  • Data: 2017-07-05 15:20:54
    Temat: Re: Złe praktyki
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-05 o 14:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie bylo mi dane sprawdzic jak to z DCC, ale ...

    > .... to chyba bardziej ogolna strategia, bo na czym by bank zarobil ?
    > W mbanku tez drogo.
    >
    > Ciekawe, czy po wakacjach sie tym PE zajmie, czy w swietle ostatnich
    > nastrojow odpowie "w euro jest za darmo" :-)

    W EB za transakcje zagraniczną DCC czyli obciążenie karty w PLN
    zamiast w lokalnej walucie EB nie pobiera żadnej prowizji
    Prowizja jest wyszczególniona jako oddzielna operacja
    Haracz dla VISY ? w wysokości 1%

    Przykładowo - wypłata gotówki 200 HRK
    114,95 PLN + 1,15 PLN = 116,1
    Zakładając że EUR kupowałem w PL po 4,18 a lokalny kantor płacił 7,2
    HRK/EUR = wychodzi 0,58 PLN za Kune

    Wnioski - nie było sensu brać Euro,
    bo wypłata z bankomatu (EB - darmowa)
    kosztowała mnie praktycznie tyle samo co wymiana w kantorze ;)