  • 1. Data: 2017-01-17 08:26:25
    Temat: czy pojda lokaty w gore ?
    Od: marcinek <c...@o...eu>

    pytanie do znawcow i do wrozek :) czy jest szansa zeby lokaty poszly w
    gore ?

  • 2. Data: 2017-01-17 08:42:54
    Temat: Re: czy pojda lokaty w gore ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 08:26, marcinek pisze:
    > pytanie do znawcow i do wrozek :) czy jest szansa zeby lokaty poszly w
    > gore ?

    Tak. Na pewno to nastąpi.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-01-17 09:51:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcinek" napisał w wiadomości
    >pytanie do znawcow i do wrozek :) czy jest szansa zeby lokaty poszly
    >w gore ?

    Trudno powiedziec.

    Z jednej strony rzad nam robi inflacje, co powinno podniesc stopy, ale
    nie ciesz sie - odsetki dostaniesz, a pieniadz straci na wartosci :-)

    Z drugiej - u nas gospodarka jakas dzika i dziala odwrotnie :-)
    Na rynku jakby za duzo pieniadza, stopy sie nie chca podniesc, jak
    rzad zrobi jakies Mieszkania dla Mlodych, to przyjdzie inwestowac w
    obligacje :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-01-17 11:29:40
    Od: p...@g...com

    Den tisdag 17 januari 2017 kl. 08:26:25 UTC+1 skrev marcinek:
    > pytanie do znawcow i do wrozek :) czy jest szansa zeby lokaty poszly w
    > gore ?

    Na tle gieldy, walut inwestycje w PLN wypadaja niestety najgorzej /na tle walut juz
    od dluzszego czasu/. Jak zabraknie zlotowek na w/w pewnie jakis ruch w gore na
    lokatach powinien nastapic.

  • 5. Data: 2017-01-17 21:55:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-17 o 11:29, p...@g...com pisze:

    > Na tle gieldy, walut inwestycje w PLN wypadaja niestety najgorzej /na tle walut juz
    od dluzszego czasu/. Jak zabraknie zlotowek na w/w pewnie jakis ruch w gore na
    lokatach powinien nastapic.

    jak lokaty pójdą w górę to również i wibor albo raczej w związku z
    wyższym wiborem lokaty będą miały nominalnie wyższe oprocentowanie

    tylko, że wcale więcej na nich nie zarobisz, wyższa inflacja "połknie"
    wyższy dochód

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2017-01-17 22:21:41
    Od: p...@g...com

    Den tisdag 17 januari 2017 kl. 21:55:07 UTC+1 skrev RobertS:
> [...]
    > wyższym wiborem lokaty będą miały nominalnie wyższe oprocentowanie
    > tylko, że wcale więcej na nich nie zarobisz, wyższa inflacja "połknie"

    Kiedys, kiedy nie bylo jeszcze podatku Belki a inflacja roczna siegala 8% banki
    oferowaly na lokatach/kontach 15-17% rocznie. Dawalo to ok 8% czystego zysku na
    lokacie. Nie mialbym nic naprzeciw, aby taka inflacja a jednoczesnie taki zysk na
    lokacie bankowej powrocil.
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2017-01-17 22:23:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 22:21, p...@g...com pisze:

> [...]
    lokacie. Nie mialbym nic naprzeciw, aby taka inflacja a jednoczesnie taki zysk na

    A jak ten zysk wyglądał na przykład w przeliczeniu na dolary?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-01-17 22:34:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]

    lokacie. Nie mialbym nic naprzeciw, aby taka inflacja a jednoczesnie taki zysk na

    no ta ja pamiętam jak na lokatach miałem 14% (jedne z lepszych na rynku)
    i było to ledwo na poziomie inflacji

    jak lokata da "zarobić" 1pp. to naprawdę jest dobra, na lokatach nie
    chodzi o to, aby zarobić tylko aby na nich relatywnie nie stracić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2017-01-17 22:35:59
    Od: p...@g...com

    Den tisdag 17 januari 2017 kl. 22:23:43 UTC+1 skrev Liwiusz:

    > A jak ten zysk wyglądał na przykład w przeliczeniu na dolary?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Calkiem niezle. Miedzy 2000 a 2004 rokiem USD oscylowal ok 4 zl, ale jesli np. lokate
    zalozyles przy dolarze 4,5 w 2001 roku to dodatkowy zysk z tego tytulu byl jeszcze
    wiekszy.

  • 10. Data: 2017-01-17 22:46:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 22:35, p...@g...com pisze:

    > Calkiem niezle. Miedzy 2000 a 2004 rokiem USD oscylowal ok 4 zl, ale jesli np.
    lokate zalozyles przy dolarze 4,5 w 2001 roku to dodatkowy zysk z tego tytulu byl
    jeszcze wiekszy.

    Tu ciekawy excel z historycznymi danymi dotyczącymi oprocentowania
    depozytów:
    http://www.nbp.pl/statystyka/Pieniezna_i_bankowa/DWN
    /sw_oprocentowanie.xls

    --