  • 81. Data: 2015-01-16 13:30:12
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2015 13:15, J.F. pisze:

    > Ale moze sie okazac ze nie calkiem - niby europejskie, a spolka
    > zarejestrowana na Kajmanach, albo w Zurychu :-)
    >
    > Jest jeszcze Thuraya, Inmarsat ..

    Łączność chyba deczko cienka...

    > A Wlosi sa dobrzy w obronie czy juz zapomnieli jak to sie robi ? :-)

    Sprawdź ;->

    > Ejze - ty wlasnie proponujesz zamach na pieniadze calego swiata :-)

    Całego? USAmany chyba wolą Kajmany... Nie wiem jak Chiny...

    > A gdzies tam jak sie Wlochy jednoczyly.

    No to musiałbym poczytać, jak to wtedy wyglądało... A'propos Watykanu -
    oni mogą być piątą kolumną z tą swoją Gwardią... Szwajcarską ;)

    > No, jakbys odcial Szwajcarom dostawy ropy, to w pol roku mieliby dramat.
    > Inne surowce moze nawet szybciej.

    Ano.

    > Za sredniowiecza panstwa byly w miare samodzielne, teraz juz nie sa ...

    W sumie to dobrze - zniechęca do prawdziwych wojen na całego :)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 82. Data: 2015-01-16 14:50:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 13:27:05 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > jesli przy kursie 1.9 rata byla 900zl, to wczoraj przy kursie 4.2
    > wychodzi 1989.
    No nie bardzo bo rata to kapitał + odsetki a jak był kurs 1,9(2008rok chyba) to libor
    był koło 3%chyba + marża więc oprocentowanie było w granicach 4-4,7% Teraz libor
    ujemny więc przy niewysokich marżach(a takie są przy kredytach z 2006-2008 roku)
    praktycznie cała rata to kapitał.

    > Ciekawe czy te 2% sie dlugo utrzyma, jak PLN bedzie dalej spadac :-)
    Jakbyś miał taka wiedze to byś pracować nie musiał;)

  • 83. Data: 2015-01-16 14:52:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2015 14:12:23 +0100, MarekZ wrote:
    > Zakładając, że to co mamy teraz jest nowym kursem równowagi (a obrót jest
    > olbrzymi w okolicy 4,256-4,30 CHFPLN) to był to FATALNY wybór.

    Brane w 2004r też?

    Ja tam nie narzekam, ale mi zostały teraz jakieś niedobitki na 2%, bo
    sporo kredytu nadpłaciłem w 2007r.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 84. Data: 2015-01-16 16:18:49
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    a.pl...

    > Czekaj czekaj - jesli udzieli mniej kredytow, co to zrobi z nadmiarem
    > depozytow ?

    Rezerwa obowiązkowa?

  • 85. Data: 2015-01-16 17:31:49
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 08:37, J.F. pisze:

    > Nie - zaufali, bo byly niskie odsetki.

    :-) Niskie odsetki wiążą się ze stabilną walutą.

    > Takie to juz jest to ryzyko kursowe.
    > Jak sobie wyobrazales stabilnosc ?
    > Ze franka zawsze dostaniesz za 3.50 pln ?

    Że za euro zapłacę 1,2 franka ;-)
    "Zawsze" to pojęcie względne. Raczej spodziewałem się, że ruchy nie będą
    tak gwałtowne.

    > A czemu nie ?

    Bo nie ma tylu banków komercyjnych w PL? ;-) Tęgiej głowy trzeba byłoby
    do tylu loginów i haseł ;-)

    > Nominalnie to chyba stracili ?
    > Ich bank centralny ma kupe euro i dolarow, ktore w jeden dzien
    > stracily 20% wartosci :-)

    Niekoniecznie... rezerwy to rezerwy - ważniejszy jest kurs własnej waluty.

    > Albo inaczej - kiedys tam np przyjeli 1 mld euro i wyplacili 1.2 mld
    > CHF, dzis jak ktos zwroci te 1.2mld chf, to mu powinni wyplacic 1.2mld
    > euro - i skad je wziac ?

    Czysta teoria. Pewnie te CHF i tak jest trzymane w ich banku, a stopy
    ujemne, zatem za jakiś czas to już nie będzie 1,2 mld chf ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2015-01-16 17:37:04
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 09:09, Kamil Jońca pisze:
    > Większość z tych, z ktorymi rozmawiałem w 2006 (gdy sam się
    > zastanawiałem CHF vs PLN) na pytanie "a co zrobisz jakby kurs wystrzelił
    > do 3(sic!) PLN", pukała się w czoło ...

