  • 1. Data: 2010-04-05 08:04:21
    Temat: [Citibank] wymiana karty - koszmar
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Witam Grupę.

    Paskudny poranek. Shittybank wk**wił mnie jak nigdy. Miesiąc temu zamówiłem ichnią
    kartę do konta MC Electronic, żeby zastąpić mało funkcjonalną Maestro, nie
    obsługiwaną przez wiele bankomatów za granicą.

    Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za
    miesiąc, jak znam Gruzję.

    Dzisiaj rano loguję się do Shitty online - d*pa.

    Próbuję jeszcze raz - d*pa.

    Odzyskiwanie hasła - d*pa. Kilka prób.

    Citiphone - brak autoryzacji, łączenie z konsultantem...

    Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro
    została zablokowana, ponieważ "minęło już 30 dni od wysłania nowej karty". I dodaje,
    że tego nie da się zmienić ani cofnąć.

    Czyli nie mam dostępu do gotówki. Ani kartą, ani online, ani automatycznie przez
    Citiphone. Jasna cholera! Bank DOMNIEMYWA, że dostałem nową kartę - mimo że jej
    jeszcze nie aktywowałem.

    Po prostu powala. Pani zaproponowała dokonanie przelewu na... rachunek karty
    kredytowej, "żeby Pan mógł wyciągnąć pieniądze z bankomatu". I nie umiała wyjaśnić,
    dlaczego zablokowano dostęp online.

    Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

    Pozdrawiam,
    k.

  • 2. Data: 2010-04-05 08:46:01
    Temat: Re: [Citibank] wymiana karty - koszmar
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
    > Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

    On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi
    jest taki sam...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2010-04-05 09:40:45
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Marcin <n...@n...ru> dared to write:
    > Witam
    > On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi
    > jest taki sam...

    W Ameryce też nikt nie wpadł, żeby przy braku aktywacji blokować kartę WYSYŁANĄ, a
    nie tę aktualnie posiadaną przez klienta? Może im za dobrze poczta działa?

    Coraz mniej przekonany jestem do amerykańskiego systemu bankowego, mimo przemiłych i
    dość kompetentnych konsultantów na partyline...

  • 4. Data: 2010-04-05 11:05:53
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, =
    > mimo przemi=B3ych i do=B6=E6 kompetentnych konsultant=F3w na partyline...

    W american style często z uśmiechem na twarzy robią/mówią coś 'dla dobra i
    bezpieczeństwa' obywatela ;)

    Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
    możliwości robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego samego
    banku... do banków trzecich nie wspominając.
    U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płacąc kartą kredytową...
    albo wysyłając czek ;)

  • 5. Data: 2010-04-05 11:28:40
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    n...@g...pl <n...@g...pl> dared to write:

    > W american style często z uśmiechem na twarzy robią/mówią coś 'dla dobra i
    > bezpieczeństwa' obywatela ;)

    W UK podobnie, tylko dodają bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For the convenience
    of Customers who are not able to make a phone call to the Bank we automatically
    deactivate the old card after 30 days from the date when the new card is despatched.'
    Klient tylko słucha i zastanawia się, czy aby dobrze zrozumiał - ale kiedy słyszy po
    raz n-ty o tym, jak bardzo bank (urząd, instytucja, rząd, itd itd.) dba o jego wygodę
    i bezpieczeństwo, przestaje się buntować i zrezygnowany grzecznie robi, co każą...

> [...]
    > samego banku... do banków trzecich nie wspominając.
    > U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płacąc kartą

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Chociaż, żeby uściślić, "wire transfer" istnieje w
    wielu bankach. Kosztuje coś 30 USD od przelewu. W Polsce to chyba nazywało się
    "przekaz telegraficzny" i wyszło z użycia xx lat temu.

    W amerykańskim systemie bankowości zadziwia mnie sposób "zabezpieczania" transakcji
    karcianych. Raj dla skimmerów: kart z mikroprocesorem nie ma, wprowadzają za to
    PayPass. Ponoć 75% fraudów karcianych na świecie zdarza się w USA.

    pzdr
    k.

  • 6. Data: 2010-04-05 11:53:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro
    została zablokowana, ponieważ "minęło już 30 dni od wysłania nowej karty". I dodaje,
    że tego nie da się zmienić ani cofnąć.

    citi z b.dużym wyprzedzeniem wysłało mi kk, aktywowałem po ponad 2
    miesiącach i wszystko ładnie działa

    z debetówką również nie miałem takiego problemu, niby piszą, że należy
    aktywować kartę do 7 dni od jej otrzymania, ale nigdy się tym nie
    sugerowałem i bank niczego nie blokował...

    dziwne, że masz jakoś inaczej ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-04-05 12:08:51
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    RobertS <b...@x...pl> dared to write:

> [...]
    > aktywować kartę do 7 dni od jej otrzymania, ale nigdy się tym nie
    > sugerowałem i bank niczego nie blokował...

    Przy standardowej wymianie karty (upływa termin wazności) nie ma potrzeby nic
    blokować - karta działa, dopóki nie skończy się jej ważność, i przestaje kiedy
    aktywujesz nową. Przy wymianie z powodu fraudu/utraty stara karta jest tak czy
    inaczej blokowana. Tutaj mamy inaczej. Czy wymieniałeś kiedykolwiek kartę w Citi bez
    zastrzegania dotychczasowej?

    IMHO tutaj procedury banku dały ciała.

    k.

  • 8. Data: 2010-04-05 13:14:30
    Temat: Re: wymiana karty - koszmar
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 5 Kwi, 14:08, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    inaczej blokowana. Tutaj mamy inaczej. Czy wymieniałeś kiedykolwiek kartę w Citi bez

    CBOL nie jest podpiety do id uzytkownika, ale do karty. Nie masz karty
    = nie masz dostepu przez Internet. Do IVR mozesz sie zalogowac przy
    uzyciu id klienta, jesli go masz nie powinno byc problemu. Jak nie to
    sprobuj zidentyfikowac numer karty, aktywuj ja i podepnij pod puste
    konto (USD, EUR), bedziesz mial dostep do CBOL i bedziesz mogl spac w
    miare spokojnie, ze nikt karty nie wykorzysta zanim nie dotrze na
    miejsce przeznaczenia.
    Disclaimer - to tylko rozwazania teoretyczne, nie daje gwarancji, ze
    zadziala.

    MK

  • 9. Data: 2010-04-05 19:33:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

> [...]
    > the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from
    > the date when the new card is despatched.'

    Tez Citi?
    Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest
    sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie
    zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem
    z odebraniem nowej karty).
    Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic
    jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa
    karta? Bardzo dziwne.

> [...]
    > "zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerów: kart z
    > mikroprocesorem nie ma, wprowadzają za to PayPass. Ponoć 75% fraudów

    Faktem jest ze tam karty sa bardzo powszechne, wiec nalezaloby nieco
    wynik przeskalowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-04-05 19:40:28
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-04-05 15:14, MK wrote:

> [...]
    > miejsce przeznaczenia.
    > Disclaimer - to tylko rozwazania teoretyczne, nie daje gwarancji, ze

    inny sposob - isc i poprosic w Citi o karte identyfikacyjna (o ile
    jeszcze wydaja) i z nia powiazac CBOL.
    Wtedy jakiekolwiek zmiany kart nie maja znaczenia, bo konto jest
    powiazane do tej identyfikacyjnej. Kiedys to byl jedyny sposob zeby miec
    CBOL jak sie nie mialo konta tam.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."