  • 1. Data: 2003-02-23 15:00:11
    Temat: Zlodziejska prowizja - czy mam szanse ?
    Od: t...@p...onet.pl

    Uwaga - dlugie

    Witam,

    Sytuacja przedstawia sie tak : jestem klientem m(afia)Bank'u juz od 2 lat. Jak
    do tej pory karty do rachunku Emax i Ekonto wydawali bezplatnie. Z banku
    korzystam od czasu do czasu i nie sprawdzam co pisza na swoich stronach. Ze nie
    lubie reklam to w bookmarkach mam zapisana strone do logowania a w telefonie
    tak zaprogramowany numer zeby od razu laczylo z operatorem. Karty Visa Electron
    koncza sie 03/03 wiec myslalem ze w tym roku tez bedzie za free ale sie
    przejechalem bo mBank wymyslil sobie w zeszlym roku ze walna oplate 36zl (tak
    zeby wyszlo nawet wiecej niz gdyby obie byly po 15zl) i zalatwia wszystkich
    co sie na czas nie zorientuja (zwlaszcza ze wydaja karte na 45 dni wczesniej).
    Jezeli przyjac te 45 dni to nowa karte, a raczej prowizje powinni zakasowac juz
    14 lutego jednakze tak sie nie stalo. 16 lutego dzwonie i na mLinii skladam
    reklamacje ze nie chce karty z uzasadnieniem ze od 2 lat nie korzystalem ani z
    Emax ani z Electrona do niej. Reklamacja przyjeta. 18 lutego dzwonia aby mnie
    poinformowac ze rozpatrzyli negatywnie i ze byla informacja o zmianie w cenniku
    i ze karta jest wydawana na 45 dni wczesniej w Visie i ze nie cofna mi
    prowizji. 19 lutego na rachunku pojawia sie saldo ujemne na 36zl.
    Pytanie moje jest takie : "czy ja jestem w dupe bity zgodnie z regulami gry ?"
    Mnie sie wydaje ze Visa sie nie pospieszyla tak bardzo i 14 lutego a moze i
    nawet 17tego karta nie byla jeszcze gotowa. Zatem wystarczylo ze mBank by
    przedzwonil i powiedzial ze nie chca tej karty. Druga sprawa dotyczy tego ze
    nie wiem czemu ale oni nie sa po mojej stronie i zalezy im na tym aby ta
    prowizje pomimo wszystkiego sciagnac. Pisze to gdyz mialem podobna sytuacje u
    konkurencji i pomimo tego ze karta juz czekala w oddziale, rozpatrzono
    reklamacje pozytywnie i cofnieto prowizje i karte. Trzecia najwazniejsza
    sprawa: niech ktos mi poda punkt umowy, regulaminu lub artykul prawny gdzie
    zobowiazany jestem do regularnego zagladania na ich strone internetowa badz
    wysluchiwania wszystkiego pod mLinia. Jest napisane ze cennik jest "dostepny" w
    internecie ale nie oznacza to przymusu korzystania z tego. Zmiany cennika
    powinny wg. mnie zostac rozeslane do klientow poczta, wydrukowane na lamach
    prasy ogolnokrajowej (ogloszenie platne) albo powinna sie pokazac ramka z
    informacja zaraz po zalogowaniu na konto.
    Czy sa jakies realne szanse zeby nie zaplacic tej zlodziejskiej prowizji ?

    korespondecje na priv prosze kierowac pod : j...@o...pl

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-23 15:11:45
    Temat: Re: Zlodziejska prowizja - czy mam szanse ?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:5434.000000f3.3e58e1fa@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <t...@p...onet.pl>:

    > Czy sa jakies realne szanse zeby nie zaplacic tej zlodziejskiej
    > prowizji ?

    Nie ma zadnej. Trzeba bylo zrezygnowac w terminie regulaminowym.

    A sprawa wielokrotnie tu walkowana - poczytaj sobie archiwum, szkoda
    zaczynac od poczatku.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-23 15:17:59
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    Zmiany cennika
    > powinny wg. mnie zostac rozeslane do klientow poczta, wydrukowane na
    lamach
    > prasy ogolnokrajowej (ogloszenie platne)

    ROTFL!

