  • 1. Data: 2004-05-19 14:15:02
    Temat: kupno mieszkania, kredyt, ksiega wieczysta i nieuregulowana sprawa gruntow
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam,

    i od razu przechodze do rzeczy. Jestem zainteresowany pewnym
    mieszkankiem, problem jest taki, ze dowiedzialem sie od spoldzielni, iz
    nie ma ona uregulowanej sprawy z wlasnoscia gruntow na ktorych stoi
    budynek. Podobno o grunt bije sie gmina i sggw, a sprawa jest w NSA
    (informacja od spoldzielni).
    Teraz mialbym do grupowiczow kilka pytan, byc moze banalnych...

    Czy bede mial problemy kupujac to mieszkanie? Chce wziac kredyt
    mieszkaniowy (ok. 100tys PLN), i z tego co wiem, bez uregulowanego
    stosunku do gruntow, nie zaloze ksiegi wieczystej, a co za tym
    idzie, bede musial ubezpieczyc kredyt (czy tylko?).
    Czy bank moze chciec odmowic mi kredytu z tego powodu?
    Jakie beda koszty ubezpieczenia kredytu?
    A moze w ogole darowac sobie to mieszkanie?
    (z tego co wiem, spoldzielnie do 2007 roku maja uregulowac
    te sprawy (nie wiem czy do konca 2007 czy do konca 2006),
    ale jezeli nie ureguluja, to pewnie dalej trzeba bedzie
    ubezpieczac kredyt...

    Jezeli ktos bedzie mogl mi pomoc rozwiac watpliwosci - bede
    wdzieczny, i z gory dziekuje za pomoc

    Mariusz

    PS. FUT na pl.biznes.banki

  • 2. Data: 2004-05-19 14:29:37
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    mialem podobna sytuacje, banki na taka sytuacje mówia NIE
    odsylaja sprawe do swoich prawników i mozesz dlugo czekac a odpowiedz bedzie
    z duzym prawdopodobienstwem negatywna;
    slyszalem ze Millenium pod jakimis warunkami na to idzie;
    ale musisz sie zastanowic, czy warto sie stresowac, bank Ci daje jakis
    czas - generalnie rok - na dostarczenie zaswiadczenia o wpisie do hipoteki,
    ale do czasu nie uregulowania przez spóldzielnie prawnej sytuacji gruntu
    takiego wpisu nie otrzymasz, bo nie bedziesz mógl zalozyc ksiegi wieczystej
    pozdrawiam
    Demian

    Uzytkownik "Sierp" <N...@s...netskasuj> napisal w wiadomosci
    ..

  • 3. Data: 2004-05-19 14:33:54
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma ona uregulowanej sprawy z wlasnoscia gruntow na ktorych stoi
    > budynek. Podobno o grunt bije sie gmina i sggw, a sprawa jest w NSA

    Nie bawilbym sie w tak niepewna inwestycje, duze ryzyko, ze bedziesz mial
    lokal bez gruntu, a wtedy nie wydzielisz wlasnosci.
    Bank raczej bedzie chcial zobaczyc ksiege wieczysta gruntu, wiec kredytu
    moze nie dac.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2004-05-19 14:59:27
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Wed, 19 May 2004 16:29:37 +0200
    "Demian" <t...@p...onet.pl> naskrobał(a):

    > slyszalem ze Millenium pod jakimis warunkami na to idzie;

    mhm...

> [...]
    > hipoteki, ale do czasu nie uregulowania przez spóldzielnie prawnej
    > sytuacji gruntu takiego wpisu nie otrzymasz, bo nie bedziesz mógl

    a co jezeli nie bede mial ksiegi a rok minie?

    Sierp

  • 5. Data: 2004-05-19 14:59:34
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Wed, 19 May 2004 16:33:54 +0200
    "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> naskrobał(a):

> [...]
    > mial lokal bez gruntu, a wtedy nie wydzielisz wlasnosci.
    > Bank raczej bedzie chcial zobaczyc ksiege wieczysta gruntu, wiec

    bu... dzieki

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 6. Data: 2004-05-20 06:15:09
    Od: "Piotr Holda \(usun z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    Sierp z adresu: <N...@s...netskasuj> napisal(a):

> [...]
    > stosunku do gruntow, nie zaloze ksiegi wieczystej, a co za tym
    > idzie, bede musial ubezpieczyc kredyt (czy tylko?).

    Nie wiem jak to jest teraz ale 2 lata temu kupilem mieszkanie. Czesciowo
    finansowalem zakup z kredytu i bez problemu zalozylem ksiege wieczysta.
    Spóldzielnia dopiero teraz sie przymierza do wykupienia gruntu od gminy.
    Najlepiej zapytaj w sadzie jakie warunki musisz spelnic, zeby zalozyc
    ksiege.
    Nie wiem na czym polega róznica miedzy moja sytuacja sprzed 2 lat a Twoja
    obecna.

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Holda*

  • 7. Data: 2004-05-20 10:03:15
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    dokładnie, jest zapis w umowie kredytowej, że bank ma prawo wtedy zerwać
    umowę, a to oznacza jedno.
    pozdrawiam

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c8fr7l$caa$1@news.onet.pl...