  • 11. Data: 2019-07-13 15:19:59
    Temat: Re: bitmarket.pl
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 14:47, Dawid Rutkowski pisze:

    > Hehe, przeczytaj to, co napisałeś, i sam znajdziesz podobieństwa - a
    > wręcz to, że z amber gold wspólne jest wszystko (no, może trochę
    > krótszy horyzont czasowy).

    O zagrożeniach związanych z BitCoinem, to chyba nawet tu pisaliśmy tak z
    rok temu chyba. BitCoin sam w sobie jest dobrym pomysłem, ale dotąd,
    dokąd ludzie mają do niego zaufanie. Kilka takich wtop i tacy powszeni
    użytkownicy zaczną odchodzić. Zamieniając BTC na normalną walutę
    automatycznie spowodują spadek kursu.

    Każda waluta jest na to wrażliwa i dlatego istnieją rożne mechanizmy
    zapobieganiu tego.

  • 12. Data: 2019-07-13 16:08:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 15:09:59 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > No i bardzo głupie jest to widzenie wszędzie złodziei. Co, uważasz tych
    > co grają na wahaniach kursów za złodziei? Bo co niby ma znaczyć "swój na
    > swego"?

    Głupie to jest nie widzieć złodzieja tam, gdzie ma to prawie wypisane na czole.

    A o graczach na wahaniach kursów mam równie złe zdanie - to jest po prostu hazard, a
    wygrać można tylko wtedy, gdy jakiś baran da się ostrzyc. Żadnej różnicy z pokerem
    nie widzę - a poker na pieniądze jest dość mocno reglamentowany - i to samo powinno
    być zrobione z forexem, choć to i tak małe piwo w porównaniu z derywatami.

    Stąd moje stwierdzenie o trafieniu - nie chodzi tu oczywiście o tych, co stracili
    kilkaset zł, bo to tak, jak iść do kasyna - tylko o tych, co płaczą, ze potracili
    setki tysięcy. Oczywiście ktoś ich okradł - ale sposób, w jakie te tysiące zdobyli
    (chyba że to już przypadki skrajnej głupoty - do dziś pamiętam list zasmuconej życiem
    dziewczyny - kupili za pożyczone pieniądze akcje na górce - i zaraz walnęło - i teraz
    muszą cały czas pracować, żeby spłacać kredyt, i nie mogą się pobrać) niewiele się od
    tego, co ich samych spotkało, różnił.

    Jak masz pieniądze, trzymaj je w bezpiecznym miejscu. Wpłatę ich na taką giełdę
    porównałbym ze schowaniem ich w porzuconym samochodzie na ulicy.
    Sposób dobry na narkotyki czy pranie brudnej kasy - bo tam jest odpowiednie
    przebicie, stosunek czystej kasy do brudnej to jak 10:1.
    A "uczciwi day-traderzy" powinni wziąć się do uczciwej pracy.

  • 13. Data: 2019-07-13 17:05:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kto to jest świadek o statusie poszkodowanego?
    I dlaczego policja miałaby przesłuchiwać w prokuraturze?

    -----

  • 14. Data: 2019-07-13 17:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 07:08:31 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    > o tych, co płaczą, ze potracili setki tysięcy. Oczywiście ktoś ich
    > okradł - ale sposób, w jakie te tysiące zdobyli

    Ale zaraz zaraz - rozroznijmy ryzyko spekulacyjne, i nieuczciwa
    gielde. Albo i uczciwa gielde, za to nieuczciwego
    ministra/prokuratora/komisje/urzad skarbowy :-)

    > Jak masz pieniądze, trzymaj je w bezpiecznym miejscu.

    Czyli gdzie ?
    w obligacjach SP, w banku, w Amber Gold, w funduszu inwestycyjnym ?

    Bank moze zbankrutowac, fundusz moze poniesc straty ... albo okrasc.

    >Wpłatę ich na taką giełdę porównałbym ze schowaniem ich w porzuconym samochodzie na
    ulicy.

    Ale ze bitcoin, czy ta gielda taka podejrzana ?

    > A "uczciwi day-traderzy" powinni wziąć się do uczciwej pracy.

    W banku ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-07-13 17:31:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 17:05:47 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Kto to jest świadek o statusie poszkodowanego?
    Zapewne poszkodowany, który zeznaje jako świadek.
    Chyba że jako poszkodowany ma prawo odmówić składania zeznań?

    > I dlaczego policja miałaby przesłuchiwać w prokuraturze?

    A tą policję skąd wytrzasnąłeś?

  • 16. Data: 2019-07-13 18:21:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-13, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Głupie to jest nie widzieć złodzieja tam, gdzie ma to prawie wypisane na czole.

    Czyli Ty widziałeś złodzieja w najstarszej polskiej giełdzie bitcoin?
    "Sprawdzam", pokaż mi te złodziejskie czoło proszę.

    [...]

    > Jak masz pieniądze, trzymaj je w bezpiecznym miejscu.

