  • 1. Data: 2024-02-15 14:41:02
    Temat: Schizofrenia milka z logowaniem.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Czyli od prawie ściany do ściany.
    "Od prawie", bo obecnie każą przepisywać SMS tak circa raz na 3 miesiące,
    ale żubr i skarbonka (a przynajmniej inteligo) są jeszcze lepsze, tam w ogóle nie ma
    konieczności wpisania SMS - choć to podobno obowiązkowe...
    Tak samo jak milek mają obecnie - ze znanych mi - citek i chyba francuz bnp.
    Dla jasności dodam, że nie zależy to od urządzenia, na którym się logujesz.
    Santander i mbąk pozwalają na "wieczne" zapamiętanie danego urządzenia.
    IKA - SMS raz na 90 dni, ale każde urządzenie osobno.
    No i druga ściana, czyli podawanie SMS przy każdym logowaniu - popierdółka VW oraz
    N26.
    No i podobno wkrótce milek.
    Ciekawe, skąd pomysł na tak nagły przeskok - oraz jak szybko się z tego wycofają ;>

  • 2. Data: 2024-03-01 20:24:26
    Temat: Re: Schizofrenia milka z logowaniem.
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    No i zrobili SMSa przy każdym logowaniu.
    Co ciekawe, zrobili u mnie - a u żony jeszcze nie.
    Jaki to ma mieć sens?

  • 3. Data: 2024-03-02 09:23:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > No i zrobili SMSa przy każdym logowaniu.
    > Co ciekawe, zrobili u mnie - a u żony jeszcze nie.
    > Jaki to ma mieć sens?

    Że chcą mieć możliwość odwrotu i włączają stopniowo?
    KJ

  • 4. Data: 2024-03-02 14:49:39
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Sat, 2 Mar 2024, Kamil Jońca wrote:

    > Że chcą mieć możliwość odwrotu i włączają stopniowo?

    Może i tak.
    Myślisz, że należy ostro opierdzielić?
    Pytanie jeszcze, czy włączają to w jakiejś kolejności czy losowo?
    Ja w sumie klientem milka zostałem wcześniej niż żona, ale potem
    miałem przerwę, podczas której aktywne usługi miała tylko żona.
    A jak wróciłem, to dostałem nowy numer klienta - przez co nie mam
    możliwości używania starego aliasu do logowania, choć "odbiorcy
    zdefiniowani" się zachowali.

  • 5. Data: 2024-03-02 15:11:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Może i tak.
    > Myślisz, że należy ostro opierdzielić?
    Ale za co właściwie?
    KJ

  • 6. Data: 2024-03-02 19:19:47
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    > Ale za co właściwie?

    Za ogólny debilizm sytuacji, który też zdajesz się dostrzegać,
    pisząc o możliwości odwrotu.

    Przecież już o tym pisałem.
    Najpierw zrobili lightową implementację PSD2 (choć daleko
    im do żubra i skarbonki), czyli SMSa trzeba było wpisać
    raz na 90 dni - i można się było "normalnie" (czyli tylko
    loginem i hasłem) logować z DOWOLNEGO komputera.

    I nagle zmiana o prawie 180 stopni - SMS przy każdym logowaniu,
    bez możliwości "zaufania" urządzenia.
    Skąd to i po co?
    Marketoidy wpadły na pomysł, jak wcisnąć apkę większej ilości
    klientów, "bo małpy i tak nie zrezygnują"?

    Można ew. spekulować, że coś się działo i trzeba było gwałtownie
    reagować - ale przecież to nie jest gwałtownie, zapowiadali z miesiąc
    i włączają po trochu - a teraz pracują nad "zaufywaniem" pojedynczych
    urządzeń - ale nie trzyma mi się to w ogóle kupy.

    PS.: Już jest text/plain?

  • 7. Data: 2024-03-02 20:34:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [..]

    > Za ogólny debilizm sytuacji, który też zdajesz się dostrzegać,
    > pisząc o możliwości odwrotu.

