  • 11. Data: 2024-02-24 15:27:05
    Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2024 o 15:02, Kamil Jońca pisze:

    > PSD2 dała możliwość dostępu jednemu bankowi do drugiego. I w takiej
    > aplikacji ing ja mogę widzieć konta z mBanku i aliora. (Ale już przelewu
    > chyba nie mogę zainicjować)

    Ja używam Aliora i mam opcje przyłączania innych. Nie korzystałem, więc
    nie wiem, jak to działa.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-02-25 10:15:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Feb 2024 22:30:04 +0100, w <8...@a...kjonca>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Ale akurat to jest normalne.
    > Do pewnych (np. przeglądania konta) operacji potrzebujemy x% pewności,
    > ze Ty to Ty do innych (np. przelew) y% (y>x) a do jeszcze innych z%,
    > więc trochę dziwi mnie Twoje zdziwienie.

    Znaczy się nawet nie są pewni mojego numeru telefonu, który mają w systemie (i
    którego przecież nie chcę zmieniać)?

  • 13. Data: 2024-02-25 10:17:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Feb 2024 08:47:56 +0100, w <urc6vd$4d9$2$cef@news.chmurka.net>, cef
    <c...@i...pl> napisał(-a):

    > Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
    > tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?

    Nie rozumiesz, że po prostu chcę przełączyć autoryzację na smsy?

    Jeżeli za granicą nawali telefon, to mam drałować 500-5000km do placówki to tak
    banalnej sprawy?

  • 14. Data: 2024-02-25 10:44:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > =46ri, 23 Feb 2024 22:30:04 +0100, w <8...@a...kjonca>, Kamil =
    > Jo=F1ca
    > <k...@p...onet.pl> napisa=B3(-a):

    > Mam za nimi
    > -- tragiczne jest to,
    > ale je=BFeli
    > pewno=B6ci,
    >
    > Znaczy si=EA nawet nie s=B1 pewni mojego numeru telefonu, kt=F3ry maj=B1 =
    > w systemie (i
    > kt=F3rego przecie=BF nie chc=EA zmienia=E6)?

    (Któryś z nas psuje kodowanie.)
    Ja nie wiem co Ty właściwie chcesz zrobić. I co mBank wie na Twój temat.
    I nie wiem gdzie jesteś (za granicą?)
    Jabym pewnie spróbował skombinować inny telefon/tablet i na nim
    zainstalował aplikację. Naprawde nie masz?

    A w swoim poście odnosiłem się ogólnie, bo wydawałeś się bardzo
    zdziwiony że do X potrzeba takiego uwierzytelniania, a do Y innego.

    A wracając do konkretnej sytuacji (trochę będąc adwokatem diabła) mbank
    się boi przełączyć, na SMS bo wie, ze sim-swapping jest łatiej zrobić
    niż oszukać autentykacje mobilną. To tak na przykład.

    KJ

  • 15. Data: 2024-02-25 11:26:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-25 o 10:17, r...@k...pl pisze:

    > Nie rozumiesz, że po prostu chcę przełączyć autoryzację na smsy?
    >
    > Jeżeli za granicą nawali telefon, to mam drałować 500-5000km do placówki to tak
    > banalnej sprawy?

    Za granicą, to rozsądny człowiek zabezpiecza się inaczej przed takimi
    niespodziankami jak wymuszona podróż do placówki (inne karty, inne banki)

    Jak już koniecznie chciałeś zrobić taką zmianę znienacka - bo tak Ci się
    uwidziało,
    to przeszkody raczej były do przewidzenia. Gdybyś zrobił ja w sposób
    przemyślany,
    to może nawet zdecydowałbyś się zacząć ten proces w oddziale :-) i
    sprawę identyfikacji miałbyś prosto rozwiązaną na tę konkretną sprawę.
    Żebyś nie myślał, że sugeruję stałe pętanie się po oddziałach.

  • 16. Data: 2024-02-25 13:02:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.02.2024 o 10:44, Kamil Jońca pisze:
    > A wracając do konkretnej sytuacji (trochę będąc adwokatem diabła) mbank
    > się boi przełączyć, na SMS bo wie, ze sim-swapping jest łatiej zrobić
    > niż oszukać autentykacje mobilną. To tak na przykład.

    Spójrzmy na to od strony banku. mBank ma dla klienta ustawiony jakiś
    sposób autentyfikacji o bez upewnienia się, że to naprawdę ten klient
    tego się domaga pewnie niechętnie przełączy ten sposób na niej
    bezpieczny. Jest w tym sens, bo gdyby to nie właściciel konta chciał
    zmiany, a inna osoba, to właściciel później mógłby się domagać
    odszkodowania. W końcu wybrał inny sposób autoryzacji, niż SMS.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2024-02-26 17:13:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Feb 2024 13:02:55 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zmiany, a inna osoba, to właściciel później mógłby się domagać
    > odszkodowania. W końcu wybrał inny sposób autoryzacji, niż SMS.

    Jakoś tak, ale Radek zeznaje "zawsze były SMS".

    mbank zmienił bez pytania? czy jednak apka kiedyś i gdzieś była
    zainstalowana ?

    J.

  • 18. Data: 2024-02-26 19:11:09
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Sat, 24 Feb 2024, Kamil Jońca wrote:

    > PSD2 dała możliwość dostępu jednemu bankowi do drugiego. I w takiej
    > aplikacji ing ja mogę widzieć konta z mBanku i aliora. (Ale już przelewu
    > chyba nie mogę zainicjować)

    Chyba możesz. Ale właśnie "zainicjować".
    O ile nic się nie zmieniło, i santander można uznać za jakiś wzorzec,
    to jest to jakaś porażka - wpisujesz dane do przelewu w ST santandera,
    ale potem musisz się zalogować do systemu banku, w którym jest konto
    źródłowe, i tam zatwierdzić przelew.
    Więc taki rodzaj auto-mTransferu...

    PS.: Pierwszy post na p.b.b. po zmianie z google groups na pine'a...
    Mam nadzieję, że już porządnie pliterki i kodowanie ustawiłem.

  • 19. Data: 2024-02-26 19:19:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Chyba możesz. Ale właśnie "zainicjować".
    To chyba zależy od banku "klienta" ING -tego nie umożliwia w ogóle.
    Ale nie będę sie kłócił bo dla mnie istotny jest podgląd.
    [...]
    > PS.: Pierwszy post na p.b.b. po zmianie z google groups na pine'a...
    > Mam nadzieję, że już porządnie pliterki i kodowanie ustawiłem.

    Chyba nie. Jakkolwiek wyświetla mi sie dobrze, to nie widzę info o
    kodowaniu w nagłówkach. (no i multipart/mixed?)

    KJ

  • 20. Data: 2024-02-26 19:23:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 19:11:09 +0100, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

> [...]
    > to jest to jakaś porażka - wpisujesz dane do przelewu w ST santandera,
    > ale potem musisz się zalogować do systemu banku, w którym jest konto

    A jak odbiorca zaufany?

    A zatwierdzić na ST, czy w aplikacji?
    Bo niezaufane i tak zatwierdzasz w aplikacji banku, wiec moze to nie
    takie utrudnienie ... tylko czasem zwariować można od tych apek :-)

    > PS.: Pierwszy post na p.b.b. po zmianie z google groups na pine'a...
    > Mam nadzieję, że już porządnie pliterki i kodowanie ustawiłem.

    Wygląda u mnie dobrze (40tude), ale masz

    i nie wiem czy to prawidłowo, normalnie jest np

    Ciekawe, czy 40tude odpowie zwyczajnie, czy zacznie coś wymyślać :-)

    J.