  • 1. Data: 2004-02-05 22:24:20
    Temat: czek
    Od: "urszula" <s...@w...SPAMpl>

    witam!
    spodziewam się czeku z zagranicy i tak sie zastanawiam - ile kosztuje jego
    realizacja i jak szybko jest to możliwe? czy wykonuje się takie rzeczy od
    ręki czy tez trzeba na to czekać?
    pozdrawiam i dziękuję
    urszula

  • 2. Data: 2004-02-05 23:45:56
    Temat: Re: czek
    Od: "cky74" <c...@w...pl>

    Użytkownik "urszula" <s...@w...SPAMpl> napisał w wiadomości
> [...]
    > realizacja i jak szybko jest to możliwe? czy wykonuje się takie rzeczy od

    Z reguły robi się to poprzez inkaso, co oznacza, że bank, w którym zechcesz
    zrealizować czek musi go wysłać do banku wystawcy, tamten dokonuje
    weryfikacji i przelewa kase do banku w Polsce. I dopiero wtedy dostaniesz
    swoją kasę. Możesz spodziewać się dużych prowizji za taką usługę. Czas
    realizacji na pewno będzie zależał od banku do jakiego się zgłosisz i od
    banku wystawcy czeku i może sięgnąć nawet 4 tygodni!!!

    Jak możessz to bierz kasę przelewem.

    Pzdr

    CKY74

  • 3. Data: 2004-02-06 07:40:24
    Od: "urszula" <s...@w...SPAMpl>

    Użytkownik "cky74" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > realizacji na pewno będzie zależał od banku do jakiego się zgłosisz i od
    > banku wystawcy czeku i może sięgnąć nawet 4 tygodni!!!

    dziękuję nie sądziłam ze to aż tyle potrwa. fatalna sprawa. jakby z epoki
    kamienia łupanego!

    urszula>

  • 4. Data: 2004-02-06 08:22:09
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

> [...]
    kosztuje jego
    > realizacja i jak szybko jest to możliwe? czy wykonuje się takie

    Wszystko zależy m.in. od tego jaki to rodzaj czeku, kto jest wystawcą
    a kto płatnikiem.
    Nie znając tych danych trudno jest (w zasadzie niemożliwe)
    jednoznacznie stwierdzić jakie
    będą koszty realizacji czeku ani określić terminu realizacji.
    W optymistycznym wariancie czek będzie skupiony "od ręki" i zapłacisz
    prowizję ok 10PLN
    (jeżeli czek jest na małą kwotę).
    Natomiast jeżeli czeku nie będzie można przyjąć do skupu, zrealizowany
    będzie w formie inkasa.
    Pociąga to za sobą większe koszty (opłaty pocztowe za wysyłkę czeku za
    granicę + koszty
    banków zagranicznych) i wydłuża się znacznie czas realizacji do 4-6
    tygodni, w zależności od kraju
    banku płatnika czeku i ilości banków pośredniczących w transakcji :).
    Szczegóły dotyczące, zarówno wysokości opłat jak i warunków realizacji
    czeków zagranicznych,
    zależą oczywiście od banku w którym przedstawisz czek do realizacji.
    Żeby się za dużo nie nachodzić, jak już dostaniesz ten czek, zadzwoń
    najpierw do kilku
    banków i zapytaj się o szczegółowe warunki i opłaty. Na początek
    proponuję Pekao SA i PKO BP SA,
    mają największą praktykę w obsłudze czeków zagranicznych.

    Darsoon

  • 5. Data: 2004-02-06 09:01:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > jego realizacja i jak szybko jest to możliwe? czy wykonuje się takie
    > rzeczy od ręki czy tez trzeba na to czekać?

    Przeczytaj posty z ostatniego tygodnia, był o tym wątek.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-02-06 09:11:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > jego realizacja i jak szybko jest to możliwe? czy wykonuje się takie
    > rzeczy od ręki czy tez trzeba na to czekać?

    O tu:

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")