  • 1. Data: 2005-04-16 09:41:48
    Temat: [MultiBank] Przeczytane w tabeli
    Od: "Jarek" <j...@g...pl>

    Przeglądając Taryfę Prowizji i Opłat Bankowych Multibanku znalazłem na
    stronie 8 pozycję:
    "Wysłanie dokumentów listem priorytetowym lub poleconym na życzenie".
    Dziwna ta pozycja, bo wynika z niej, że życzyć można sobie szybciej lub
    bezpieczniej - szybciej i bezpieczniej (priorytetowym poleconym) nie wchodzi
    w rachubę :) Zaskakująco dużo bank pobiera za tę usługę.

    Zgodnie z aktualnym cennikiem Poczty z Trąbką, wysłanie listu priorytetowego
    w kraju:
    o masie do 350 g kosztuje 0,70 zł więcej niż ekonomicznego,
    ponad 350 g do 500 g kosztuje 0,80 zł więcej niż ekonomicznego,
    ponad 500 g do 2000 g kosztuje 1 zł więcej niż ekonomicznego.

    Natomiast opłata za traktowanie listu jako poleconego to w kraju 2,20 zł.

    Bank pobiera w każdym wypadku 7,00 zł, wydaje mi się, że to rażąco za dużo w
    stosunku do opłat pocztowych, które dodatkowo ponosi (0,70 zł lub 0,80 zł lub
    1 zł lub 2,20 zł).

    Usługa jest dziwna, klientowi daje niewiele. Jeśli chodzi o wariant
    priorytetowy - co z tego, że list przyjdzie na następny dzień po dniu
    nadania, skoro najpierw bank zwleka z jego wysyłką tydzień lub dłużej.
    Jeśli chodzi natomiast o wariant polecony - nie rozumiem dlaczego klient
    miałby płacić za to, co leży w gesti banku - przecież gdyby bank wysłał coś
    listem zwykłym, to zrobiłby to na własne ryzyko - gdyby zginęło i tak nie
    miałby dowodu wysłania w przypadku sporu. Ciekawi mnie też, czy w przypadku
    skorzystania z usługi w wariancie poleconym, gdyby list zginął odszkodowanie
    za jego utratę zgarnąłby bank, czy też oddałby je adresatowi.