  • 1. Data: 2005-01-05 19:32:38
    Temat: Konto dewizowe dla studenta
    Od: "Henek" <w...@p...onet.pl>

    Witam. Poradźcie gdzie założyć konto dewizowe dla studenta (czyli najtańsze) z
    typową usługą typu karta z jak najniższymi prowizjami przy wypłatach za
    granicą. Córka dostała stypendium zagraniczne w Erasmusie i uparli się jej
    przelewać dofinansowanie w EUR.

    Pozdrawiam
    Henek

  • 2. Data: 2005-01-06 09:13:42
    Temat: Re: Konto dewizowe dla studenta
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Henek wrote:
> [...]
    > przy wypłatach za granicą. Córka dostała stypendium zagraniczne w
    > Erasmusie i uparli się jej przelewać dofinansowanie w EUR.

    zalezy co to to za kraj, bo np Nordea ma za granica swoje bankomaty darmowe, DB
    rowniez na wiele bankomatow darmowych ale tu za walutowe pobiera oplate.
    Jesli corka musi wydawac te EUR ktore dostaje to musi to byc karta zwiazana z
    rachunkiem walutowym, a takich wiele nie ma (chyba Pekao, PKOBP, citi, ING). Wg
    mnie wygodniej EUR tu gromadzic na rachunku a oplacac wydatki kartą z mala
    prowizja powiazana z kontem zlotowym, a zgromadzone EUR sprzedac bankowi jak
    podrozeje (np za 1/2 roku)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-01-06 12:08:52
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

    >Witam. PoradĽcie gdzie założyć konto dewizowe dla studenta (czyli najtańsze) z
    >typow? usług? typu karta z jak najniższymi prowizjami przy wypłatach za
    >granic?. Córka dostała stypendium zagraniczne w Erasmusie i uparli się jej
    >przelewać dofinansowanie w EUR.

    Multibank, konto studenckie jestem (1 zl miesiecznie + 1 za karte,
    albo od razu kredytowke wyrobic). Do tego rachunek walutowy w euro (0
    zl).

    Pzdr.
    Lack