty z czytaniem, oplatra jest pobieranajesli karta nie
    > generuje min 300 zl obrotow bezgotowkowych miesiecznie

    Chyba wrecz przeciwnie ;)
    Podaj mi konkretne miejsce na konkretnej stronie, gdzie te 300 zl widziales
    ;)

    Ani tu http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oplat.asp
    ani w PDFie nie ma niczego takiego, o czym piszesz.

    Caly czas, dla przypomnienia, jest mowa o LUKAS e-KONTO.

  • 8. Data: 2005-01-17 22:32:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam_mb napisał(a):

    > Chyba wrecz przeciwnie ;)
    > Podaj mi konkretne miejsce na konkretnej stronie, gdzie te 300 zl widziales
    > ;)

    Pomyliły mu się wartości. Nie chodziło o 300 a 2000. Co miesiąc przez 3
    ostatnie miesiące.

    Nie zmienia to meritum.

  • 9. Data: 2005-01-17 22:39:35
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Pomyliły mu się wartości. Nie chodziło o 300 a 2000. Co miesiąc przez
    > 3 ostatnie miesiące.

    300 też jest :-) Jak tyle zapłacisz miesięcznie lukasową kartą, to dostajesz
    "bonus" w postaci 1 PLN. Czyli mając wpływy min. 2k na konto i płacąc ich
    kartą możesz na posiadaniu konta w Lukasie "zarobić" 12 PLN rocznie.

    > Nie zmienia to meritum.

    A tu zgoda :-)

  • 10. Data: 2005-01-18 19:25:21
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Pomylily mu sie wartosci. Nie chodzilo o 300 a 2000. Co miesiac przez 3
    > ostatnie miesiace.
    >
    > Nie zmienia to meritum.

    W sumie to macie racje. Po prostu to obwarowanie oplaty "zero zl" tak mnie
    jakos zdziwilo - wyszedlem z wprawy w czytaniu TOiPow :)

    Trzeba wiec min. 300 zl przez karte miesiecznie przepuscic, a cale konto
    bedzie "darmowe" (albo korzystac z darmowych zdefiniowanych przelewow).