  • 1. Data: 2016-02-24 13:03:48
    Temat: token sprzętowy dla klienta indywidualnego
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Witam, w jakim banku można jeszcze otrzymać token sprzętowy dla klienta
    indywidualnego nawet za opłatą?

    Jestem jeszcze w BZWBK, token ma już swoje lata, z tego banku chcę
    zrezygnować i szukam alternatywy.

  • 2. Data: 2016-02-24 17:53:27
    Temat: Re: token sprzętowy dla klienta indywidualnego
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Witam, w jakim banku można jeszcze otrzymać token sprzętowy dla klienta
    indywidualnego nawet za opłatą?

    Jestem jeszcze w BZWBK, token ma już swoje lata, z tego banku chcę
    zrezygnować i szukam alternatywy.
    -------------------------
    Token GSM ma Eurobank, ktory zrezygnowal niedawno z tokena sprzetowego
    uznajac go za slabo chroniacy.
    Problem jest taki, ze tokeny sprzetowe nie wyswietlaja opisu transakcji
    jakiej dotycza. Wirusy moga podmieniac nr konta na przelew a na ekranie
    pokazywac nr wlasciwy i zatwierdzajac takim tokenem potwierdzasz transakcje
    dla oszusta nie bedac tego swiadomym.
    Stad moim zdaniem bedzie nastepowalo wycofywanie takich tokenow podajacych
    tylko kod do wpisania.
    Krytykowane zabezpieczenie kodami SMS, szczegolnie na starym telefonie jest
    duzo bezpieczniejsze od tokena sprzetowego, ktory nie wyswietla opisu
    transakcji.

  • 3. Data: 2016-02-24 18:08:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:
    [...]
> [...]
    > Krytykowane zabezpieczenie kodami SMS, szczegolnie na starym telefonie
    > jest duzo bezpieczniejsze od tokena sprzetowego, ktory nie wyswietla

    Sa rózne tokeny. W szczególności taki jaki miała optima, czy właśnie
    bzwbk. Gdzie można zdefiniować "pytanie-odpowiedź"[1]. Więc to co napisałeś
    o podmianie konta jest nieprawdziwe. (A przynajmniej nie dla wszystkich
    tokenów)

    Prawdziwym powodem wycofywania tokenów są
    a) koszty
    b) wpadki producentów

    KJ

    [1] na ekranie wyświetlał się "kod" transakcji, ten kod wpisywałeś do
    tokena, który ci odpowiadał kodem do wpisania w przeglądarce
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Television has proved that people will look at anything rather than each other.

  • 4. Data: 2016-02-24 18:24:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 13:03, BQB pisze:

    > Jestem jeszcze w BZWBK, token ma juĹź swoje lata

    Przy okazji pytanie: ile lat ma ten token?
    Zastanawiam się kiedy mój będzie wołał o baterię albo coś
    (mam od 1999 chyba roku)

  • 5. Data: 2016-02-24 18:31:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Przy okazji pytanie: ile lat ma ten token?
    >Zastanawiam się kiedy mój będzie wołał o baterię albo coś
    >(mam od 1999 chyba roku)

    I ciagle na jednej baterii ? Niezly wynik.

    Lukas/CA uzywaly tokenow RSA, te mialy wygrawerowany termin waznosci
    (~3 lata) i potem ekran znikal.
    Nawet jesli dzien wczesniej calkiem dobrze dzialal.

    To jest interes ... dla RSA oczywiscie :-)

    Ale zbytnia pazernosc sie msci i teraz nie zarobia :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-02-24 20:18:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 18:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > I ciagle na jednej baterii ? Niezly wynik.

    Tak. Działa bez zarzutu.
    Kilka, czasem kilkanaście transakcji w miesiącu.

    > Lukas/CA uzywaly tokenow RSA, te mialy wygrawerowany termin waznosci (~3
    > lata) i potem ekran znikal.
    > Nawet jesli dzien wczesniej calkiem dobrze dzialal.

    Miałem token z Lukasa gdzieś na początku tego tysiąclecia,
    ale nie miał wyraźnie wskazanej jakiejś daty.

  • 7. Data: 2016-02-24 21:15:06
    Od: c...@g...com

    Toyota Bank ma token. Konto otwarte w 2014 r., nie sprawdzałem czy aktualnie też
    wydają

  • 8. Data: 2016-02-24 22:56:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <c...@g...com> 6...@g...co

    : Toyota Bank ma token. Konto otwarte w 2014 r., nie sprawdzałem czy aktualnie też
    wydają

    Parę dni temu wydawali. ;) Polecam:

    http://danutac.eu/
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=5eoZtjiE&cr=sKmaUf
    o8&s=sfUXbohd <-- konto + lokata + być może 50 pln ode mnie
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=3c8YgRfm&cr=6fEZ8J
    CY&s=XPR7P2Hl <-- tylko konto
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=QKp4UIpO&cr=nWtr0S
    du&s=XPR7P2Hl <-- konto + lokata + 100 pln dla nowych + być może 30 pln ode
    mnie

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 9. Data: 2016-02-24 23:46:20
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > indywidualnego nawet za opłatą?
    >
    > Jestem jeszcze w BZWBK, token ma już swoje lata, z tego banku chcę

    Tokeny "sprzętowe" ma jeszcze (m.in.- jak sądze) ToyotaBank
    - posiadam takowy, nie ma za niego opłaty

    Pozdro

  • 10. Data: 2016-02-25 00:31:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

> [...]

    > lata) i potem ekran znikal.
    > Nawet jesli dzien wczesniej calkiem dobrze dzialal.
    >
    > To jest interes ... dla RSA oczywiscie :-)

    Nie tylko interes, karty płatnicze też mają termin ważności,
    a przecież mogły by działać dalej.

    Zajmowanie się wkurzonym klientem, któremu wyczerpała się właśnie
    bateria w tokenie raczej nie jest ulubionym zajęciem banku.