  • 1. Data: 2005-05-17 19:22:04
    Temat: bezpieczenstwo dostepu BPH - sezam ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    czy ktos moze mi wyjasnic do czego sluza generowane cyfrowe klucze
    (przechowywane na serwerze banku) oprocz podpisywania dyspozycji ?

    np. w fortisie, bez klucza (ktory jest przechowywany przez uzytkownika)
    nie ma w ogole mozliwosci zalogowanie do systemu a na konto bph mozna
    wlezc z jakiegokolwiek stanowiska....

  • 2. Data: 2005-05-17 19:43:31
    Temat: Re: bezpieczenstwo dostepu BPH - sezam ?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    news napisał(a):
    > np. w fortisie, bez klucza (ktory jest przechowywany przez uzytkownika)
    > nie ma w ogole mozliwosci zalogowanie do systemu a na konto bph mozna
    > wlezc z jakiegokolwiek stanowiska....

    Po to masz klucz, żeby poza wejściem nie dało się niczego (prawie) zrobić.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2005-05-17 19:56:44
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos moze mi wyjasnic do czego sluza generowane cyfrowe klucze
    > (przechowywane na serwerze banku) oprocz podpisywania dyspozycji ?

    Klucz umieszczony na serwerze banku służy do tego samego co klucz
    umieszczony na nośniku klienta - podpisywanie dyspozycji tylko i wyłącznie.

    > np. w fortisie, bez klucza (ktory jest przechowywany przez uzytkownika)
    > nie ma w ogole mozliwosci zalogowanie do systemu a na konto bph mozna
    > wlezc z jakiegokolwiek stanowiska....

    Tak samo w wielu innych bankach.
    Poza tym klucz może być przechowywany na dyskietce, cdrw czy pendrivie .
    Naprawdę nie ma obowiązku trzymać go na serwerze banku :)

    pozd
    Adam

  • 4. Data: 2005-05-17 20:59:24
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Naprawdę nie ma obowiązku trzymać go na serwerze banku :)

    wlasciwie - trzymanie klucza go na ich serwerze - to jakby bezsens, zapewne
    opcja wymyslona kiedyz na zadanie leniwych klientow, bo to tak jakby token
    zdeponowac w sytemie bankowym i zgadzac sie na automatyczne wyswietlanie
    jego wskazan

  • 5. Data: 2005-05-17 21:12:00
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Po to masz klucz, żeby poza wejściem nie dało się niczego (prawie)
    zrobić.

    chyba miales na mysli haslo do klucza. skoro klucz jest w banku to
    jedynym zabezpieczeniem pozostaje haslo (z glowy, no i CIF)... chociaz
    jakis token asynchroniczny by sie przydal do autoryzacji...

  • 6. Data: 2005-05-17 21:21:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na marginesie, czy ktoś wie, co zrobić, by ten klucz zaimportować
    faktycznie na dyskietkę z repozytorium banku? Bo nigdzie nie widzę
    takiej opcji.

  • 7. Data: 2005-05-17 21:22:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    news napisał(a):

    > jedynym zabezpieczeniem pozostaje haslo (z glowy, no i CIF)... chociaz
    > jakis token asynchroniczny by sie przydal do autoryzacji...

    Wystarczy klucz trzymać lokalnie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-05-17 21:24:18
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Na marginesie, czy ktoś wie, co zrobić, by ten klucz zaimportować
    > faktycznie na dyskietkę z repozytorium banku? Bo nigdzie nie widzę
    > takiej opcji.

    ZTCW to nie można (a bardzo szkoda).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2005-05-17 21:24:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Na marginesie, czy ktoś wie, co zrobić, by ten klucz zaimportować
    > faktycznie na dyskietkę z repozytorium banku? Bo nigdzie nie widzę
    > takiej opcji.

    tamten wywalic, a nowy ustlaic na dyskietce?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-05-17 21:26:54
    Od: RBproof <...@p...co>

    Dnia Tue, 17 May 2005 23:21:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Na marginesie, czy ktoś wie, co zrobić, by ten klucz zaimportować
    > faktycznie na dyskietkę z repozytorium banku? Bo nigdzie nie widzę

    mozesz wygenerowac nowy klucz i zablokowac stary (wskazujesz gdzie chcesz
    go miec)