  • 1. Data: 2014-07-05 13:45:27
    Temat: Zmiana zameldowania a bank ?
    Od: monia <m...@n...eu>

    czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?
    bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
    korespondycyjny

  • 2. Data: 2014-07-05 13:56:15
    Temat: Re: Zmiana zameldowania a bank ?
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2014-07-05 13:45, monia pisze:
    > czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?
    > bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
    > korespondycyjny
    Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód
    osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

  • 3. Data: 2014-07-05 17:09:33
    Od: azot <z...@g...pl>

    W dniu 2014-07-05 13:45, monia pisze:
    > czy jak zmienilam miejsce zameldowania musze udac sie do banku zmienic?
    > bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
    > korespondycyjny

    A gdzie teraz mieszkasz? Podaj adres, wpadniemy na parapetówę. :)

  • 4. Data: 2014-07-05 18:25:20
    Od: d...@i...eu

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 13:56:15 UTC+2 użytkownik tom napisał:

    > Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód
    >
    > osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

    Weźmy taki UK, nie ma tam ani meldunków, ani dowodów, i do tego żadnej katastrofy z
    tego powodu, no ale pewnie i władza ma tysiące mniej urzędniczych etatów do
    obstawienia......

  • 5. Data: 2014-07-05 19:10:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    tom <t...@n...wp.pl> writes:

    > Po pierwsze jak zmieniłaś adres zameldowania, powinnaś wymienić dowód
    > osobisty, a później za jednym razem powiadomić ban o zmianach.

    A podstawa prawna tego ostatniego?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2014-07-05 20:46:22
    Od: S <a...@w...pl>

    > A podstawa prawna tego ostatniego?

    https://www.sekap.pl/katalog.seam?id=548&cid=97&acti
    onMethod=katalog.xhtml:peupAgent.selectParent

    Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca zameldowania
    to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy zawieraniu umów z
    bankami.

    Myślę też, że warto uaktualnić dane, ponieważ może być potem problem z
    wypłatą w kasie na dowód, weryfikacją telefoniczną czy zakładaniem lokat
    - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli stary DO,
    a ja już numer nowego wpisywałem. Czasami banki wyślą też jakieś
    informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
    posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ WBK).
    Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy okazji
    wizyty w oddziale lub przez infolinię).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-07-05 21:42:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    monia pisze tak:

    > bo nie widze takiej opcji przez internet, da sie zmienic tylko
    > korespondycyjny

    Czasem i w banku nie da się zmienić :)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-07-06 10:18:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    S <a...@w...pl> writes:

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca
    > zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy

    Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

> [...]
    > lokat - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli
    > stary DO, a ja już numer nowego wpisywałem.

    A to nie ma nic wspólnego z prawem, a tylko być może z wadliwą procedurą
    jakiegoś konkretnego banku. BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której
    bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
    weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.

    > Czasami banki wyślą też
    > jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
    > posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
    > WBK).

    Ale to nie dotyczy dowodu. Pomijając to, że wysyłanie czegokolwiek na
    adres inny niż korespondencyjny jest skandalicznym działaniem
    banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
    zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go
    zmienić niezależnie. Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
    nie jest to absolutną regułą.

    > Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
    > okazji wizyty w oddziale lub przez infolinię).

    To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2014-07-06 14:15:50
    Od: S <a...@w...pl>

    > Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

    Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił
    ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż
    dokument tożsamości musi być ważny.

> [...]
    > bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
    > weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.

    To proste. Przy próbie wypłaty pieniędzy na nowy dowód, od razu bank
    uaktualni swoją bazę danych. I oczywiście wypłaci.

    Co do weryfikacji telefonicznej to zdarzyło mi się być pytanym o którąś
    tam literę czy liczbę z numeru i serii dowodu. Zakładając, iż nie masz
    przy sobie starego DO, będzie kłopot z weryfikacją (co nie znaczy, iż
    jej nie przejdziesz z uwagi na inne pytania). Po co sobie komplikować życie?

    > Ale to nie dotyczy dowodu.

    To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z niego.
    Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak miał u
    siebie w bazie.

> [...]
    > banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
    > zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go

    Niestety nie. Przy przemeldowaniu otrzymujesz zaświadczenie o zmianie
    meldunku wraz z informacją, iż stary dokument traci ważność (bodaj w
    ciągu 3 miesięcy). Faktem jest, że nie ma kar za niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego (kiedyś były). Dodam, iż zmieniając DO jakieś 3
    lata temu nie żądano ode mnie już poinformowania o tym fakcie US, choć
    kilka miesięcy wcześniej trzeba było to zrobić. Teraz UM informuje US o
    zmianie dowodu.

    Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
    > nie jest to absolutną regułą.

    Jest potrzebny, np. wyobraź sobie, że powstał debet na Twoim koncie po
    zamknięciu. Bank podejmuje próbę kontaktu z Tobą czasami po kilku
    miesiącach/latach od zamknięcia rachunku. Wysyła pismo na adres mu
    znany. Czyli ze starego DO.

    > To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.

    W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
    tożsamości to faktycznie powinności tu nie ma... Jak się uprzesz - OK.
    Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia lepiej
    uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-07-06 15:46:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    S <a...@w...pl> writes:

    > Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił
    > ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż
    > dokument tożsamości musi być ważny.

    Ale rozumiesz, że to jest zupełnie inna sprawa? Nie pytałem o próby
    zawierania umów z bankiem, bo jasne jest, że nieważny DO może być tu
    problemem, tylko pytałem o konieczność informowania banku o zmianie
    dokumentu. Nie wtedy, gdy chcemy zawrzeć umowę. Nie wtedy, gdy chcemy
    się posłużyć nowym DO (jasne jest chyba, że jeśli bank zobaczy nowy DO,
    to ma szanse skojarzyć, że coś się zmieniło). Wtedy, gdy po prostu
    uzyskaliśmy nowy DO.

    Rozumiesz co mam na myśli?

    > To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z
    > niego.

    Podstawa prawna?
    Sytuacja oczywiście nieistotna, bo nie chodzi tu o żadne "spisywanie"
    czegokolwiek z DO, nie jesteśmy na etapie zawierania umowy.

    > Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak
    > miał u siebie w bazie.

    Ale nie twierdzisz chyba, że to sytuacja prawidłowa?

> [...]
    > lata temu nie żądano ode mnie już poinformowania o tym fakcie US, choć
    > kilka miesięcy wcześniej trzeba było to zrobić. Teraz UM informuje US

    Bez najmniejszego związku z tematem. BTW obowiązek meldunkowy dotyczy
    zgłoszenia zmiany miejsca zamieszkania, a nie tego, co masz wpisane
    w DO. Możesz nie mieć w ogóle DO i nie ma to wpływu na "obowiązek
    meldunkowy" (natomiast jest związane z innym obowiązkiem, równie
    absurdalnym, czyli posiadania przez osobę itd. DO).

> [...]
    > zamknięciu. Bank podejmuje próbę kontaktu z Tobą czasami po kilku
    > miesiącach/latach od zamknięcia rachunku. Wysyła pismo na adres mu

    To, że adres zameldowania nie zawsze jest potrzebny bankowi, możesz
    potraktować jako fakt. Polemizowanie z faktami to raczej średni pomysł.

    > W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
    > tożsamości

    Fałsz, nic takiego nie wynika z wątku.

    > Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia
    > lepiej uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

    Możliwe że tak, możliwe że nie, ale to jest zupełnie inna sprawa.
    Żadnego obowiązku informowania banku o zmianie dowodu osobistego (jeśli
    ktoś się nim wcześniej posługiwał w kontaktach z bankiem) nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa