  • 1. Data: 2005-04-16 16:30:00
    Temat: dotyczy: numery bankowe...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam serdecznie.
    Może temat już był kiedyś wałkowany i się powtórzę (pewnie nie tylko
    ja mam takie pomysły).

    Co mam na myśli... W dobie e-bankingu i łatwego wydawania pieniędzy
    wirtualnych, nie jest już problemem np. wspieranie akcji charytatywnych.
    Kiedyś, gdybym miał iść na pocztę, wypełnić przekaz, etc. - to już dawno
    akcja by była zakończona. Teraz 2 minuty i jakiś grosz można przekazać
    (ziarnko do ziarnka).
    No i teraz - jakiś spot reklamowy w TV, parę sekund wielocyfrowy nr. bankowy
    i po ptokach. Ktoś powie: "masz internet - dotrzesz do tego numeru" - ale nie tędy
    droga... to właśnie ludzie najczęściej spontanicznie reagują, chcą przekazać
    sumę.

    No i... w czym jest problem, aby banki dla tekich celów stworzyły jakiś rodzaj
    'aliasów' - tj. że np. dany numer bankowy odpowiada "WOSP2005", albo
    "SCHRONISKO-ALBERT-WROCŁAW" ?
    Czy to jest aż tak tragicznie skomplikowane ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 2. Data: 2005-04-16 20:36:33
    Temat: Re: dotyczy: numery bankowe...
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > "SCHRONISKO-ALBERT-WROCŁAW" ?
    > Czy to jest aż tak tragicznie skomplikowane ?

    Oczywiscie ze nie.
    W cywiliozowanym swiecie funkcjonuja takie "Pseudonym Accounts" mylone przez
    szmatławce z "kontami numerycznymi" (cokolwiek to oznacza ;).
    Ja mam takie konto - zeby zrobic przelew podaje tylko nazwe banku albo kod
    SWIFT i "pseudonym" konta :)

    Franz

  • 3. Data: 2005-04-16 21:09:23
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

> [...]
    > "SCHRONISKO-ALBERT-WROCŁAW" ?
    > Czy to jest aż tak tragicznie skomplikowane ?

    a pomysl chocby o tym, ze rownie dobrze ktos inny
    moze stworzyc alias "WOSP 2005" na konto ktorego beda trafiac
    blednie wypelnione wnioski. cos jak wykupywanie
    domen o zblizone nazwie do czegos znanego.

    Marcin

  • 4. Data: 2005-04-17 06:56:02
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Marcin <m...@p...pl> zapodał(a):
> [...]
    > blednie wypelnione wnioski. cos jak wykupywanie
    > domen o zblizone nazwie do czegos znanego.

    To raczej najmniejszy problem: kazda nazwa moze byc poprzedzona np. sumą
    kontrolną (i tak łatwiej zapamiętać 12WOSP2005, niż 14 cyfrową liczbę.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 5. Data: 2005-04-18 16:02:06
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "SCHRONISKO-ALBERT-WROCŁAW" ?
    > Czy to jest aż tak tragicznie skomplikowane ?

    Pewnie mało skomplikowane, lecz nie miej pretensji do banków - tylko do
    organizatora akcji - to ON powinien zadbać o odpowiednie umowy z bankami, bo
    to jest w JEGO interesie coby ludziska kasę wpłacali, nie ?

    Pozdrawiam
    KS

  • 6. Data: 2005-04-18 16:17:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > do organizatora akcji - to ON powinien zadbać o odpowiednie umowy z
    > bankami, bo to jest w JEGO interesie coby ludziska kasę wpłacali,

    Ani organizator, ani pojedynczy bank, nie może tego zrobić - tego typu
    schemat musiałby być obsługiwany przez wszystkich albo prawie
    wszystkich (ludzie przecież mają wpłacać na pocztach, robić przelewy
    itd). Po prostu pojęcie aliasu musiałoby istnieć w KIR.