  • 61. Data: 2017-08-28 10:47:43
    Temat: Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 10:20:17 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jak widzę jak piszesz, to wnioskuję, że nie musisz spełniać żadnych
    > dodatkowych warunków do bycia idiotom/idiotą ;)

    Daruj Sobie te wycieczki osobiste.
    A co do tematu- branie kredytu przez bezrobotnego raczej do rozsądnych czynności nie
    należy.
    Ale jak tam kto woli.

  • 62. Data: 2017-08-28 10:48:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 10:18:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Dobrze mowisz, ale jesc cos trzeba.
    > Kuchenke czy pralke lub lodowke kupic trzeba, jesli sie zlosliwie
    > zepsuje.

    W takiej sytuacji się naprawia, kupouje tanią używana itp. Ale nie branie kredytu
    perzez bezrobotnego.

    > Ba - nawet czasem komputer kupic trzeba, zeby prace znalezc :-)

    A moze i samochód?

  • 63. Data: 2017-08-28 11:34:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 10:47, Kris pisze:

    > Daruj Sobie te wycieczki osobiste.

    Ale dlaczego? Ty innych możesz wyzywać od idiotów, a samemu krytyki nie
    umiesz przyjąć?

    > A co do tematu- branie kredytu przez bezrobotnego raczej do rozsądnych czynności
    nie należy.

    Właśnie znikłeś całą gałąź kredytów na rozpoczęcie działalności, również
    tych z UP (warunek: bycie bezrobotnym).

    > Ale jak tam kto woli.

    Zaprawdę nie ma się co chwalić tym, że masz małą wyobraźnię i
    ograniczone myślenie. Można podać całą masę przypadków, kiedy wzięcie
    kredytu przez bezrobotnego nie będzie złym pomysłem.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2017-08-28 11:36:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 10:48, Kris pisze:

    > W takiej sytuacji się naprawia, kupouje tanią używana itp. Ale nie branie kredytu
    perzez bezrobotnego.

    Porady równie inteligentne jak prezydenta Komorowskiego.

    > A moze i samochód?

    Może i tak.
    Kto powiedział, że bezrobotny nie może mieć dobrego biznesplanu? To, że
    ty nie potrafisz, nie oznacza, że każdy jest taki niegramotny.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2017-08-28 11:45:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:35:01 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale dlaczego? Ty innych możesz wyzywać od idiotów, a samemu krytyki nie
    > umiesz przyjąć?

    Kogoś personalnie wyzwałem?
    Darowanie *osobistych" wycieczek tobie proponowałem.

    > Właśnie znikłeś całą gałąź kredytów na rozpoczęcie działalności, również
    > tych z UP (warunek: bycie bezrobotnym).

    Jakbyś nie zauważył tu o zwykłej konsumpcji piszemy(lodówka, kuchenka, komputer)
    > Zaprawdę nie ma się co chwalić tym, że masz małą wyobraźnię i
    > ograniczone myślenie. Można podać całą masę przypadków, kiedy wzięcie
    > kredytu przez bezrobotnego nie będzie złym pomysłem.

    Szerzej myślisz(albo się tak tobie wydaje)-uzasadnij więc zakup kuchenki, lodówki czy
    tam laptopa na kredyt przez osobę która akurat własnych dochodów nie ma.

  • 66. Data: 2017-08-28 11:47:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:36:16 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Porady równie inteligentne jak prezydenta Komorowskiego.

    Jakiś słabszy dzień masz dzisiaj żeś taki agresywny?
    > Kto powiedział, że bezrobotny nie może mieć dobrego biznesplanu? To, że
    > ty nie potrafisz, nie oznacza, że każdy jest taki niegramotny.

    A w którym miejscu tej dyskusji negowałem wzięcie kredytu na otworzenie działalności
    gospodarczej

  • 67. Data: 2017-08-28 11:52:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 11:45, Kris pisze:

    > Kogoś personalnie wyzwałem?
    > Darowanie *osobistych" wycieczek tobie proponowałem.

    Cóż, jeśli widzę mądralę, który poucza innych o finansach, a popełnia
    błędy na poziomie 10-letniego dziecka, to chyba dobrze jest, aby ostrzec
    innych, że mają do czynienia z tzw. ekspierdem.

    > Jakbyś nie zauważył tu o zwykłej konsumpcji piszemy(lodówka, kuchenka, komputer)

    To nie jest zwykła konsumpcja, tylko podstawa egzystencji. Bezrobotny za
    chwilę nie będzie bezrobotny, więc nie ma powodu, aby przez miesiąc
    trzymał jedzenie na balkonie (jeśli to zima), bo Kris mu zakazał. Ale
    jeśli sytuacja jest na tyle beznadziejna, że umiejętności znalezienia
    jakiejkolwiek pracy nie będzie w dłuższej perspektywie, to naprawdę nie
    ma większego znaczenia, czy do tego finansowego dołka dodamy jeszcze
    koszt lodówki, czy nie.
    Ba, nawet wówczas lepiej będzie jak bezrobotny sobie lodówkę kupi, bo i
    tak nie spłaci, i tak, a przynajmniej jego dzieci będą miały gdzie
    jedzenie trzymać.