    W regulaminie powinno pisać, że TOiP jest jego częścią. A regulamin trzeba
    znać i go przestrzegać. I teoretycznie bank nie musiał ani zamieszczać info
    na stronie, ani w infolinii, że zmieniają się opłaty. Wystarczyło po cichu
    zmienić opłatę, ale mBank wszystkich, którzy chcieli otrzymywać takie
    informacje powiadomił.
    I było na tej grupie już wiele dyskusji na ten temat...

  • 4. Data: 2003-02-23 15:29:12
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    23 Feb 2003 16:00:11 +0100, w
    <5...@n...onet.pl>, t...@p...onet.pl
    napisał(-a):

    [...]

    W regulaminie jest zapisane, że powinieneś zostać powiadomiony o
    "zmianie warunków". Jednak mBank nie uznaje tego za zmianą warunków,
    hmmm....

    > Czy sa jakies realne szanse zeby nie zaplacic tej zlodziejskiej prowizji ?

    Przecież do sądu z tym nie pójdziesz :D. Zawsze możesz wycofać wkłady.
    Ja z mbanku wykonuję już tylko płatności, a matka wycofała wszystko i
    ma saldo ujemne (teraz to już jest problem mbanku :)).

  • 5. Data: 2003-02-23 15:48:24
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czy sa jakies realne szanse zeby nie zaplacic tej zlodziejskiej prowizji ?

    sprawa była wielokrotnie omawiana na forum i z opini wynika że
    musisz płacić, z tym że ostatnio znalazłem pewną wypowiedz gościa
    ze Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, który powiedział, cytuje:

    "(...) Stosowane przez banki regulaminy, tabele opłat i prowizji,
    są wzorcami umownymi w rozumieniu art. 384 k.c. i wiążą
    konsumenta, jeżeli zostały mu doręczone przy zawarciu umowy.
    Bank, który nie doręcza konsumentowi np. zmienionej tabeli
    opłat i prowizji, naraża się na zarzut, że zmiany, np. podwyższenie
    opłat, nie wiążą konsumenta. Zdarza się, że znajdujące się w obrocie
    umowy z bankami, a także postanowienia regulaminów zawierają
    niedozwolone postanowienia umowne, tzw. klauzule niedozwolone.
    W takiej sytuacji na tle konkretnej umowy konsument może wnieść
    powództwo do sądu w ramach tzw. kontroli incydentalnej"(...)

    Gość nazywa się Lilian Ustaborowicz-Jakimowicz, a
    wypowiedz dotyczyła wyroku Sądu Antymonopolowego
    w sprawie którą opisałem ostatnio pt:"ciekawy wyrok sądu w
    sprawie TOiP ROR-u",

    Robert Kondraciuk

  • 6. Data: 2003-02-23 18:26:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    info
    > na stronie, ani w infolinii, że zmieniają się opłaty. Wystarczyło po cichu

    Bzudra. Bank powinien klientowi dostarczyc zmiany w TOiP, ktora jest
    integralna czescia umowy. Co wiecej, samo wywieszenie nowej TOiP w oddziale
    [mozemy uznac, ze strona www jest namiastka oddzialu banku internetowego]
    nie jest wystarczajace.
    Np. na podstawie wyroku Sadu Antymonopolowego 30 września 2002 Sygn. akt
    XVII Amc 47/01, do Rejestru Klauzul Niedozwolonych zostal wpisany
    nastepujacy zapis:
    "PKO - bp podaje do wiadomości obowiązujące stawki prowizji i opłat przez
    wywieszenie w Oddziałach PKO - bp Taryfy oraz udostępnia Taryfę na życzenie
    posiadacza rachunku"

    > ale mBank wszystkich, którzy chcieli otrzymywać takie
    > informacje powiadomił.

    Ja nie sprzeciwialem sie otrzymywaniu takich wiadomosci, a nie dostalem. Na
    szczescie czytam pbb i zrezygnowalem z karty na czas :).

    > I było na tej grupie już wiele dyskusji na ten temat...

    Co nie znaczy, ze grupa jest nieomylna ;).

    Maciej

  • 7. Data: 2003-02-23 18:45:45
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    > "PKO - bp podaje do wiadomości obowiązujące stawki prowizji i opłat przez
    > wywieszenie w Oddziałach PKO - bp Taryfy oraz udostępnia Taryfę na

    No a ostatnio przewinal sie przez moja reke list od Fortisa ze dopisali taki
    punkt do regulaminu, iz ze zmianami w TOiP nalezy sie zapoznac w oddziale.

