  • 1. Data: 2010-04-05 15:43:03
    Temat: Zmiana konta a obsługa online.
    Od: arek <p...@g...com>

    Witajcie,

    obecnie używam konta w Eurobanku, ale z powodu braku bezprowizyjnych
    bankomatów w pobliżu miejsc bytowania noszę się z zamiarem zmiany
    konta. Kolejnym wymogiem jest karta z czipem oraz klasyczne placówki w
    których można wpłacić gotówkę.
    W Eurobanku odpowiada mi obsługa konta przez WWW i szukam czegoś
    podobnego. Chciałem obejrzeć bankowość online w Pocztowym, ING, BPH
    lecz niestety banki nie udostępniają wersji DEMO... Czy ktoś mógłby
    podrzucić kilka zrzutów ekranu z w/w banków?

    Jakie banki są jeszcze godne polecenia biorąc uwagę czytelność i
    przyjazność wersji WWW obsługi konta (nie interesują mnie banki tylko
    wirtualne).

  • 2. Data: 2010-04-05 16:13:09
    Temat: Re: Zmiana konta a obsługa online.
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    arek pisze:
    > Witajcie,
    >
    > W Eurobanku odpowiada mi obsługa konta przez WWW i szukam czegoś
    > podobnego.

    Ło matko... To chyba każdy bank będzie lepszy ;)

    > chciałem obejrzeć bankowość online w Pocztowym, ING, BPH
    > lecz niestety banki nie udostępniają wersji DEMO...

    W BPH jest demo. W ING faktycznie nie ma, ale jest "przewodnik" który
    pozwala obejrzeć system.

    > Czy ktoś mógłby
    > podrzucić kilka zrzutów ekranu z w/w banków?

    Raczej póki co wymieniłeś "niższą półkę" jeśli chodzi o funkcjonalność
    serwisów transakcyjnych.

    > Jakie banki są jeszcze godne polecenia biorąc uwagę czytelność i
    > przyjazność wersji WWW obsługi konta (nie interesują mnie banki tylko
    > wirtualne).

    Miejsce pierwsze- moim zdaniem- dla Ciebie to Alior. Interfejs jest
    naprawdę bardzo dobry i funkcjonalny (niech Cię nie zmyli demo- działa
    inaczej niż prawdziwy system), dynamicznie się poza tym rozwija. A sam
    bank spełnia Twoje pozostałe wymagania- karty z chipem (zarówno debetowa
    jak i kredytowa wypukłe), oddziały.

    Jedyną wadą Aliora jest awaryjność tego systemu i *czasami* jego
    "nieprzewidywalność" w godzinach nocnych, no ale i tak porównanie z ING
    czy czymś podobnym nie ma sensu, bo Alior w ogóle oferuje funkcjonalność
    w godzinach nocnych ;)

    Michał

  • 3. Data: 2010-04-05 16:19:41
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent arek nadaje:

    > Chciałem obejrzeć bankowość online w Pocztowym, ING, BPH
    > lecz niestety banki nie udostępniają wersji DEMO...

    W Pocztowym - http://www.demo-pocztowy24.pl/
    W ING - http://www.ingbank.pl/u235/navi/32950
    W BPH - http://www.bph.pl/static/demo/index.html
    lub https://www.gem24.pl/NS24Web/demo/index.html
    Wszystkie linki dostępne na stronach głównych w/w banków

  • 4. Data: 2010-04-05 16:21:55
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    arek pisze:
> [...]
    >
    > Jakie banki są jeszcze godne polecenia biorąc uwagę czytelność i
    > przyjazność wersji WWW obsługi konta (nie interesują mnie banki tylko

    Skrinszotów Ci nie podrzucę, bo a) nie chce mi się ich robić, b) nic Ci
    to nie da.
    ING (konto Direct) jest OK. Serwis www jest sprawny, choć mało
    przejrzysty. Pewnych opcji trzeba szukać w miejscach, które by Ci do
    głowy nie przyszły. Np. przelew walutowy między własnymi rachunkami (w
    tej samej walucie) jest jako "przewalutowanie". Na partyline czeka się
    stosunkowo krótko, można tam trafić na osoby bystre i kompetentne, jak i
    na zupełne bezmózgowia. Poczta wewnętrzna, to czysta strata czasu.
    Pewnym kuriozum jest "algorytm" wymagania autoryzacji (darmowym kluczem
    SMS). Czasami przelewy na kilkaset zł po raz pierwszy na określone konto
    przechodzą bez autoryzacji. ;)
    Do logowania wklepuje sie hasło maskowane (tzn np. 1,3,5,6 i 9 znak z
    hasła). Można przeżyć. ;) Login łatwy do zapamiętania (kawałek
    im-nazwiska + 4 cyfry)
    W historii widzisz swoje "działania", kiedy, co i z jakiego IP robiłeś.
    (to na plus!)
    Karta debetówka nie wiem czy cipowa, bo udało mi się jej nie wziąć.
    Ogólnie oferta depozytowa jest denna, więc trzymam tam tyle pieniędzy,
    co "na papierosy" (a nie palę)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 5. Data: 2010-04-05 16:28:38
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "arek" <p...@g...com> wrote in message
    z.googlegroups.com...
[...]