    > Szerzej myślisz(albo się tak tobie wydaje)-uzasadnij więc zakup kuchenki, lodówki
    czy tam laptopa na kredyt przez osobę która akurat własnych dochodów nie ma.

    Nie ma w tej chwili. To nie znaczy, że nie będzie miała za 2 miesiące. W
    normalnym rynku pracy (a taki jest również w wielu rejonach Polski)
    bycie na bezrobociu to chwilowy i normalny stan.

    O laptopie czy samochodzie w celu inwestycyjnym już było wspominane.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-08-28 12:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >W takiej sytuacji się naprawia, kupouje tanią używana itp. Ale nie
    >branie kredytu perzez bezrobotnego.

    Sie nie naprawia, bo coraz czesciej naprawa nieoplacalna.

    Tania uzywana ... no, moze byc, o ile jest takowa dostepna.

    >A moze i samochód?

    Czemu nie ?
    Jesli jest potrzebny do znalezienia/otrzymania/dojezdzania do pracy

    Albo np - uzywana pralka 150zl, taksowka bagazowa 100zl, nowa pralka
    800zl - z dowozem.
    Odsetek na karcie przez 3 miesiace uzbiera 20 zl.

    W dodatku te 250zl trzeba zaplacic od razu, a na karcie po 80 zl co
    miesiac ...

    J.

  • 69. Data: 2017-08-28 12:28:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:52:51 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Cóż, jeśli widzę mądralę, który poucza innych o finansach, a popełnia
    > błędy na poziomie 10-letniego dziecka, to chyba dobrze jest, aby ostrzec
    > innych, że mają do czynienia z tzw. ekspierdem.

    Daruj sobie tego typu teksty bo nic nie wnoszą do dyskusji

> [...]
    > Ba, nawet wówczas lepiej będzie jak bezrobotny sobie lodówkę kupi, bo i
    > tak nie spłaci, i tak, a przynajmniej jego dzieci będą miały gdzie

    Jak czytam tego typu porady to trez mam ochote innych ostrzec przed expierdem.
    No jeszcze zaproponuj żeby wziął ile tam się da pożyczki gotówkowej. 200tys może
    nawet. I tak nie będą mieli z czego zwindykowac a dzieciak mieszkanie kupi

    > Nie ma w tej chwili. To nie znaczy, że nie będzie miała za 2 miesiące.
    A jak nie będzie miał?
    > W normalnym rynku pracy (a taki jest również w wielu rejonach Polski)

    A jak mieszka w tych "niewielu" rejonach gdzie tak nie jest?

    > bycie na bezrobociu to chwilowy i normalny stan.

    I doardzanie w takiej sytuacji powiększanie swoich zobowiązań to średnio dobry
    pomysł.
    > O laptopie czy samochodzie w celu inwestycyjnym już było wspominane.
    O laptopie wspomniano w "żeby znaleźć pracę" Czy sensownym pomysłem jest zakup na
    kredyt laptopa żeby ogłoszenia o pracy przeglądać i CV wysyłać to już oceń Sobie sam.

  • 70. Data: 2017-08-28 12:37:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 12:15:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > 800zl - z dowozem.
    > Odsetek na karcie przez 3 miesiace uzbiera 20 zl.

    A 800zł ciągle do spłacenia

    > W dodatku te 250zl trzeba zaplacic od razu, a na karcie po 80 zl co miesiac ...

    Oprócz tego jeść trzeba, czynsz, prąd, wode gaz telefon płaćić
    Myślisz że ci którym banki taki 800zł windykują przy pomocy komornika to nie spłacali
    bo nie chcieli czy niespłacali bo już rady nie dali.
    Bo ktoś im poradził pralkę na raty 80zł, laptop tez się przyda a raty tylko 200zł,
    kuchenka ostatnie 6 rat zostało, może jakiś kredyt na mieszkanie jeszcze jest itp.
    Żaden bank raczej nie da bezrobotnemu kredytu bo "brak zdolności"
    Tam wbrew pozorom przy ocenie ryzyka idioci nie pracują. A Ty i Liwiusz uważacie ze
    taką zdolność bezrobotny jeszcze ma.
    Ja uważam ze jak ktoś nie ma dochodu to i nie powinien zaciągać kolejnych zobowiązań.
    I tu się zapewne różnimy.