  • 71. Data: 2017-08-28 12:55:08
    Temat: Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:0d383c0d-86fd-4a5e-b6e4-bdce40891a16@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 12:15:10 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >A 800zł ciągle do spłacenia

    No i splacisz, wiecznie bezrobotny przeciez nie bedziesz.
    Ale znalezienie dobrej pracy moze pare miesiecy potrwac.

    >Oprócz tego jeść trzeba, czynsz, prąd, wode gaz telefon płaćić
    >Myślisz że ci którym banki taki 800zł windykują przy pomocy komornika
    >to nie spłacali bo nie chcieli czy niespłacali bo już rady nie dali.

    >Bo ktoś im poradził pralkę na raty 80zł, laptop tez się przyda a raty
    >tylko 200zł, kuchenka ostatnie 6 rat zostało, może jakiś kredyt na
    >mieszkanie jeszcze jest itp.
    >Żaden bank raczej nie da bezrobotnemu kredytu bo "brak zdolności"

    I dlatego trzeba KK zalatwiac, jak sie jeszcze ma prace :-)

    >Tam wbrew pozorom przy ocenie ryzyka idioci nie pracują.

    Kilka ostatnio padlo ... no, bank jeden, reszta skoki :-)

    > A Ty i Liwiusz uważacie ze taką zdolność bezrobotny jeszcze ma.
    >Ja uważam ze jak ktoś nie ma dochodu to i nie powinien zaciągać
    >kolejnych zobowiązań.
    >I tu się zapewne różnimy.

    Ja sie z toba zgadzam, ale jesc cos trzeba.

    I tu sie rodzi kolejny dylemat - majac oszczednosci powiedzmy na 3
    miesiace - kupowac tylko za gotowke ?
    3 miesiace mina, oszczednosci sie skoncza, i co wtedy ?

    Kupujac na KK wydluzasz mozliwosc przezycia o kolejne miesiace :-)

    A przyklad o tyle wredny, ze znalezienie pracy moze latwo przekroczyc
    te 3 miesiace, a potem jeszcze kolejny miesiac do wyplaty ...

    J.

  • 72. Data: 2017-08-28 12:57:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:28, Kris pisze:

    > Daruj sobie tego typu teksty bo nic nie wnoszą do dyskusji

    > Jak czytam tego typu porady to trez mam ochote innych ostrzec przed expierdem.
    > No jeszcze zaproponuj żeby wziął ile tam się da pożyczki gotówkowej. 200tys może
    nawet. I tak nie będą mieli z czego zwindykowac a dzieciak mieszkanie kupi

    No widzisz, bankructwo to nie koniec świata.

    > A jak nie będzie miał?

    To już nie będzie znaczenia, czy w tym nawale długów będzie 1000zł w tę,
    czy w tę. A przynajmniej będzie mógł normalnie pranie robić, albo
    jedzenie gotować.

    > A jak mieszka w tych "niewielu" rejonach gdzie tak nie jest?

    To wówczas nie. Jak widać to kwestia do rozważenia, a nie
    generalizowania "tylko bycie idiotom".

    > I doardzanie w takiej sytuacji powiększanie swoich zobowiązań to średnio dobry
    pomysł.

    Wszystko zależy od okoliczności. Może "średnio dobrym pomysłem" jest
    doradzanie, aby nie jeść i nie prać, mimo że praca jest za rogiem?

    > O laptopie wspomniano w "żeby znaleźć pracę" Czy sensownym pomysłem jest zakup na
    kredyt laptopa żeby ogłoszenia o pracy przeglądać i CV wysyłać to już oceń Sobie sam.

    Obecnie nie ma w praktyce innych ogłoszeń o pracę jak w internecie.
    Oczywiście, można chodzić do kolegi. Ale skoro się nie ma laptopa, a
    komputer to obecnie rzecz tak samo niezbędna jak papier toaletowy, to
    trzeba kupić - i nie ma co tego odkładać "na za 2 miesiące", bo jest
    potrzebny tu i teraz.

    Oczywiście jak zawsze - wszystko do dyskusji - przykład z laptopem jest
    już trochę anachroniczny. Znam osoby, które tygodniami obchodzą się bez
    komputera (używają tylko tego, co mają w pracy), prywatną aktywność
    internetową przenosząc do smartfona.

    I też mógłbyś podać przykład - po co się zapożyczać i kupować smartfona
    - no właśnie po to, aby być w kontakcie, móc przeglądać ogłoszenia,
    odpowiadać na maile i być zapraszanym na rozmowy.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2017-08-28 12:59:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:35:01 UTC+2 użytkownik
    Liwiusz napisał:

    >Szerzej myślisz(albo się tak tobie wydaje)-uzasadnij więc zakup
    >kuchenki, lodówki czy tam laptopa na kredyt przez osobę która akurat
    >własnych dochodów nie ma.

    A co proponujesz - przestawic sie na chleb i wode, czy na posilki do
    restauracji chodzic ?

    Bez lodowki powiedzmy da sie obejsc, szczegolnie jesli ktos ma duzo
    czasu na codzienne zakupy.
    Ale czy nie bedzie wiecej zywnosci marnowal, niz ta lodowka warta ?

    A laptop ... jest niezbedny do wyszukiwania ofert pracy, moze do
    rozszerzenia kwalifikacji.

    J.

  • 74. Data: 2017-08-28 15:36:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >się bez komputera (używają tylko tego, co mają w pracy), prywatną
    >aktywność internetową przenosząc do smartfona.