    Nie ma bezpiecznych miejsc.

    > Wpłatę ich na taką giełdę porównałbym ze schowaniem ich w porzuconym
    > samochodzie na ulicy.

    A jak chcesz inaczej wymieniać btc?

    > Sposób dobry na narkotyki czy pranie brudnej kasy - bo tam jest
    > odpowiednie przebicie, stosunek czystej kasy do brudnej to jak 10:1.
    > A "uczciwi day-traderzy" powinni wziąć się do uczciwej pracy.

    A co nazwiesz uczciwą pracą? Nakurwianie łopatą od świtu do zmierzchu?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2019-07-13 18:41:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 18:21:57 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2019-07-13, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli Ty widziałeś złodzieja w najstarszej polskiej giełdzie bitcoin?
    > "Sprawdzam", pokaż mi te złodziejskie czoło proszę.

    Poczytaj materiały z linku w drugim poście - ostrzeżenia były w czerwcu.

    > Nie ma bezpiecznych miejsc.

    Ale są bardzo niebezpieczne, porównywalne do wrzucenia ich do śmieci.

    > A jak chcesz inaczej wymieniać btc?

    Wymienić - i do swojego portfela.
    Doczytałeś, że piszę o tych, co trzymają grubą kasę (fiat i bit) na KONCIE GIEŁDY?
    Oczywiście tak jest taniej, przelew kosztuje - ale oszczędność musi być rozsądna.
    To jedno - a jeśli nie chodziło o głupią oszczędność, to już tylko o spekulantów.
    NIE o "normalnie" wymieniających btc.

    > A co nazwiesz uczciwą pracą? Nakurwianie łopatą od świtu do zmierzchu?

    Jeśli nie jest to kopanie dołów i ich zakopywanie - choć i to czasem się przydaje,
    właśnie po to, żeby pomóc w zakończeniu kryzysu wywołanego przez spekulantów.
    Po uczciwej pracy zostaje ślad w postaci wartości dodanej - a nie tylko taki, że
    baran został ostrzyżony.

  • 18. Data: 2019-07-13 19:52:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-13, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Poczytaj materiały z linku w drugim poście - ostrzeżenia były w czerwcu.

    Wow, to strasznie długo. Mamy przecież grudzień... oh, wait, mamy 1 połowę
    lipca.

    > Ale są bardzo niebezpieczne, porównywalne do wrzucenia ich do śmieci.

    I *najstarszą* giełdę uznajesz za niebezpieczną, bo?

    > Wymienić - i do swojego portfela.

    A jak ktoś chce grać/spekulować, to jak ma to robić?

    > Doczytałeś, że piszę o tych, co trzymają grubą kasę (fiat i bit) na KONCIE GIEŁDY?

    Może obracali takimi pieniędzmi. Co w tym dziwnego?

    > Oczywiście tak jest taniej, przelew kosztuje - ale oszczędność musi być rozsądna.
    > To jedno - a jeśli nie chodziło o głupią oszczędność, to już tylko o spekulantów.
    > NIE o "normalnie" wymieniających btc.

    Czyli spekulant to wg Ciebie złodziej, skoro "trafił swój na swego"?

    > Po uczciwej pracy zostaje ślad w postaci wartości dodanej - a nie tylko taki,
    > że baran został ostrzyżony.

    A, czyli fryzjer to też nie jest uczciwa praca?
    I jak pójdziesz do kina i film Ci się nie spodoba, to firma też jest nieuczciwa,
    bo nie miałeś wartości dodanej. Kumam.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2019-07-14 07:19:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 15:09:57 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No i bardzo głupie jest to widzenie wszędzie złodziei. Co, uważasz tych
    > co grają na wahaniach kursów za złodziei? Bo co niby ma znaczyć "swój na
    > swego"?

    Moze troche za duzo powiedziane ... a pomysl - na czym oni zarabiaja ?

    No i w druga strone - namnozylo sie tych platform forexowych, reklamy
    co chwile przysylaja ... tu o te drobne prowizje chodzi, czy bankierzy
    wyszukali sobie klientow do strzyzenia ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-07-14 07:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    > Hehe, przeczytaj to, co napisałeś, i sam znajdziesz podobieństwa
    [...]
    > "swobodniej, taniej i łatwiej" - i jeszcze dodaj "szybciej można
    > zarobić" - czy to nie to samo, co wpłacić do AG, a nie na lokatę
    > czy do funduszu inwestycyjnego? "swobodniej, taniej i łatwiej" ==
    > "duzo niebezpieczniej".

    A czym sie rozni fundusz inwestycyjny od AG ? :-)

    > "upadek nie jest związany z naturą bitcoina" - a kto tak twierdzi?
    > Tak samo upadek AG nie był związany z naturą złota.

    No ale tu mamy jakby zwykle zlodziejstwo, a nie nietrafiona
    inwestycje/spekulacje ...

    J.