    Niezupełnie o to mi chodziło.
    Nie wypowiadam się nt. samej idei "sms przy każdym logowaniu" (mam
    swoje przemyślenia, ale one są tu nieistotne)
    Chodziło mi o to, że obecnie całkiem często przy wdrożeniu nowej
    funkcjonalnosci włącza się ją najpierw dla promila klientów, patrzy się
    na jakieś metryki (czy nie ma wąskich gardeł, jak z obciążeniem, itp)
    następnie dla 1%, następnie dla 10%, 20% itd. Możliwość wycofania
    bardziej wiązałbym z tym właśnie.[1]
    [..]

    > PS.: Już jest text/plain?

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    na moje to jest ok.

    KJ

    [1] tu: https://informatykzakladowy.pl/co-z-tym-twitterem/ (akapit "Czy
    Twittera da się utrzymać w ruchu?" począwszy od zdania "Po drugie - "
    itd.
    ładnie to jest opisane.

  • 8. Data: 2024-03-02 22:14:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.03.2024 o 19:19, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:

    > i włączają po trochu - a teraz pracują nad "zaufywaniem" pojedynczych
    > urządzeń -

    Czy wszystkie banki tak mają, że aktualizacja firefoxa to już jest nowe
    urządzenie?

    MJ

  • 9. Data: 2024-03-02 22:19:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Czy wszystkie banki tak mają, że aktualizacja firefoxa to już jest
    > nowe urządzenie?
    >
    > MJ

    ZTCW to mBank tak. Nie wiem czy "wszystkie"
    KJ

  • 10. Data: 2024-03-03 12:36:03
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Sat, 2 Mar 2024, Michał Jankowski wrote:

    > Czy wszystkie banki tak mają, że aktualizacja firefoxa to już jest nowe
    > urządzenie?

    Good point.
    Ja nie wiem, bo nie aktualizuję.
    Albo bardzo rzadko, na pewno nie w tempie, w jakim te aktualizacje
    nieszczęsne wychodzą.

    Hmmm, ogólnie to bym musiał pomyśleć...
    Ze "moich" banków:
    1) może być w ogóle bez SMS:
    - inteligo
    - żubr (o ile mi nie ukmnęło, ale mam już pół roku)
    2) SMS był raz i święty spokój na danym komputerze od lat (tylko ciiii ;)
    - santander
    - mBąk
    2) SMS raz na 3 miesiące i możliwość logowania z dowolnego komputera
    - do niedawna milek, żona tak jeszcze ma
    - citek
    3) SMS raz na 3 miesiące z danego komputera
    - kantor aliora
    - bnp
    4) SMS przy każdym logowaniu bez żadnej możliwości ułatwienia
    - vw
    - N26
    - teraz milek

    Więc pod twoje pytanie podpadają santander, mbąk, ika oraz bnp.
    Jako że jednak kilka razy zmieniałem wersję przeglądarki, można
    powiedzieć, że santanderowi aktualizacja nie robi różnicy.
    Możliwe że również kantorowi aliora, choć tutaj i tak trzeba podać
    SMS raz na 3 miesiące, więc mogą być dwie przyczyny.
    bnp od dawna na kompie nie używam (próbowałem oszukiwać, ale się nie
    dało), ale na tablecie jednak aktualizuję FF i chyba to też nie
    "zmienia urządzenia".

    Ciekawe, czy z takim mBąkiem mogłoby pomóc wymuszenie na FF
    podawanie tego samego User-Agent mimo aktualizacji?
    Można w opcjach (tak próbowałem oszukać bnp, ale choć częściowo
    zadziałało, czyli przestało się wyświetlać "masz za starą przeglądarkę",
    to efektu całościowego nie było, bo użyli czegoś w HTML, czego
    moja wersja jeszcze nie miała zaimplementowanego - podobny kłopot
    miałem jakiś czas temu na pocztą na wp i o2 na pracowym kompie,
    gdzie aktualizacja dla CentOS 6 skończyły się na wersji chyba
    60-coś - na pewno nie 89, bo tą mam na kompie w domu).