  • 1. Data: 2006-12-19 23:25:55
    Temat: a vista w banku spoldzielczym - BEZ ZADNEJ UMOWY
    Od: i...@w...pl

    witam

    mam potrzebe otwarcia rachunku a vista w banku spoldzielczym (jest to
    konto z dolaczona ksiazeczka oszczednosciowa).

    jednakze w BS Piaseczno przy otwieraniu tego typu rachunku klient NIE
    OTZYMUJE UMOWY otwarcia rachunku a jedynie ksiazeczke z wpisanym
    odrecznie numerem rachunku

    nie istnieje zadna formalna umowa o prowadzenie tego rachunku
    bankowego.

    czy spotkaliscie sie z tego typu praktyka? jak to sie ma do
    obowiazujacego prawa oraz bezpieczenstwa klienta?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-20 09:24:32
    Temat: Re: a vista w banku spoldzielczym - BEZ ZADNEJ UMOWY
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > bankowego.
    >
    > czy spotkaliscie sie z tego typu praktyka? jak to sie ma do
    > obowiazujacego prawa oraz bezpieczenstwa klienta?

    art. 52 pkt 1 PB
    umowa rachunku bankowego jest zawierana na pismie

    zapytaj czy w ich banku PB nie obowiazuje?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-12-20 10:02:32
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > jednakze w BS Piaseczno przy otwieraniu tego typu rachunku klient NIE
    > OTZYMUJE UMOWY otwarcia rachunku a jedynie ksiazeczke z wpisanym

    Nie musi otrzymywać umowy. Wystarczy wspomniana książeczka - Art 53 ustawy
    Prawo Bankowe
    1. Bank może wydać posiadaczowi rachunku oszczędnościowego oraz
    posiadaczowi
    rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej imienną książeczkę
    oszczędnościową
    lub inny imienny dokument potwierdzający zawarcie umowy.
    W nazwie dokumentu należy użyć w odpowiednim przypadku wyrazu
    "oszczędnościowy".
    2. Wydanie dokumentu, o którym mowa w ust. 1, zwalnia bank od obowiązku
    przesyłania
    posiadaczowi rachunku bankowego wyciągów z tego rachunku.