  • 1. Data: 2003-06-25 10:32:53
    Temat: czy warto wchodzic w fundusze inwestycyjne... (lamer pyta)
    Od: maciej <k...@d...waw.pl>

    ... w zwiazku z podatkiem od dochodow na gieldzie.
    Dla mnie to jest jakies pokraczne:
    (to z dzisiejszej GW)
    " Z koncem tego roku konczy sie zwolnienie od podatku dla dochodów z
    gieldy. - Zamierzamy wprowadzic w 2004 r. podatek od takich dochodów -
    zapowiedzial wczoraj min. Raczko. Stawka tego podatku ma wynosic 19
    proc. Ale uwaga! Przy rocznym rozliczeniu podatkowym dochody z gieldy
    trzeba bedzie doliczyc do pozostalych dochodów np. z pracy na etacie.
    Dla takich lacznych dochodów bedzie sie ustalalo "przyslugujaca" im
    stawke podatkowa. Potem od lacznych dochodów trzeba bedzie odliczyc
    dochody z gieldy - od nich do zaplaty bedzie 19 proc. podatku. Natomiast
    od pozostalych dochodów (tych z pracy) trzeba bedzie zaplacic podatek
    wedlug wyliczonej wczesniej stawki dla wszystkich dochodów. W ten sposób
    podatnik, którego dochody z pracy mieszcza sie w pierwszym przedziale
    skali podatkowej ze stawka 19 proc., moze byc zmuszony do zaplacenia od
    nich znacznie wyzszego podatku, jesli osiaga dochody z gieldy."

    a wlasnie sie przymierzalem do jednego z FI. I teraz to sam juz nie wiem
    :(
    Pomocy !!!

    maciek

  • 2. Data: 2003-06-25 10:35:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "maciej" <k...@d...waw.pl> napisał w wiadomości
    > a wlasnie sie przymierzalem do jednego z FI. I teraz to sam juz nie wiem

    FI raczej nie są gra na giełdzie
    jeśli masz swój rachunek inwestycyjny i bezpośrednio inwestujesz, to masz
    przychody (lub straty) z giełdy

    w przypadku FI płacisz zryczałtowany podatek belki

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-06-25 10:43:28
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "maciej" <k...@d...waw.pl> napisał w wiadomości
    > ... w zwiazku z podatkiem od dochodow na gieldzie.

    a jakie masz inne alternatywy inwestycji ?
    lokata w banku na 3,6 % "brutto" - od tego jeszcze odjac podatek belki
    FI daje mozliwosc zarobienia wiecej
    lecz jest to tylko mozliwosc a nie gwarancja

    PiotR

  • 4. Data: 2003-06-25 11:51:54
    Od: maciej <k...@d...waw.pl>

    plusz wrote:

    > FI raczej nie są gra na giełdzie
    > jeśli masz swój rachunek inwestycyjny i bezpośrednio inwestujesz, to masz
    > przychody (lub straty) z giełdy
    >
    > w przypadku FI płacisz zryczałtowany podatek belki

    dzieki to mi wiele wyjasnia
    ale uprzedzalem lojalnie zem lamer :))))))))

    pozdrawiam

    maciek