  • 21. Data: 2007-06-29 08:44:07
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 29 Jun 2007 00:56:17 +0200, "Piotr" <piotr@centrum_.cz> wrote:

    >a co jak ktos ma umowe w ktorej nie ma zapisu ktory tego zabrania? czytales
    >umowe tego sklepu?

    A ja mam umowę ze sklepem, że jak kartą, to drożej?
    Wchodze do sklepu, na drzwiach widze logo kart. To element oferty -
    mogę zapłacić kartą.
    Na półce widzę towar z oznaczoną ceną. To element oferty - mogę kupić
    towar płacąc wymienioną cenę.
    Oferta mi się podoba, przyjmuję jej warunki. W tym momencie zawieram
    ze sklepem umowę, że kupuję ten towar za oznaczoną cenę płacąc kartą.

    Finał. Umowa została zawarta, nie ma mowy o żadnych dodatkowych
    kosztach.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 22. Data: 2007-06-29 08:44:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.06.2007 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > Oczywiście nie.

    Dlaczego nie? Pod warunkiem, że będzie to osobna opłata na paragonie lub
    fakturze, to może to co najwyżej naruszać postanowienia umowy z centrum
    rozliczeniowym.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 23. Data: 2007-06-29 08:45:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Nie. Telefon do Inspekcji Handlowej i gość ma przechlapane.

    Jak ma przechlapane? Znam kilkanaście (co najmniej) sklepów, gdzie to
    funkcjonuje, od lat i nikt jeszcze nie miał przechlapane.

  • 24. Data: 2007-06-29 09:04:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A ja mam umowę ze sklepem, że jak kartą, to drożej?
    > Wchodze do sklepu, na drzwiach widze logo kart. To element oferty -
    > mogę zapłacić kartą.

    I dlaczego uważasz, że należy Ci się to za darmo?

> [...]
    > Oferta mi się podoba, przyjmuję jej warunki. W tym momencie zawieram
    > ze sklepem umowę, że kupuję ten towar za oznaczoną cenę płacąc kartą.

    Widząc do sklepu widzisz drzwi. Czy to oznacza, że możesz kupić towar za
    oznaczoną cenę płacąc drzwiami? Bo do tego sprowadza się Twoja logika.

  • 25. Data: 2007-06-29 09:08:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]

    > Oferta mi się podoba, przyjmuję jej warunki. W tym momencie zawieram
    > ze sklepem umowę, że kupuję ten towar za oznaczoną cenę płacąc kartą.

    Wchodząc do sklepu widzisz drzwi. Czy to oznacza, że możesz kupić towar za

  • 26. Data: 2007-06-29 09:13:39
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Dlaczego nie? Pod warunkiem, że będzie to osobna opłata na paragonie lub
    > fakturze, to może to co najwyżej naruszać postanowienia umowy z centrum
    > rozliczeniowym.

    Dlatego ze na polce nie jest napisane 'Cena: Platnosc gotowka - X,
    platnosc karta - X+5zl' tylko jest kartka 'Cena: X' a na szybie
    sklepu/kasie/gdziekolwiek jest naklejka/info oznaczajace ze sklep
    przyjmuje platnosci karta.
    --
    badzio

  • 27. Data: 2007-06-29 09:16:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > I dlaczego uważasz, że należy Ci się to za darmo?

    Placisz za towar i jego cena powinna byc ostateczna. Wszystkie koszty
    przedsiebiorcy sa wkalkulowane w cene. Ciekawe jak bys zareagowal gdyby przy
    kasie okazalo sie, ze jestes obslugiwany przez kierownika sklepu, ktory
    zarabia 3 razy wiecej od zwyklego sprzedawcy i w zwiazku z tym musisz
    doplacic roznice jaka wynika
    z wynagradzania obu osob ;).

    MK

  • 28. Data: 2007-06-29 09:21:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.06.2007 MK <m...@i...pl> napisał/a:
    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Palcisz za towar i jego cena powinna byc ostateczna. Wszystkie koszty
    > przedsiebiorcy sa wkalkulowane w cene.

    Przy płatności gotówką. Ustawa o NBP nie mówi ani słowa o tym, że karta
    płatnicza jest prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Mówi wyłącznie o
    banknotach i monetach przez NBP emitowanych. Usługa płatności kartą jest
    taką samą usługą, jak zapakowanie towaru (może być dodatkowo płatna) lub
    torebka foliowa do zakupów (która również darmowa być nie musi). No chyba,
    że waszym zdaniem, gdyby przy wejściu wisiała nalepka z torebką foliową, to
    wtedy się torebki należą za darmo...? ;)

    Wyłóżcie mi ten tok myślenia, tylko z oparciem w przepisach prawa, z którego
    wynika, że fakt nalepienia jakiejś nalepki oznacza, że ktoś ma Wam coś
    robić za darmo. Bo ja tego nie rozumiem. Pobieranie opłąty za płatność
    kartą może być nieeleganckie, może być niefajne, może zniechęcić do sklepu,
    ale na miłość Boską - nie widzę powodu, dla którego miało by być niezgodne
    z prawem.

  • 29. Data: 2007-06-29 09:25:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.06.2007 badzio <b...@n...epf.pl> napisał/a:
    > Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Dlatego ze na polce nie jest napisane 'Cena: Platnosc gotowka - X,
    > platnosc karta - X+5zl' tylko jest kartka 'Cena: X'

    No to wyjmujesz jedyny prawny środek płatniczy w Polsce, czyli złote
    polskie (no, nie wiem, czy czasem UE nie nałożyła na przedsiębiorców
    obowiązku przyjmowania Euro) i płacisz cenę X.

    W Polsce nie ma obowiązku zgadzania się na handel wymienny, zapłatę w
    kurach nioskach, ziemniakach ani kartą płatniczą. A jeśli ktoś już taką
    możliwość udostępni, to dlaczego odbieracie mu prawo zadecydowania o
    warunkach takiej formy zapłaty?

    > a na szybie
    > sklepu/kasie/gdziekolwiek jest naklejka/info oznaczajace ze sklep
    > przyjmuje platnosci karta.

    I CO Z TEGO, ŻE JEST JAKAŚ NALEPKA?! Na sklepie z telewizorami jest nalepka
    "telewizory", ale do jasnej ciasnej - telewizorów za darmo nie rozdają!

  • 30. Data: 2007-06-29 09:35:54
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Samotnik powiada w dniu 2007-06-29 11:25:

    > No to wyjmujesz jedyny prawny środek płatniczy w Polsce, czyli złote

    Płacąc kartą także płacisz w złotych. Ustawa nic nie wspomina o formie
    płatności - a więc dopuszcza każdą legalna formę płatności

    T.