  • 1. Data: 2004-05-19 13:59:20
    Temat: crosspost - zabezpieczenie kredytu
    Od: "Mateusz" <n...@N...gazeta.pl>

    Prosze powiedzcie czy te wyniki z grubsza sie zgadzaja.
    Czy ktoś już przeprowadzał podobne obliczenia?
    Staram sie tutaj obliczyc ile kosztuje mnie zabiezpieczenie
    kredytu w Onadzie i ile to jest w stosunku do kredytu w PLN
    Generalnie opieram sie na kosztach na jeden miesiac.

    OANDA - parametry

    EUR/CHF 1.5373 1.5378
    EUR/PLN 4.6986 4.7046
    CHF/PLN 3.0592 3.0622

    EUR 1.70 / 2.10
    CHF 0.01 / 0.22
    PLN 5.00 / 5.75

    parametry kredytu : 100 000 PLN czyli 32 656 CHF'ów
    waluta : CHF
    procent : 3.8 %
    czas : 30 lat

    rata : 466 PLN
    suma rat : 167 744 PLN

    zabezpieczenie (na Oandzie nie ma CHF/PLN i stad kombinacja)

    musze kupic 32 656 CHF'ów czyli sprzedac 21 242 EUR
    co kosztuje 44 euro odsetek miesieczenie nie liczac spreadu
    teraz
    musze kupic 21 242 EUR czyli sprzedac PLN'y
    co kosztuje 80 euro odsetek miesieczenie nie liczas spreadu

    W sumie zabezpieczenie 124 EUR czyli 582 PLN'y miesiecznie

    Kredyt w PLN'ach: 100 000 PLN
    procent : 8 %
    czas : 30 lat

    rata : 766 PLN
    suma rat: 264 155 PLN

    Wynika z tego ze to sie kompletnie nie oplaca. Likwiduje ryzyko
    kursowe (i to za duza cene) a wystawiam sie na ryzyko stopy
    procentowej. Pozostaje pytanie czy nie oplaca sie wziac kredytu w
    PLN, na oandzie sprzedac EUR/PLN, wowczas z odsetek na oandzie mam
    miesiecznie ok 60 EUR a w dodatku jestem zabezpieczony przed stopa
    procentowa i spadkiem naszej waluty. A jak wzrosnie to trudno,
    pewnie nie wiele w najblizszym czasie.

    Mateusz
    ps. Do obliczen uzywalem kalulatorów na stronach multibanku i oandy.