  • 21. Data: 2021-08-06 13:39:26
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    miejsca od 4 do 8, więc być może hasła wymyśliło tylko 8 osób ;>

    > Albo nawet tylko 4 ;>

    A to ciekawostka dla mnie...
    polałem trochę eurasów z Revoluta do Aiona i przeszło niemal natychmiast
    tak jakby to był przelew wewnętrzny :)

    - póki co "obmacuje" miedzymordzie apki
    Nie obyło sie bez zgrzytów, musiałem zacząć rejestracje w english
    bo po polskiemu nie chciało zatrybić - nie obsługujemy twojego języka
    ale po "usunieciu śmieci" i przeinstalowaniu apki juz było ok.
    I druga sprawa - jak jest właczony tryb ciemny, to nie da sie gawedzic z
    konsultantem, bo nic nie widac, białe literki na błekitnym tle

    Pozdro

  • 22. Data: 2021-08-06 14:20:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 07:52:53 UTC+2 lolekanabolek napisał(a):

> [...]
    opłaty - ale podobno kod działa z opóźnieniem.

    > Podobno opłata jest pobierana a potem zwracana.

    Podobno tak, czat też tak twierdzi - że max. w 2 dni.
    Przy okazji przetestowałem "zasilenie kartą".
    Z mBąka debetówką poszło, choć przy 3D-Secure wyszedł błąd.
    Przy "rejestracji" karty blokada na 1 euro (4,60zł - nie wiem, skąd wzięli taki
    kurs), która znika po pół godziny.
    Kasa natychmiast na koncie (choć czat bredził coś o sesjach), płatność przez payU.
    Bezpłatne, podobno też kredytówką.

    Próbowałem też debetówka citka - i dostałem super-SMSa z linkiem do potwierdzania.
    Odpadłem ;>

  • 23. Data: 2021-08-06 14:42:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 11:46:16 UTC+2 Szymon napisał(a):
    > Mocno "tak se". Przede wszystkim nie ma gwarancji BFG.

    ROTFL, wierzysz w BFG?
    Wiesz, ile tam jest kasy i w czym jest trzymana?
    Poza tym aion musi mieć gwarancje - albo BFG (IBANy mają polskie) albo EFG, w który
    bardziej bym wierzył.

    > Drugi dyskwalifikujący dla mnie minus to brak placówek, nastawienie na
    > usługi mobilne (zdecydowanie preferuję komputer)

    Bez placówek, ale taniej.
    Ale zgodzę się, że apka-only obsysa, tutaj bez apki nie da się nawet zalogować w
    przeglądarce (w N26 nie zrobisz przelewu, ale można potwierdzić logowanie SMSem).

    > oraz fatalny start
    > (dużo problemów z logowaniem, zakładaniem konta, konsultantami via chat
    > itd. odnotowywanych przez pierwszych użytkowników).

    Mnie to dziwi - czy to ludzie nie umieją komputerów obsługiwać, czy mają androidy za
    stare/za nowe/pochrzanione przez producentów?
    I ilu tych użytkowników od wczoraj (choć cenniki z datą lipcową)?
    Apkę przeinstalować, zaktualizować inne apki i idzie.

  • 24. Data: 2021-08-06 15:22:21
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > Bezpłatne, podobno też kredytówką.
    >
    > Próbowałem też debetówka citka - i dostałem super-SMSa z linkiem do potwierdzania.

    Doładowałem Curvą :) z aktywną PEKAO
    poszło bez problemu
    Zakupiłem 10 eurasów (~ 4.55) i wlałem na oszczędnościowe
    dolałem troche eurasów z Revoluta - poszło w kilka sekund
    Przelew PLN z Milka tez dotarł bez problemu

    Powiem szczerze, że Revolut zaczyna mnie wnerwiac przez
    zbyt przeładowany interfejs który zaczyna być IMO mało intuincyjny

    Pozdro

  • 25. Data: 2021-08-06 16:19:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 15:22:29 UTC+2 Waldek napisał(a):
> [...]
    > Zakupiłem 10 eurasów (~ 4.55) i wlałem na oszczędnościowe
    > dolałem troche eurasów z Revoluta - poszło w kilka sekund

