  • 1. Data: 2019-05-08 20:22:39
    Temat: dowód osobisty w aplikacji
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    dzisiaj testowałem na sobie, apka nazywa się mObywatel i mam w niej
    obraz dokumentu tożsamości, aby to zrobić musiałem się zweryfikować
    poprzez profil zaufany

    byłem w banku, okazałem dowód osobisty w ww. formie i pomimo zdziwienia
    został zaakceptowany

    nie ma opcji, aby pracownik kserował taki dowód osobisty (to odnośnie
    wcześniejszego wątku)

    powyższe działa również na poczcie (np. przy odbieraniu listu poleconego)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-05-08 21:14:08
    Temat: Re: dowód osobisty w aplikacji
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 8 May 2019 20:22:39 +0200, RobertS wrote:

> [...]
    > poprzez profil zaufany
    >
    > byłem w banku, okazałem dowód osobisty w ww. formie i pomimo zdziwienia

    A akceptacja była "na oko" czy Pani pobrała Twoje dane blutaczem?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2019-05-08 22:37:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A ta apka mobywatel to jakoś w prawie umocowana?
    Bo czym się różni od fotki dowodu?
    A ekranu komórki nie da się skserować?
    Hmm, może lampa xero za bardzo się odbija, przydałaby się opcja xerowania bez
    lampy...

  • 4. Data: 2019-05-09 09:18:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > A ekranu komórki nie da się skserować?
    > Hmm, może lampa xero za bardzo się odbija, przydałaby się opcja xerowania bez

    to projekt ministerstwa (chyba) cyfryzacji, nie wygląda to jak zdjęcie
    lub skan, obraz się "rusza" (wiem, że to może głupie określenie), ale
    nawet laik odróżni zdjęcie tego od właściwej mTożsamości

    w każdym razie w:
    banku (na razie jednym)
    przychodzi
    na poczcie

    dokument został zaakceptowany

    jest tam opcja jednostronnej lub dwustronnej wymiany danych, ale do tego
    pewnie jest potrzebny jakiś czytnik lub inszy odbiornik

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2019-05-09 12:02:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 09:18:56 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > to projekt ministerstwa (chyba) cyfryzacji, nie wygląda to jak zdjęcie
    > lub skan, obraz się "rusza" (wiem, że to może głupie określenie), ale
    > nawet laik odróżni zdjęcie tego od właściwej mTożsamości

    He, ciekawostka, tak powszechna akceptacja, a mało kto o tym słyszał?
    Zrób jeszcze test z zakładaniem konta w jakimś banku znanym ze skanowania/xerowania
    dowodu ;>
    Może właśnie przez sinozębego wyciągną sobie obrazek?

    Ale powtórzę pytanie, czy jest to zapisane w jakiejkolwiek ustawie (nie zmuszam,
    żebyś się dla mnie dowiadywał, ale może przy instalacji tej apki coś się pokazuje,
    albo jest w helpie - a pytam, bo jak próbowałem to wczoraj na tablecie zainstalować,
    to nawet mi tego w wyszukiwarce google play nie znalazło - może to kolejny bubel,
    który z jakiegoś dziwnego powodu na tabletach nie chodzi, jak kiedyś revolut czy IKO,
    a peopay w dalszym ciągu - a tablet 7", a nie 10")?

    Profil zaufany mam, więc bym się pobawił.
    A co do profilu zaufanego, to wczoraj w ST mBąka zauważyłem, że wyświetla mi się
    "masz już profil zaufany założony przez inną instytucję" - i to nie wtedy, gdybym
    próbował założyć, tylko tak od razu po wejściu w zakładkę "eUrząd" - jakoś to "z
    góry" rozsyłają wszędzie?

  • 6. Data: 2019-05-09 13:26:27
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 9 May 2019 03:02:14 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    który z jakiegoś dziwnego powodu na tabletach nie chodzi, jak kiedyś revolut czy IKO,
    a peopay w dalszym ciągu - a tablet 7", a nie 10")?

    art. 19e ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
    zadania publiczne - Dz. U. z 2017, poz. 570

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 7. Data: 2019-05-09 19:01:18
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-08 o 20:22, RobertS pisze:
> [...]
    > poprzez profil zaufany
    >
    > byłem w banku, okazałem dowód osobisty w ww. formie i pomimo zdziwienia

    Przeczytałem (dzięki za informację), zainstalowałem, poszedłem do banku
    - Dowód Osobisty w tej formie został zaakceptowany bez zdziwienia. :)
    Ale dużo wygodniej jest mi wyciągnąć ten plastikowy, podobnie jak kartę
    do płacenia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 8. Data: 2019-05-09 20:19:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    dowodu ;>
    > Może właśnie przez sinozębego wyciągną sobie obrazek?

    jak będę miał chwilę to się może do BNP przejdę, bo chciałem tam konto
    założyć

    jeżeli będzie konieczne kserowanie to zakładam, że mi telefonu do
    kopiarki nie będą wkładać ;-)

> [...]
    który z jakiegoś dziwnego powodu na tabletach nie chodzi, jak kiedyś revolut czy IKO,
    a peopay w dalszym ciągu - a tablet 7", a nie 10")?

    mObywatel ściągnąłem przez AppStore, jest jeszcze mWeryfikator, może to
    jest potrzebne komuś kto będzie chciał taki dokument weryfikować?
    doczytałem, tak właśnie jest

    z tabletami nie próbowałem, bo rzadko z nich korzystam, ale w apce jest
    lista "kompatybilnych" urządzeń, możesz sprawdzić czy na Twoim pójdzie

> [...]
    próbował założyć, tylko tak od razu po wejściu w zakładkę "eUrząd" - jakoś to "z

    nie wiem, bo mam profil zaufany właśnie z mBanku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2019-05-09 20:21:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 19:01, Akarm pisze:

> [...]
    > - Dowód Osobisty w tej formie został zaakceptowany bez zdziwienia. :)
    > Ale dużo wygodniej jest mi wyciągnąć ten plastikowy, podobnie jak kartę

    w którym banku byłeś?

    możesz mieć tylko telefon i zapłacisz/wypłacisz + możesz się zweryfikować

    dobrze, gdyby w apce było prawo jazdy (i ew. dowód rejestracyjny), wtedy
    nie musiałbym już portfela nosić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2019-05-09 20:50:23
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 20:21:35 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > dobrze, gdyby w apce było prawo jazdy (i ew. dowód rejestracyjny), wtedy
    > nie musiałbym już portfela nosić

    DR jest.