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2003-02-23 20:09:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Co nie znaczy, ze grupa jest nieomylna ;).

    Grupa nie była nieomylna, bo skłaniała się do interpretacji zgodnej z
    wyrokiem sądu. IMO już niedługo dojdzie do tego, że banki albo będą wysyłać
    każdemu do domu info o podwyżce opłat, albo będą się narażać na procesy (ew.
    skargi do arbitra). W zasadzie imo wystarczyłoby zobowiązanie chętnego do
    podpisania umowy do podania emaila (tak jak jest obowiązek podania adresu) i
    wysłanie na niego informacji o zmianie równałoby się poinformowaniu. Pojawia
    się tu oczywiście problem udowodnienia, że informacja została doręczona, ale
    jednak zdecydowanie więcej osób mogłoby się dowiedzieć o takich zmianach.

    Do t...@p...onet.pl:
    możesz spróbować uderzyć do arbitra bankowego i jakiejś organizacji
    konsumenckiej, to może coś wskurasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2003-02-23 23:13:02
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Feb 2003 18:26:02 GMT, "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >[mozemy uznac, ze strona www jest namiastka oddzialu banku internetowego]

    Informacja była także w serwisie transakcyjnym (po wylogowaniu).
    oraz w serwisie telefonicznym.

    >"PKO - bp podaje do wiadomości obowiązujące stawki prowizji i opłat przez
    >wywieszenie w Oddziałach PKO - bp Taryfy oraz udostępnia Taryfę na życzenie
    >posiadacza rachunku"

    Normalny klient nie czyta tablicy ogłoszeń.
    Normalny klient czyta słucha co ma na stronie www.

    mBank nie dodał nowej taryfy tylko zmienił stawkę (fakt ze
    drastycznie).

    >Ja nie sprzeciwialem sie otrzymywaniu takich wiadomosci, a nie dostalem. Na
    >szczescie czytam pbb i zrezygnowalem z karty na czas :).

    Nie trzeba sie sprzeciwiać tylko trzeba sie zgodzić ;-)
    Ja dostałem. jakei konto pocztowe podałeś (może jest błąd w bazie)

    Ja czytam forum mB i zdążyłem w sierpniu zamówic darmową ;-)

    >Co nie znaczy, ze grupa jest nieomylna ;).

    to znaczy, że kolejne bicie piany nie ma większego sensu.

    BAH

  • 10. Data: 2003-02-24 08:37:48
    Od: "krab" <k...@h...pl____>

    > Czy sa jakies realne szanse zeby nie zaplacic tej zlodziejskiej prowizji ?

    >Przecież do sądu z tym nie pójdziesz :D. Zawsze możesz wycofać wkłady.

    i tojest glowny powod - dla ktorego banki (bo nie tylko mbank) zeruja na
    ludziach!
    Te oplaty - to zazwyczaj kilkanascie - kilkadziesiat zl - a aby isc do
    sadu - wartosc sporu musi chyba przekroczyc 200 zl, z innej strony
    skierowanie sprawy do arbitra - wymagalo kiedys (moze sie zmienilo ?)
    wniesienia oplaty 50 zl - czyli wiecej niz wynosi spor.
    Osobiscie mam podobny problem z investbankiem, ktorego nieuzywalem juz ponad
    rok, na konicie bylo 2 zl i bylo to konto bez oplat
    Nie przysylano mi wyciagow, co mi nie przeszkadzalo - bo ich olalem, ale
    nagle przyslali mi wyciag - na ktorym jest juz MINUS 15 zl !
    Dopiero po telefonie do nich - dowiedzialem sie - ze wiele miesiecy temu
    wprowadzili oplaty miesieczne wiec sobie zrobili ze mnie zrodlo dochodu
    Jesli pozwolic bankom dzilac nadal w takiej formie - to podupadajacy bank-
    wprowadzi nagle oplate miesieczna w wysokosci 1000 zl miesiecznie i tylez
    samo za kazda oplate i w ciagu krotkiego czasu wyjda na swoje
    Dlatego tez nie powinno sie im darowac - trzeba cos z tym robic - ale -
    szczerze - tez nie wiem co :-)))))))