  • Data: 2017-07-05 15:00:08
    Temat: Re: Złe praktyki
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    > Niestety przy płaceniu za granicą kartą walutową z polskiego banku trzeba patrzeć
    na slipy.
    > A co to za karta, że mimo wszystko wyszło niedrogo?

    Debetówka Visa EB (PLN)
    - rozliczana wg. kursu Visa + 1% prowizji
    a przykładowy kurs - HRK/PLN 0,5707

    DCC (na które nie miałem wpływu) przeliczyło HRK/EUR -> EUR/PLN
    co kosztowało mnie dodatkowo ~2% prowizji
    w stosunku to pierwszego wariantu płatności

    DCC Euro liczył po 4,31 PLN (26.06) /ja nabyłem przed wyjazdem po 4.18/
    ale kurs HRK/EUR mają trochę lepszy niż w kantorze
    W przykładowym kantorze gdzie byłem płacili 7,2 kuny za 1EUR
    DCC przeliczył po 7,38 kuny za 1 EUR

    W każdym bądź razie wyszło drożej niż kurs Visa +1% :)