    Twierdzić, że ktoś nie przewidywał różnic kursowych to tak, jakby
    twierdzić, że ktoś nie wiedział, iż kupiona gorąca kawa w kubku będzie
    gorąca... Każdy zakładał jakieś tam widełki. Ale nie aż takie i nie aż
    tak krótko.

    OK... powiedzmy, że teraz założymy - już po doświadczeniach - że zmiana
    kursu o 30% w godzinę jest możliwa. Dodajmy jakiś margines
    bezpieczeństwa... 40%. Czyli jak dziś funt po 5,65 to kupując towar
    kartą mam założyć, iż zanim zejdzie blokada to może mnie on kosztować
    prawie 8zł i po tyle być rozliczony? Ciekawe by to było w skali makro...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2015-01-16 18:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości

> [...]
    >twierdzić, że ktoś nie wiedział, iż kupiona gorąca kawa w kubku
    >będzie gorąca... Każdy zakładał jakieś tam widełki. Ale nie aż takie

    No wlasnie - w 2006 to ten franek byl po ~2.50, mielismy za soba dwa
    lata w miare stabilnego trendu spadkowego, i przed soba kolejne dwa
    lata.

    Tylko - nawet jakby strzelil do 3 zl, to i tak byloby taniej.

> [...]
    >bezpieczeństwa... 40%. Czyli jak dziś funt po 5,65 to kupując towar
    >kartą mam założyć, iż zanim zejdzie blokada to może mnie on kosztować

    Jest takie ryzyko. Z tym ze teraz juz chyna mozesz wybrac rozliczenie
    od razu i obciazenie w zlotowkach.

    >Ciekawe by to było w skali makro...

    Odnosnie glownych walut takie rzeczy to raz na 10 lat, a nawet
    rzadziej.

    Z walutami malych, niezbyt cywilizowanych kraikow to bardziej
    mozliwe - wyjdzie np minister w niedziele przed kamery, powie ze od
    jutra $ w NBP kosztuje 10zl, i pozamiatane.

    Ciekawe co by bylo, gdyby tak w niedziele wyszedl premier Grecji czy
    Hiszpanii i stwierdzil ze nie bedzie splacal dlugow :-)

    J.

  • 88. Data: 2015-01-16 18:02:44
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 09:47, J.F. pisze:

    > Patrzac jednak na kursy, to niewielu bylo takich. bo powinien rosnac i
    > przed ogloszeniem.

    Na jednym z for użytkownik przyznał, iż zarobił ponad 88.000zł. Ale to
    fuks stulecia. Natomiast, ci co wiedzieli - pewnie dokonali stosownych
    zakupów.

    > Na jedno wychodzi. Jak mi przy wysokim kursie rzad obowiazkowo
    > przewalutuje, a potem kurs zacznie spadac ...

    Na to "kurs zacznie spadać" to już niektórzy 7 rok czekają. I nic nie
    wskazuje na to, iż w ciągu kolejnych 7 lat się doczekają. Na razie
    praktyka wskazuje, że im szybciej ktoś przewalutował tym spokojniej śpi.

    > Wtedy akurat frank spadal ... wzgledem euro. Tylko ze zlotowka spadala
    > znacznie bardziej ... czy wiec miala cynk o franku, czy tak
    > profilaktycznie przewidujac dalszy spadek zlotowki ?

    Tego nie wiadomo. SNB odmówił podania informacji czy konsultował decyzję
    z władzami monetarnymi innych państwa.

    > Bo milionerow to i u nas nie brakuje, o ile nie odliczac kredytu :-)

    PRZECIĘTNY Szwajcar tyle ma. Nie sądzę, by PRZECIĘTNY Kowalski był
    milionerem...

    > Nie martw sie - zycie tam drogie, a procenty przeciez niskie.
    > 1.5 mln zl, na 3% to 3750 zl/mc, o ile te 3% uzyskasz.
    > W Polsce moze i sie nie oplaca ... ale czy tam da sie
    > przezyc za 900 chf :-)

    Dlatego "bieda" może pojechać do ościennych tańszych krajów na zakupy. A
    gdzie Polak ma pojechać, by taniej coś kupić?

    > Na razie to:
    > a) my tylko 20%,

    Na wszystkich parach z PLN. Zsumuj teraz to do kupy i tak spójrz na
    sytuację.

    > b) nie tylko my, caly swiat.

    Prawie. Zwykle na parze tylko z CHF.

    > A wczesniej ?

