eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZmiana zameldowania a bank ? › Re: Zmiana zameldowania a bank ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana zameldowania a bank ?
    Date: Sun, 06 Jul 2014 14:15:50 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 77
    Message-ID: <lpbekd$dvd$1@node2.news.atman.pl>
    References: <53b7e55a$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp8p4u$s2o$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lp9h5n$jd2$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-13-61.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1404648909 14317 89.71.13.61 (6 Jul 2014 12:15:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Jul 2014 12:15:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:603780
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-06 10:18, Krzysztof Halasa pisze:
    >> Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca
    >> zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy
    >> zawieraniu umów z bankami.
    >
    > Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

    Posługujesz się w kontaktach z bankiem dokumentem, który stracił
    ważność. Sądzę, że każdy regulamin prowadzenia konta określa, iż
    dokument tożsamości musi być ważny.

    >> Myślę też, że warto uaktualnić dane, ponieważ może być potem problem z
    >> wypłatą w kasie na dowód, weryfikacją telefoniczną czy zakładaniem
    >> lokat - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli
    >> stary DO, a ja już numer nowego wpisywałem.
    >
    > A to nie ma nic wspólnego z prawem, a tylko być może z wadliwą procedurą
    > jakiegoś konkretnego banku. BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której
    > bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
    > weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.

    To proste. Przy próbie wypłaty pieniędzy na nowy dowód, od razu bank
    uaktualni swoją bazę danych. I oczywiście wypłaci.

    Co do weryfikacji telefonicznej to zdarzyło mi się być pytanym o którąś
    tam literę czy liczbę z numeru i serii dowodu. Zakładając, iż nie masz
    przy sobie starego DO, będzie kłopot z weryfikacją (co nie znaczy, iż
    jej nie przejdziesz z uwagi na inne pytania). Po co sobie komplikować życie?

    >> Czasami banki wyślą też
    >> jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
    >> posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
    >> WBK).
    >
    > Ale to nie dotyczy dowodu.

    To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z niego.
    Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak miał u
    siebie w bazie.

    Pomijając to, że wysyłanie czegokolwiek na
    > adres inny niż korespondencyjny jest skandalicznym działaniem
    > banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
    > zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go
    > zmienić niezależnie.

    Niestety nie. Przy przemeldowaniu otrzymujesz zaświadczenie o zmianie
    meldunku wraz z informacją, iż stary dokument traci ważność (bodaj w
    ciągu 3 miesięcy). Faktem jest, że nie ma kar za niedopełnienie
    obowiązku meldunkowego (kiedyś były). Dodam, iż zmieniając DO jakieś 3
    lata temu nie żądano ode mnie już poinformowania o tym fakcie US, choć
    kilka miesięcy wcześniej trzeba było to zrobić. Teraz UM informuje US o
    zmianie dowodu.

    Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
    > nie jest to absolutną regułą.

    Jest potrzebny, np. wyobraź sobie, że powstał debet na Twoim koncie po
    zamknięciu. Bank podejmuje próbę kontaktu z Tobą czasami po kilku
    miesiącach/latach od zamknięcia rachunku. Wysyła pismo na adres mu
    znany. Czyli ze starego DO.

    >> Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
    >> okazji wizyty w oddziale lub przez infolinię).
    >
    > To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.
    >

    W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
    tożsamości to faktycznie powinności tu nie ma... Jak się uprzesz - OK.
    Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia lepiej
    uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.

    --
    -----------
    Pozdrawiam
    Szymon

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1