    ---------------------
    jezeli uzywasz kont oszczednosciowych w EB, to nie musisz likwidowac ror,
    gdyz oferta kont oszczednosciowych jest jedna z lepszych na rynku.
    Co sie tyczy kont on-line, to praktycznie kazdy bank to ma. Wszystko rozbija
    sie o koszty posiadania danego konta, koszty karty i wyplat z bankomatow ,
    szczegolnie obcych.
    Do wyplat ze wszystkich bankomatow polecam DBnet. Przy jednej operacji
    karta/mies. jest bezplatna. System lekko off-line jezeli chodzi o przelewy
    wewnetrzne, dzialaja chyba tylko w godzinach od rana do 18-tej, albo cos
    kolo tego. Przelewy poza bank chodza na 3 sesje elixiru. System autoryzacji
    podobny do Getinowego, karta-kodow(szachownica). Oddzialy sa do wplaty, ale
    chyba jest to bank z nie tak ogromna siecia jak wymienione przez ciebie.
    ING nie polecam (juz zamknalem jakis czas temu dostep online), w dni wolne i
    po 18-tej bank spi, nie wykonuje ksiegowan. Autoryzacja przelewow,
    wybiorcza, system wysyla sms do potwierdzenia, albo i nie w zaleznosci od
    swojego algorytmu, obniza to bezpieczenstwo.
    Musisz okreslic swoje preferencje cenowe, ile jestes sklonny placic za
    konto, ewentualnie karte do wszystkich bankomatow, np. Alior, przy
    spelnieniu warunkow i oplacie 5zl za karte do wyplat ze wszystkich
    bankomatow, demo dostepne (system on-line jak sie nie zepsuje jest OK, dosyc
    duza siec jak na nowy bank). System on-line Eurobanku nie nalezy do
    'mercedesow', takze nie powinienes byc rozczarowany systemami dostepnymi na
    rynku w innych bankach. Jak okreslisz wiecej parametrow i podasz koszty
    mozliwe do zaakceptowania, to mozna dobrac cos do potrzeb, ewentualnie,
    jakis zestaw dwoch rachunkow w roznych bankach w celu obnizenia kosztow
    korzystania z karty.

  • 6. Data: 2010-04-05 17:26:26
    Od: SpeX <s...@v...pl>

    W dniu 2010-04-05 18:21, Pyrtek pisze:

> [...]
    > Karta debetówka nie wiem czy cipowa, bo udało mi się jej nie wziąć.
    > Ogólnie oferta depozytowa jest denna, więc trzymam tam tyle pieniędzy,

    Jako dość znaczny minus w ING trzeba zaliczyć brak 3 sesji elixiru. Ale
    za to wszystko wskazuje na to iż pod koniec miesiąca wszystkie bankomaty
    będą FREE.

  • 7. Data: 2010-04-05 18:38:20
    Od: arek <p...@g...com>

    Korzystałem już z kilku banków i w porównaniu z np. DB, BZWBK czy
    Lukasem to Eurobank wcale nie wypada źle (chyba nawet wolę WWW
    Eurobanku niż mBanku) - jest bezpieczny (używam tokena), nie
    przeładowany opcjami, przelewy zaplanowane na późniejszy termin
    (bardzo ważna dla mnie rzecz!) chodzą bez zastrzeżeń, przelewanie z
    kont oszczędnościowych na główne również bez zarzutu.

    Na konto nie zamierzam przeznaczać więcej jak 5 zł, przejrzystość i
    ogólna wypaśność WWW, placówki do wpłaty gotówki, bezpłatny Euronet/
    BZWBK, karta z czipem, jakby jeszcze było darmowe konto w EUR (mam
    kredyt w tej walucie, a nie chcę trzymać całej kasy w banku, który
    kredytu mi udzielił) to full wypas.
    Miałem chęć na Pocztowy, ale jeśli WWW rzeczywiście wygląda jak to na
    demie to odpada.
    Aha, czasami wpadają mi jakieś przelewy w EUR, więc żeby bank nie
    pobierał ekstra za taki ficzer. Do tej pory posiłkowałem się mBankiem,
    ale wypłacenie tej kasy jest chyba niemożliwe bez przewalutowania...

  • 8. Data: 2010-04-05 20:06:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "arek" <p...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
[...]

    ---------------------------
    To za 5zl, jezeli bedziesz np. zasilal co mies. konto (poczytaj o warunkach
    jakie zwalniaja cie z dodatkowej oplaty w wys. 4zl za karte, jezeli nie
    traktujesz Aliora jako banku glownego), mozesz miec karte w Aliorze, reszta
    bezplatna. Konto w EUR tez jest, przelewy elektr. SEPA za 5zl. System
    on-line jak sie nie zepsuje jest calkiem strawny i wyglada lepiej niz demo.
    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/kont
    a_osobiste/konto_z_lokata_nocna

  • 9. Data: 2010-04-06 06:13:10
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Po tym co tutaj napisałes to wątpliwości już nie ma- Alior. Bezpłatne
    rachunki (i lokaty- co jest dość rzadkie) walutowe, ROR za darmo,
    debetówka wypukła z chipem za 5zł/miesiąc + marne bo marne, ale jednak
    oprocentowanie na ROR (przy około 2500zł salda zwraca się opłata za
    kartę- inne RORy które brałeś pod uwagę nie są oprocentowane w ogóle).
    Do tego wszystkie bankomaty bezprowizyjne.

    Michał

  • 10. Data: 2010-04-06 06:29:59
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal_Ko pisze:

    > Ło matko... To chyba każdy bank będzie lepszy ;)

    He? A Półbank widziałeś? ;-)

    --
    MiCHA