  • 11. Data: 2002-02-12 17:09:51
    Temat: Re: czy majac DG jednoosobowa musze
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski"
    <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:tsdi6uo7ecm9ghf9lbp97nhbopfet2de5c@4ax.com...
    > PIT też może być związany z obrotem
    gospodarczym, a co do VAT-u to
    > przeczytaj sobie co zakreśla osoba prowadząca DG
    w formularzu VAT-7 :)

    Osoba fizyczna :-))
    Chyba ryczałtowcy nadal moga wpłacac w kasie US
    chyba że i i ch tak że stamtąd przegoniono ?

    Sark

  • 12. Data: 2002-02-12 22:08:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> writes:

    > PIT też może być związany z obrotem gospodarczym, a co do VAT-u to
    > przeczytaj sobie co zakreśla osoba prowadząca DG w formularzu VAT-7 :)

    Kiedys pytalem w US, czy moge placic wate z rachunku osobistego,
    pani byla zdziwiona pytaniem i nie miala zastrzezen. Ale to nic nie
    znaczy niestety.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2002-02-19 08:55:54
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    ZUS koniecznie z konta (w tym celu np. poczta wymyśliła konto Giro Składka)
    PIT można od biedy z osobistego... Np. kiedy PIT 5 masz nie z działalnosci
    ale z wynajmu mieszkania
    VAT jeżeli z konta to z firmowego (można gotówkowo w banku/poczcie)
    Mówię o DG na KPiR

  • 14. Data: 2002-02-19 08:58:14
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    ALe od ubiegłego roku jest przecież inaczej i TYLKO z konta mozna ZUS
    płacić...
    Czyli aby zapłacić ZUS musisz mieć jakieś konto fiormowe akurat dla ZUSu
    może to być GIROSkładka .....
    De facto jest to wpłacanie ZUSu na pocztach, tyle,z e masz tak jakby swój
    numer ....

  • 15. Data: 2002-02-20 08:17:13
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

> [...]
    > może to być GIROSkładka .....
    > De facto jest to wpłacanie ZUSu na pocztach, tyle,z e masz tak jakby swój

    Ja tu pytałem czy koniecznie musi być to konto firmowe i gdzie jest ten
    przepis. Rozumiem, z trzeba z konta, ale czy tylko z firmowego? Mam
    indywidyalny ROR (Inteligo) i tam jest możliwość płacenia za ZUS, a więc
    niektóre banki (wiem, że nie wszystkie) pozwalają płacić ZUS z RORu.

  • 16. Data: 2002-02-20 17:21:05
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "bb" <m...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    > indywidyalny ROR (Inteligo) i tam jest możliwość płacenia za ZUS, a więc
    > niektóre banki (wiem, że nie wszystkie) pozwalają płacić ZUS z RORu.

    dla ZUSu NIE musi być firmowe!!! możesz płacić z prywatnego - masz to
    zagwarantowane prawnie (Prawo Bankowe).

    K. Kowalski

  • 17. Data: 2002-02-20 22:48:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bb" <m...@a...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a4vluc$2ur$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    > przepis. Rozumiem, z trzeba z konta, ale czy
    tylko z firmowego? Mam
    > indywidyalny ROR (Inteligo) i tam jest możliwość

    Tak ma tez np. BZWBK w koncie indywidualnym z
    dostępem do internetu - Konto 24+ - jest tam
    specjlana formatka do opłacania składek zusowskich
    (jezeli nadasz tzw. tanim elixirem to zapłacisz
    tylko 0,50 zł za przelew).
    Reasumując składke na zus możesz oplacac z takiego
    konta tylko musisz tym poinformować ZUS ( co do
    us to w tym przypadku nie jestem pewien ale chyba
    też). Wada takiego rozwiązania jest to że jak cos
    nie wyjdzie w dg to komornik moze zając ci także
    oszczędności osobiste na tym koncie)

    Sark

  • 18. Data: 2002-02-20 22:52:49
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@n...e.pl> napisał w
    wiadomości
    pl...
> [...]
    fiormowe akurat dla ZUSu
    > może to być GIROSkładka .....
    > De facto jest to wpłacanie ZUSu na pocztach,

    To chyb anie tak, nie tylko o numer chodzi.
    Otwierają ci konto w banku Pocztowym (i dostajesz
    numer ale konta w BP)Wpłacasz na poczcie
    pieniądze na to konto (co najmniej dzień wcześniej
    prezd upływem terminu) a oni z tego konta dopiero
    przelewają na konta zusowskie 51, 52 i 53.
    Wymyslając to konto zatrzymali przy sobie podobno
    430 tys. ludków :-)

    Sark