    Kursy rewela, naprawdę średnie - na euro w stosunku do kursów ze strony IKA +/-1,5gr
    na euro.
    Kurs eur->pln i pln->eur są odwrotnościami z dokładnością do 4 miejsca po przecinku.
    Ciekawe, czy jest tak tylko przy "przelewie na własne" czy również przy przelaniu
    złotówek z innego banku na konto w euro - bo na czymś takim można się w IKA naciąć na
    7,5%.
    Podobno jest tak też przy płatności kartą - przeliczanie jest po kursach aion, więc
    nie płaci się nawet tych 0,2% dla mastercarda.
    Pewien minus tej sytuacji to to, że debetówka podłączona jest WYŁĄCZNIE do głównego
    konta w PLN (głównego, bo można mieć też dodatkowy ROR oraz konto oszczędnościowe z
    1%) - nie da się zapłacić kartą mając w aion tylko euro czy dolary.
    To kolejny wymiar "wielowalutowości", choć w gruncie rzeczy dość fajny, obecnie jest
    to (jeśli to prawda) najlepsza karta do płacenia za granicą dla zarabiających w PLN -
    i nic nie trzeba na zapas wymieniać (sprawdzić noc i weekend).

    Euro czy dolary wciąż się tam opłaca trzymać - KO w euro 0,5%, podobno darmowy SWIFT
    (sprawdzić, czy OUR) - choć debetówką się z nich nie skorzysta.

    A debetówek można mieć 5.

    Jest też natychmiastowy SEPA za 5zł - choć być może rewolwer ma to za darmo (sprawdź,
    czy opłaty nie pobrali, bo to podejrzana sprawa z tym przelewem natychmiast - bo
    raczej nie była to płatność kartą, takie "zasilenie" aion dopuszcza tylko dla
    złotówek).

  • 26. Data: 2021-08-06 17:43:55
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    - bo raczej nie była to płatność kartą, takie "zasilenie" aion dopuszcza tylko dla

    Z Revoluta zrobiłem normalny przelew z konta EU na konto EU w Aion
    (zaden natychmiastowy SEPA)
    i był natychmiast - w kilka sekund, żadnej opłaty mi nie naliczyło
    ile wysłałem tyle przyszło
    Jak robiłem lanie EU z Revoluta do Żubra to zwykle był na drugi dzień
    - w kasie żubrowej można pobrac do 2k bez zgłaszania

    Pozdro

  • 27. Data: 2021-08-06 17:53:47
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-08-06 o 11:45, Szymon pisze:

    > Mocno "tak se". Przede wszystkim nie ma gwarancji BFG.

    Ktoś tam na którymś forum pisał że to jest włoski bank
    a ten "nasz" ma licencje na Belgie i jest objęty Belgijskim BFG
    (nie weryfikowałem tych info)

    > Drugi dyskwalifikujący dla mnie minus to brak placówek, nastawienie na
    > usługi mobilne (zdecydowanie preferuję komputer)

    Ponoć można na kompie, ale na telefonie trzeba się zautoryzować
    a często chodzisz do banku ? :)
    - ja wyłącznie jak potrzebuje fizycznie wypłacić walutę,
    albo zamknąć konto gdy nie można inaczej :D

    >oraz fatalny start
    > (dużo problemów z logowaniem, zakładaniem konta, konsultantami via chat
    > itd. odnotowywanych przez pierwszych użytkowników).

    Czy ja wiem... większy problem miałem z założeniem konta PeoPay w żubrze
    gdy pojawiła się taka opcja przez smarkofona.
    Dwukrotnie robiłem zanim czynnik białkowy coś tam zresetował na serwerze
    i dopiero za trzecim razem zatrybiło...

    Pozdro

  • 28. Data: 2021-08-07 10:22:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 16:19:41 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Kursy rewela, naprawdę średnie - na euro w stosunku do kursów ze strony IKA
    +/-1,5gr na euro.

    W weekend również - aion pln->eur 4,5767 (eur->pln 0,2186), ika 4,47/4,658.

  • 29. Data: 2021-08-09 07:35:03
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 06.08.2021 o 17:43, Waldek pisze:

    > Z Revoluta zrobiłem normalny przelew z konta EU na konto EU w Aion
    > (zaden natychmiastowy SEPA)
    > i był natychmiast - w kilka sekund, żadnej opłaty mi nie naliczyło
    > ile wysłałem tyle przyszło

    a mój przelew w euro z Revoluta gdzieś zaginął, wysłany w czwartek i
    gdzieś się błąka po łączach

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 30. Data: 2021-08-09 09:32:56
    Od: mk <m...@g...com>

    poniedziałek, 9 sierpnia 2021 o 07:50:03 UTC+2 lolekanabolek napisał(a):
    > a mój przelew w euro z Revoluta gdzieś zaginął, wysłany w czwartek i
    > gdzieś się błąka po łączach

    Mój z n26 wysłany w piątek też jeszcze nie dotarł.