    Bardzo wiele rzeczy. Zabroniono (za późno) zaciągania kredytów w
    walutach obcych, wstrzymano wypłacanie CHF pod postacią gotówki w
    niektórych bankach, nie interweniowano w porę w żaden sposób (np.
    werbalnie). Nie jestem ekonomistą, ale na pewno jest wiele sposobów.

    > I na krotko starcza, bo raz uwierza, drugi, a w koncu powiedza "gada,
    > gada, a nie interweniuje".

    To zobacz jak to działa w skali makro - FED lub ECB.

    > Same interwencje ... ryzykowne. No zobacz - Szwajcarzy interweniowali,
    > interweniowali i przestali..

    A ryzyko to na czym polega? Że stali się bajecznie bogaci?

    > Albo powie "nie stac mnie"

    Nie rozwiązuje to problemu ;-)

    > Prawdziwa. Sporo firm u nas eksportowalo.
    > Jak sie rynek zalamal, zamowienia spadly, ale kurs sie podniosl i nie
    > trzeba bylo ludzi zwalniac. A i nowe kontrakty mozna bylo zdobywac
    > dzieki niskim cenom.

    No cóż... zatem pewnie tęsknisz za PRL-em. Wówczas byliśmy jeszcze
    tańsi, a ile firm eksportowało! ;-)

    > To nadal rzeczy niepowiazane - kurs moze byc wysoki lub niski, jesli
    > jednak jest staly, to stopy zaleza od rynku kredytowego, nie od
    > wysokosci kursu.

    Nie ma racji. Niskie stopy to odpływ kapitału, wysokie - wzrost
    zainteresowania walutą.

    > Niekoniecznie. Przedplata 100%, kontrakt walutowy terminowy, opcja ...

    Na opcjach faktycznie nieźle niektóre firmy wyszły ;-) A przedpłata
    100%, gdy większość firm w PL to małe lub średnie przedsiębiorstwa? ;-))

    > A gdzie bedziesz mieszkal ? W Afryce ?

    Nie mam wrażenia, że to oni przyjeżdżają do nas. Raczej my do nich ;-)

    > Nie jest zle. Ale ta teoria to skad ?

    Ty przecież ją głosisz. Im taniej - tym lepiej się gospodarka rozwija,
    sprzedaż itd. A droga waluta - bezrobocie, upadek itd.

    > Niemcy juz nie sa krajem bogatych emerytow itp ...

    Bo waluta im się osłabia.

    > Bo my jestesmy malutka, slabiutka gospodarka gdzies na ogonie
    > wielkich. Czy tak trzasnely ... Euro ~10gr, 2.5% ...

    ;-) 2,5% to mi bank daje na rok (!) A tu uderzyło w godzinę. To
    jakieś... 8760 razy... 876.000% więcej. Chyba masz rację - ciężko było
    zauważyć ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 89. Data: 2015-01-16 18:20:13
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 18:01, J.F. pisze:
    > Tylko - nawet jakby strzelil do 3 zl, to i tak byloby taniej.

    Dlatego płacimy kosmiczne pieniądze ludziom na górze, aby pilnowali
    kursu. Spójrz na najpopularniejszą parę EUR/USD. Jakoś tam w ciągu
    dziesięciolecia lata 1,16 do 1,4. 20%. Ale nie 150% ;-)

    > Jest takie ryzyko. Z tym ze teraz juz chyna mozesz wybrac rozliczenie od
    > razu i obciazenie w zlotowkach.

    Nie. Zawsze jest najpierw blokada, a potem rozliczenie. To samo dotyczy
    gotówki. Nie sposób co chwila sprawdzać kursu, gdy prowadzi się bieżące
    rozliczenia i chce zachować płynność.

    > Z walutami malych, niezbyt cywilizowanych kraikow to bardziej mozliwe -
    > wyjdzie np minister w niedziele przed kamery, powie ze od jutra $ w NBP
    > kosztuje 10zl, i pozamiatane.

    I dlatego ludzie tych kraików rzucają się na twarde waluty.

    > Ciekawe co by bylo, gdyby tak w niedziele wyszedl premier Grecji czy
    > Hiszpanii i stwierdzil ze nie bedzie splacal dlugow :-)

    Perspektywy są kiepskie dla EUR, ale myślę, że EBC zaskoczy i pow. 4,30
    będziemy mieli EUR.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2015-01-16 20:19:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojciech Bancer pisze tak:

    > A z PLN teraz jest bardzo ciekawie. W perspektywie 10 lat pewnie
    > przyjmiemy w końcu te EUR

    już bardziej wierzę w to że przylecą obcy ;)

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!