  • 11. Data: 2016-02-29 10:41:20
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Feb 2016 22:51:52 +0100, w
    <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(-a):

    > No niby te dwie operacje zwrotu mają pole "Rodzaj Operacji" odpowiednio:
    > "ZWROT ZAKUPU - MO/TO"
    > "ZWROT ZAKUPU"
    > nie wiem czy to odpowiedni atrybut do stwierdzenia, że to był zwrot czy
    > zwykłe uznanie.

    Odpowiedni. To był zwrot.
    Czyli nastąpiła nieudana próba orżnięcia klienta :)
    Nie bojkaj -- gdyby bank miał rację, to zwrotu byś nie dostał. Zwłaszcza w
    przypadku mBanku :))

  • 12. Data: 2016-02-29 23:24:04
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 29 Feb 2016, r...@k...pl wrote:

    > Fri, 26 Feb 2016 22:51:52 +0100, w
    > <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski

    > Odpowiedni. To był zwrot.
    > Czyli nastąpiła nieudana próba orżnięcia klienta :)
    > Nie bojkaj -- gdyby bank miał rację, to zwrotu byś nie dostał. Zwłaszcza w
    > przypadku mBanku :))

    No mimo wszystko jest element w tej układance, którego nie jesteśmy pewni.
    Nie mamy żadnego paragrafu/ustawy/rozporządzenia ministra sportu i
    turystyki/rozdziału w konstytucji/punktu w umowie na korzystanie z
    karty/ustępu w regulaminie mbanku itp. który mówiłby, że w przypadku
    zwrotu na kartę klient nie powinien być stratny. Tak jak wcześniej pisałem
    bank dostał dwukrotne zlecenie wymiany waluty i to zlecenie zrealizował.
    Dlaczego nie miałby za to naliczyć opłaty? Powtórzę się, ale moim zdaniem
    na logikę (o której też pisałem, że często nie ma zastosowania w
    rzeczywistości) za wszystko powinien zabulić usługodawca, który po
    pierwsze jednostronnie wypowiedział umowę po drugie dokonał księgowania
    już po wypowiedzeniu czyli de facto nie miał do tego prawa.

  • 13. Data: 2016-03-01 10:20:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Feb 2016 23:24:04 +0100, w
    <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > bank dostał dwukrotne zlecenie wymiany waluty i to zlecenie zrealizował.
    > Dlaczego nie miałby za to naliczyć opłaty?

    Bo zwrot powinien być zaksięgowany po kursie kupna waluty, a nie sprzedaży.
    Raczej nie musi być to dokładnie ta sama kwota w zł, bo data będzie inna, ale
    kurs powinien być z tej samej tabelki.

  • 14. Data: 2016-03-01 11:21:09
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 1 Mar 2016, r...@k...pl wrote:

    > Bo zwrot powinien być zaksięgowany po kursie kupna waluty, a nie sprzedaży.
    > Raczej nie musi być to dokładnie ta sama kwota w zł, bo data będzie inna, ale
    > kurs powinien być z tej samej tabelki.

    Ok, nie przeczę że tak jest, nie polemizuję z tym bo aż tak się nie znam,
    a zapodasz jakiś § na potwierdzenie tegoż?

  • 15. Data: 2016-03-01 11:38:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Mar 2016 11:21:09 +0100, w
    <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(-a):

    > Ok, nie przeczę że tak jest, nie polemizuję z tym bo aż tak się nie znam,
    > a zapodasz jakiś § na potwierdzenie tegoż?

    Nie, bo musiałbym przeczytać regulamin Twojej karty oraz zapewne regulamin
    pomiędzy org. płatniczą a bankiem :)

  • 16. Data: 2016-03-01 11:42:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Mar 2016 11:21:09 +0100, w
    <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(-a):

    > Ok, nie przeczę że tak jest, nie polemizuję z tym bo aż tak się nie znam,
    > a zapodasz jakiś § na potwierdzenie tegoż?

    http://samcik.blox.pl/2014/10/Rozboj-w-bialy-dzien-A
    nulowanie-zagranicznej.html

    "Oczywiście, złożyliśmy reklamację, której bank nie uznał, tłumacząc, że
    jedynym rozliczeniem uznaniowym, dla którego nie stosuje się kursu kupna, jest
    wycofanie operacji, a nasz przypadek nie jest wycofaniem transakcji, tylko
    zwrotem wpłaconej kwoty. Uważam, że to co najmniej nieprzyzwoite - do
    transakcji nie doszło, nie był to zwrot części należności, a całej kwoty"

  • 17. Data: 2016-03-01 12:44:17
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 1 Mar 2016, r...@k...pl wrote:

    > Tue, 1 Mar 2016 11:21:09 +0100, w
    > <a...@o...wsisiz
    .edu.pl>, Rafal Jankowski

> [...]
    > zwrotem wpłaconej kwoty. Uważam, że to co najmniej nieprzyzwoite - do
    > transakcji nie doszło, nie był to zwrot części należności, a całej kwoty"

    No jakby nie patrzeć u mnie własnie był zwrot, w przypadku którego alior
    reklamacji nie uznał, czyli może jednak wychodzi na to, że mbank mi zrobił
    laskę ;)

  • 18. Data: 2016-03-01 12:49:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-01 o 12:44, Rafal Jankowski pisze:
> [...]
    .edu.pl>, Rafal

    nulowanie-zagranicznej.html

    > No jakby nie patrzeć u mnie własnie był zwrot, w przypadku którego alior
    > reklamacji nie uznał, czyli może jednak wychodzi na to, że mbank mi
    > zrobił laskę ;)

    Z opisy powyżej wynika, że płatność była kartą, a zwrot środków poszedł
    na konto. Więc w ogóle innym instrumentem płatniczym.

    Ja z Aliorem miałem przebój z przypadkiem idealnym - czyli płatność i
    zwrot tą samą kartą.

    I też nie uznał reklamacji, ponieważ zwrot nie był zwrotem tylko uznaniem.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2016-03-01 12:54:17
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 1 Mar 2016, Pete wrote:

    > Z opisy powyżej wynika, że płatność była kartą, a zwrot środków poszedł na
    > konto. Więc w ogóle innym instrumentem płatniczym.

    No nie wiem, obstawiałbym, że jednak poszedł zwrot na konto. Przy tego
    typu operacjach instytucja obciążająca kartę z reguły po pierwsze
    raczej numeru konta nie zna, po drugie się o nie nie pyta. O numer konta
    pytają się małe misie na allegro, którym zrobiło się płatność kartą przez
    payu i pewnie nie mają jak zwrócić środków na kartę.

  • 20. Data: 2016-03-01 12:55:19
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    > No nie wiem, obstawiałbym, że jednak poszedł zwrot na konto.

    Autokorekta, miało być oczywiście:
    "obstawiałbym, że jednak poszedł zwrot na kartę"