  • 1. Data: 2019-05-09 20:23:39
    Temat: karty płatnicze w Niemczech
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jest już lepiej jak kilka lat temu, ale nadal są punkty w których karty
    są akceptowane, ale

    keine Visa, keine MasterCard

    EC tylko, to jakieś lokalne (domestic) karty?

    zamiast kupić kilka pamiątek kupiłem tylko jedną, bo więcej gotówki nie
    miałem, a Geldautomat daleko...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-05-09 21:09:40
    Temat: Re: karty płatnicze w Niemczech
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2019-05-09 o 20:23, RobertS pisze:
    > jest już lepiej jak kilka lat temu, ale nadal są punkty w których karty
    > są akceptowane, ale
    >
    > keine Visa, keine MasterCard
    >
    > EC tylko, to jakieś lokalne (domestic) karty?

    a jak jest z VPay z NestBanku?
    one niby mają być jak "lokalne" w DE

    sprawdzal ktoś?

    m.

  • 3. Data: 2019-05-10 12:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    >jest już lepiej jak kilka lat temu, ale nadal są punkty w których
    >karty są akceptowane, ale
    >keine Visa, keine MasterCard
    >EC tylko, to jakieś lokalne (domestic) karty?

    No, historia EC jest dluga i zawila

    https://de.wikipedia.org/wiki/EC-Karte

    https://de.wikipedia.org/wiki/Eurocheque-Karte
    https://de.wikipedia.org/wiki/Girocard

    >zamiast kupić kilka pamiątek kupiłem tylko jedną, bo więcej gotówki
    >nie miałem, a Geldautomat daleko...

    Widac sa bogaci i bezy tych twoich paru euro :-)

    A poszlo o pieniadze - nam, biednym Polakom, jakos nie przeszkadzaly
    wysokie prowizje Visy,
    a bogatym Niemcom przeszkadzaly.
    Obrazili sie i przestali obslugiwac. Tudziez zrobili wlasne, tansze.

    Od pewnego czasu EU obnizyla te prowizje do bardzo przyzwoitego
    poziomu ... ale jak widac nie tak latwo rozszerzyc dzialalnosc w
    Niemczech.

    W Polsce z Blikiem jakos latwiej poszlo ...

    J.