  • 11. Data: 2020-07-09 12:09:22
    Temat: Re: Zwrot na karte
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 9 lipca 2020 11:43:22 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:

    > Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła na
    > konto.

    Z debetówką łatwiej, gorzej jakby była to zamknięta kredytówka (nie tylko zastrzeżona
    karta, ale również rachunek - po okresie wypowiedzenia - zresztą z debetówką może być
    podobnie, jak będzie zamknięte konto - np. natychmiast z powodu sprzeciwu wobec zmian
    w regulaminie).

    Zaś sam zwrot zwrotowi nie równy:
    - może być z IO (ew. MO/TO/FO),
    - może być w terminalu, gdy kartę jeszcze fizycznie posiadasz, choć jest zastrzeżona
    (zwrot jest zawsze offline, jedynie chodzi o odczyt danych karty - np. można zwracać
    na karty z "wyłączonym" pikaczem, o ile nie jest wyłączony w 100% - czyli nie pozwala
    na odczyt danych - a jedynie "w 50%", czyli nie pozwala płacić, ale pozwala odczytać
    dane),
    - może być w terminalu, gdy karty już nie masz - zgubiona/skradziona/zniszczona na
    tyle, że nie działa pikacz/chip i nawet numerów nie widać - o, tutaj to już może być
    problem, choć jedynie w sklepach, które wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się
    płaciło - przed pandemią robiło się to coraz popularniejsze, teraz przestali zwracać
    na to uwagę (był jeszcze ciekawy stan pośredni, gdy wymagali pokazania karty, którą
    się płaciło - sprzedawca miał wyświetloną końcówkę numeru - ale dawało się zwrócić na
    inną - raz tak zadziwiłem, że płacone było visą, przyniosłem i pokazałem visę, a
    zwrot jednak na mc ;)

  • 12. Data: 2020-07-09 12:44:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    da.pl...
    >Witaj J.F., 09 lip 2020 w news:1tkxhvzg7a982$.1no0x76lss73d.dlg@

    >Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła
    >na
    >konto.

    Ale konto tez zamkne :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-07-17 02:42:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f06f507$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > Ale konto tez zamkne :-)

    Zamkniesz, ale bank kilkadziesiąt lat będzie wiedział, kogo ścigać, by zabrał
    szmal...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-07-17 19:08:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 09 lip 2020 w news:5f06f507$0$17355$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    ada.pl... Witaj J.F.,

    > Ale konto tez zamkne :-)

    Pewnie się nie uda. Jakby ktoś chciał, to daliby radę oddać, ale komu by
    się chciało he he. Co innego, gdyby chodziło o to, że to ty masz oddać.

  • 15. Data: 2020-07-27 00:15:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f064a5d$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Wiatrak w Bi1 -- zwrot na inną kartę, bo nie miałem przy
    > sobie tej, którą zapłaciłem... Nierzadko zwrot gotówką...

    Kolejny zwrot w Bi1 -- gotówką za termometr, gdyż nie
    pamiętałem, którą kartą zapłaciłem. (termometr mierzy
    tylko do 70°C -- mogłem i powinienem był sprawdzić to
    przed kupnem, ale jakoś umknęło mej uwadze; potrzebny
    mi termometr mierzący do 110°C, by kontrolować LEDki)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Szkic radiatora chyba gotowy:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
    Teraz trzeba zlecić wykonanie, kupić termopady 0.2mm
    lub podobne i poskładać wszystko. LEDka do radiatora
    ma być dogniatana deklem via dwa scalaki (3mm na 4mm
    i 4mm na 5mm) oraz termopadem niwelującym szczelinkę
    (~0.2mm+/-20%) pomiędzy deklem i tymi scalaczkami...

    mostek reszta
    prostowniczy zasilacza
    | |
    | multiLEDka |
    v V x
    ============================ <-- PCB
    [__] '-----' [___]

    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    | | | | | | | | | | | | | | | |
    _|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
    | |
    |________________________________| <-- radiator
    ============================
    [__] '-----' [___]
    ,_, ,_,
    | |______, ,______| |
    |________| |________|

    Chyba wszystko jasne -- skoro LEDki mają brać 10W na zimno.
    W WC mam 2 takie oczka; w łazience -- 3. W WC 2 takie oczka
    są jedynym oświetleniem a WC nie ma żadnych doświetleń typu
    okna itp... Nadal mam sprawne 3 żarówki halogenowe, kupione
    około 1997 r. i używam ich różnie, ale co najmniej 2 z tych
    żarówek są używane od ~20 lat. Żarówki (Philipsa) są bardzo
    jasne, choć mają ponoć tylko 20W. Zamieszkałem tam na stałe
    w połowie kwietniu 2000 r., ale światło było gotowe w 1998,
    czy w 1997, i okazjonalnie było uruchamiane od tamtej pory.

    W WC długo nie przebywam? -- ale czasami, z różnych powodów
    światło tam jest włączone bardzo długo. W łazience mam poza
    takimi 3 sufitowymi oczkami jeszcze 3 bulby (teraz LEDkowe,
    wcześniej żarówkowe) z czego dwie naścienne. Przed wejściem
    do łazienki mam: włącznik podłogowego dogrzewania, włącznik
    kominowego wiatraka i dwa włączniki świateł, zaś w łazience
    mam trzeci włącznik światła i dwa gniazda IP44. Nie mam tam
    (jak i w WC) żadnego doświetlania okiennego czy podobnego.

    -=-

    Już wiem, że są poliwęglany, które:
    - dobrze przewodzą ciepło
    - są dobrymi izolatorami elektryczności
    - przepuszczają dużo światła...

    Jeśli znajdę takowe w niskiej cenie -- pokuszę się
    o skonstruowanie własnych lampek opartych o LEDki,
    którymi rozświetlę: mieszkania, balkony i garaż...

    -=-

    Teraz oświetlam klawiaturę laptopa malutką lampką LEDkową wpiętą do USB.

    -=-

    Fujitsu-Siemens sprawuje się bardzo dobrze a tempriczery jego
    podzespołów [niemuzycznych] są bezpiecznie niskie, co zawdzięczam
    zabawom z LEDkami, do których kupiłem ciepłoprzewodzącą pastę.

    Rozkład obciążenia I/O na 2 HDD (zarówno w Acerze, jak i w Fujitsu-Siemensie)
    to strzał w dziesiątkę! Zaś rozkład (tylko w Acerze) na: 2 HDD, SSD i RAMdysk
    dał efekty **rewelacyjne**! W Fujitsu-Siemensie też mam RAMdysk, lecz nie mam
    w nim SSD. C2D T7300 @2GHz & 4GiB RAMek zezwala na obsługę programów, których
    używam na co dzień: przeglądarek netowych; Libre; prostych edytorów tekstu do
    HTMLa itp.; programów graficznych typu CC...

    Fujitsu-Siemens był bardzo intensywnie eksploatowany przez ponad 9 lat;
    kupiłem go niemal 12 lat temu; pomijając przerwy (wyjazdy, awarie itp.)
    był używany codziennie przez ponad 138 miesięcy; akumulatora nie używam
    (nie zdołałem naprawić) co jest trochę nieprzyjemne, ale żal mi wywalać
    60 pln na nowy akumulator... [być może ukradziony przez serwisantów...]

    Acer, gdy pracuje na akumulatorze, potrafi znienacka wyłączyć się -- co
    daje fatalne skutki!!! Na szczęście w Acerze mam 6 kopii 64W10 (po 2 na
    każdym rzeczywistym dysku) co skutecznie chroni przed kłopotami, jednak
    użyteczność akumulatora w Acerze stoi pod znakiem zapytania...