  • Data: 2017-07-05 09:28:10
    Temat: Złe praktyki
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wróciłem z wakacji i przeglądam operacje
    na wyciągu z karty... blisko 50 pozycji

    Okazuje się że dwukrotnie podczas _zakupów_bezgotówkowych_
    (raz na Węgrzech i raz w Chorwacji) sprzedawca obciążył moja kartę
    wg. własnego "widzimisię" w złotówkach zamiast w lokalnej walucie.
    W pierwszym przypadku był to barek na stacji benzynowej (Węgry),
    w drugim chorwacki market "Studenac"

    Szczerze mówiąc pierwszy raz się z czymś takim spotykam
    gdyż podejmując gotówkę w bankomacie mam wybór czy chce przewalutowania
    czy też nie, ale żeby sprzedawca uprawiał "samowolke" ??

    W efekcie kosztowało mnie to ~2% (więcej)
    - na niezbyt wielkich kwotach, no ale zawsze