  • 1. Data: 2005-06-02 17:36:16
    Temat: banki i wypłaty za granicą
    Od: "P" <p...@o...pl>

    W jakim banku założyć konto (ROR), tak żeby najkorzystniej dokonywać wypłat
    z bankomatów za granicą (konkretnie w Hiszpanii)? Czy najlepije będzie
    założyć otworzyć konto walutowe?

    Pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2005-06-02 17:40:32
    Temat: Re: banki i wypłaty za granicą
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    P wrote:
    > W jakim banku założyć konto (ROR), tak żeby najkorzystniej dokonywać
    > wypłat z bankomatów za granicą (konkretnie w Hiszpanii)? Czy
    > najlepije będzie założyć otworzyć konto walutowe?

    http://deutsche-bank.map24.com/cc/?lang=en&
    I wez wyszukaj Spain + Branch. Jak sa tam miasto w ktorym bedziesz to konto
    zaloz tutaj:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/

    Wyszukiwarka rowniez tutaj:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=bankoma
    ty

    Konto wyglada na bardzo ok (chociaz sam jeszcze tam nie mialem ;) wyplaty w
    calej sieci DB na calym swiecie + bankow wspolpracujacych za free.
    Karta rozliczna via Euro - wiec w Hiszpanii jak znalazl.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-06-02 17:49:58
    Od: "P" <p...@o...pl>

    > Karta rozliczna via Euro - wiec w Hiszpanii jak znalazl.

    Czy mógłbys rozwinąć myśl? W zagadnieniach bankowości nie jestem biegły;)
    Czy to znaczy że konto będzie w Euro, czy w złotówkach? Jak będzie
    korzystniej?

    Pozdr.
    P.

  • 4. Data: 2005-06-02 18:02:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    P wrote:
    > Czy mógłbys rozwinąć myśl? W zagadnieniach bankowości nie jestem
    > biegły;) Czy to znaczy że konto będzie w Euro, czy w złotówkach? Jak
    > będzie korzystniej?

    Konto w PLNach jest. Wyplacasz w bankomacie DB PBC w Hiszpanii za free po
    kursie banku. Czyli np dzisiaj wyplacajac 100 eur zaplacilbys ok. 423,33 zl
    (jesli dobra tabelka wzialem ;) Bo jak to po dewizach, to
    419,20 zl
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=waluty

    W mBanku czy MultiBanku zaplacilbys w tym samym momencie ok. 418,46 + 10 zl
    za wyplate z zagranicznego bankomatu = 428,46 zl
    http://www.brebank.com.pl/ekonomia/index.jhtml;jsess
    ionid=NUHU40DCO4T3NQFIAFNSF3Q?context=2877

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-06-02 18:14:57
    Od: "Karol Gwaj" <b...@w...pl>

    > W jakim banku założyć konto (ROR), tak żeby najkorzystniej dokonywać
    wypłat
    > z bankomatów za granicą (konkretnie w Hiszpanii)? Czy najlepije będzie
    > założyć otworzyć konto walutowe?

    mam dokladnie ten sam problem :)
    ba nawet tez jade do hiszpanii i dzisiaj zaczalem szukac dobrego banku :)

    znalazlem dosc dobra oferte w banku slaskim:
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/31355

    maja dosc duzo placowek w polsce (wiec jak bede mial konto w euro, to
    przynajmniej moge wyplacic kase tez w euro w placowce)
    pobieraja jakas prowize za wyplaty z bankomatow zagranica, ale tego
    praktycznie nie da sie uniknac
    no i karta jest w euro wiec nie ma zadnych przewalutowan po drodze

    gdybys znalazl jakas lepsza oferte to daj znac :)

    pozdrawiam.
    ----------------
    b...@w...pl

  • 6. Data: 2005-06-02 18:28:22
    Od: "P" <p...@o...pl>

    > gdybys znalazl jakas lepsza oferte to daj znac :)

    Właśnie studiuję ofertę multibanku
    http://www.multibank.pl/oferta/rwalutowe.jhtml

    Pozdr.
    P.

  • 7. Data: 2005-06-02 18:32:18
    Od: "P" <p...@o...pl>

    Jeszcze jedno pytanie: czy korzystniej jest założyć od razu konto walutowe w
    Euro?
    Czy banki oferują możliwość przelewów przez Internet na zagraniczne konta?

    Pozdr.
    P.

  • 8. Data: 2005-06-02 19:16:30
    Od: "Karol Gwaj" <b...@w...pl>

    > Właśnie studiuję ofertę multibanku
    > http://www.multibank.pl/oferta/rwalutowe.jhtml

    niestety w multibanku nie daja karty do konta walutowego
    czyli ogolnie wyglada to tak, ze masz w multibanku 2 konta walutowe i
    zlotowkowe i jak chcesz wyplacic kase, to przelewasz sobie z walutowego na
    zlotowkowe i ze zlotowkowego wyplacasz (czyli masz przewalutowanie
    euro->PLN->euro i plus jeszcze 10 zl za wyplate z bankomatu zagranica)

    tez sie na to nabralem na poczatku bo tak wszedzie pisza ze maja te konta
    walutowe zintegrowane ze zwyklym zlotowkowym
    ale jak sie dopytalem co i jak to wyszlo ze ogolnie lipa.

    ----------------------
    pozdrawiam.
    b...@w...pl

  • 9. Data: 2005-06-02 19:20:43
    Od: "Karol Gwaj" <b...@w...pl>

    > Jeszcze jedno pytanie: czy korzystniej jest założyć od razu konto walutowe
    > Euro?
    > Czy banki oferują możliwość przelewów przez Internet na zagraniczne konta?

    teraz praktycznie kazdy bank oferuje mozliwosc dokonywania przelewow
    zagranicznych przez internet
    ale mi sie wydaje ze lepiej miec konto w euro bo przynajmniej nie bedziesz
    sobie zawracal glowy tym, czy kupic sobie cos teraz czy nie bo np. euro
    zdrozalo :)

    -------------------
    pozdrawiam.
    b...@w...pl

  • 10. Data: 2005-06-03 05:54:44
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol Gwaj" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > praktycznie nie da sie uniknac
    > no i karta jest w euro wiec nie ma zadnych przewalutowan po drodze

    eee, chyba nie tak...
    Prowizja od wyplaty w bankomacie za granica jest taka sama jak dla karty
    wydanej do konta zlotowkowego tj. 3% min. 7zl.
    To co to za biznes?

    --
    Pozdrowienia
    ---