    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana zameldowania a bank ?
    Date: Sun, 06 Jul 2014 10:18:20 +0200

    S <a...@w...pl> writes:

    > https://www.sekap.pl/katalog.seam?id=548&cid=97&acti
    onMethod=katalog.xhtml:peupAgent.selectParent

    > Wydaje mi się, że skoro DO traci ważność po zmianie miejsca
    > zameldowania to nie możesz się posługiwać nieważnym dokumentem przy
    > zawieraniu umów z bankami.

    Ale to nie ma żadnego związku z moim pytaniem.

    > Myślę też, że warto uaktualnić dane, ponieważ może być potem problem z
    > wypłatą w kasie na dowód, weryfikacją telefoniczną czy zakładaniem
    > lokat - np. Meritum nie przyjmował mi wniosków bowiem w bazie mieli
    > stary DO, a ja już numer nowego wpisywałem.

    A to nie ma nic wspólnego z prawem, a tylko być może z wadliwą procedurą
    jakiegoś konkretnego banku. BTW nie wyobrażam sobie sytuacji, w której
    bank nie chciałby wypłacić mi pieniędzy "bo mam nowy dowód". Co to ta
    weryfikacja telefoniczna i jak się ma do dowodu to w ogóle nie rozumiem.

    > Czasami banki wyślą też
    > jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
    > posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
    > WBK).

    Ale to nie dotyczy dowodu. Pomijając to, że wysyłanie czegokolwiek na
    adres inny niż korespondencyjny jest skandalicznym działaniem
    banku, mogącym skutkować np. ujawnieniem tajemnicy bankowej, to adres
    zameldowania nie jest, wbrew pozorom, ściśle związany z DO, i można go
    zmienić niezależnie. Jeśli w ogóle taki adres jest potrzebny bankowi,
    nie jest to absolutną regułą.

    > Zatem z przyczyn czysto praktycznych zgłosiłbym ten fakt (przy
    > okazji wizyty w oddziale lub przez infolinię).

    To jedno, ale żadnej "powinności" tu nie widzę.
    --
    Krzysztof Hałasa