    Ale czy na smartfonie napiszesz ladne CV ?

    >I też mógłbyś podać przykład - po co się zapożyczać i kupować
    >smartfona - no właśnie po to, aby być w kontakcie, móc przeglądać
    >ogłoszenia, odpowiadać na maile i być zapraszanym na rozmowy.

    Wystarczy najprostszy telefon ... i komputer.
    Ale powiedzmy ze jedno i drugie sie zepsulo, czy tez drugie zepsulo
    sie wczesniej, ale potrzeby kupowania wtedy nie bylo, skoro pierwsze
    dzialalo -
    teraz jednak jest, i mamy dylemat - drogi smartfon, czy tani telefon i
    laptop :-)

    No i mozna na KK, mozna u operatora na 2-letnie raty ... tylko czasem
    bedzie potrzebne zaswiadczenie o pracy :-)

    Ku pamieci - nigdy tych zaswiadczen nie przynosilem, bo szczesliwie im
    wystarczyla KK dla "uwiarygodnienia klienta".

    J.

  • 75. Data: 2017-08-28 15:49:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 15:36, J.F. pisze:

    > Ale czy na smartfonie napiszesz ladne CV ?

    A czy musisz? Teraz są już generatory CV na stronach z ogłoszeniami o pracę.

    Ale ad rem - tak, napiszesz. Normalny Word jest w telefonie.
    Czy ładne? Na pewno funkcjonalne.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2017-08-29 16:16:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Chodzi o ten napis "ELECTRON" pod "VISA".
    >
    > Jakos tak znikl. W Szwecji tez
    > https://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/no
    rdea-debit.html#Om-Bankkort

    Od pewnego czasu wszystkie karty są "elektronami". Wszystkie transakcje
    muszą być autoryzowane, albo odbywają się na wyłączne ryzyko sprzedawcy.
    Sam fakt autoryzacji zresztą nie wystarczy, transakcja (card present)
    musi być procesorowa (chyba że powód niewykorzystania procesora leży po
    stronie banku).

    Reszta to tylko tradycja.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2017-08-29 16:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    rdea-debit.html#Om-Bankkort

    >Od pewnego czasu wszystkie karty są "elektronami".

    Ale w cudzyslowie. A bylo bez cudzyslowu.

    I co to tu chodzi i komu to przeszkadzalo ?

> [...]
    >Sam fakt autoryzacji zresztą nie wystarczy, transakcja (card present)
    >musi być procesorowa (chyba że powód niewykorzystania procesora leży

    Tym niemniej jak widac, mozna karte debetowa obciazyc bez zadnej
    autoryzacji i podajac tylko jej nr i pare innych szczegolow.

    Od pewnego czasu banki niby wprowadzaja wiecej zabezpieczen, ale ale
    allegro dziala w najlepsze.

    J.

  • 78. Data: 2017-08-29 17:21:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 16:16:29 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    > Sam fakt autoryzacji zresztą nie wystarczy, transakcja (card present)
    > musi być procesorowa (chyba że powód niewykorzystania procesora leży po

    Trochę pomieszałeś.
    Po pierwsze - autoryzację z autoryzacją elektroniczną - a ściślej z autoryzacją EMV.
    Bo podanie karty wypukłej i odbicie jej żelazkiem też autoryzacją jest.
    Potem to doprecyzowałeś - ale na tyle niejasno, że np. J.F. nie zrozumiał (choć to
    żadna nowość ;)
    I drugie - karty electron WYŁĄCZNIE - z kartami, które mogą być autoryzowane EMV, ale
    nie muszą - choć wtedy ryzyko bierze na siebie akceptant.
    Bo kartą typu visa electron czy maestro nigdzie nie zapłacisz bez terminala na pewno.
    Inna sprawa, że kartą wypukłą też mogą nie chcieć przyjąć płatności, jeśli im się np.
    zepsuł terminal i jedyne, co pozostaje, to poskarżyć się do visa/mc (bo np. do
    deutsche bank, który kartę wystawił, skarżyć się nie ma po co - oni takiej władzy nad
    akceptantami nie mają, i sami nie wiedzą za bardzo, dlaczego w ogóle karty wypukłe
    wydają - to pewnie właśnie taka tradycja).

  • 79. Data: 2017-08-29 17:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >akceptant.
    >Bo kartą typu visa electron czy maestro nigdzie nie zapłacisz bez

    http://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/karty/karty
    -do-konta/karta-visa-electron-adm/

    "kartą Visa Electron Adm. możesz płacić w punktach handlowych i
    usługowych oznaczonych symbolem Visa w Polsce i na świecie, w tym
    płacić za zakupy w internecie"

    Wiec jesli chodzi o internet, to ja nadal nie rozumiem, ale to
    przeciez zadna nowosc.

    A w dodatku na fotce juz nie ma napisu "Electron", ale sie nie
    upieram, ze to cokolwiek znaczy.

    J.

  • 80. Data: 2017-08-29 19:12:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Visę electron poznaje się po AID:*32010 na slipie, w odróżnieniu od "zwykłych" visa,
    które mają AID:*31010.
    Transakcje CNP tymi wynalazkami są możliwe, ale też tylko z autoryzacją online,
    inaczej ew. odpowiedzialność przechodzi na akceptanta.
    Np. VW pozwolił na CNP visami electron dopiero gdy wprowadził 3D-Secure - ale CVV2
    było na tych kartach drukowane dużo wcześniej.
    Zapłacić nie można było w necie bo limit IO był na 0.