  • 1. Data: 2006-01-02 19:32:20
    Temat: Zastrzeżenie KK
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do znawców KK.

    Taka hipotetyczna sytuacja.
    Bank wydaje w promocji KK na rok.
    Po pół roku występuję o kartę dodatkową też w promocji :).
    Po 11 miesiącach zastrzegam KK główna.( okres wypowiedzenia 30 dni)
    Czy w tej sytuacji rachunek kredytowy może być nadal otwarty i używany z KK
    dodatkową, czy też przy zastrzeganiu KK głównej rachunek karty i karta
    dodatkowa też jest zamykana ?.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    Marcin_P.

  • 2. Data: 2006-01-02 19:52:17
    Temat: Re: Zastrzeżenie KK
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin_P. wrote:
    [...]

    > Czy w tej sytuacji rachunek kredytowy może być nadal otwarty i używany z KK
    > dodatkową, czy też przy zastrzeganiu KK głównej rachunek karty i karta
    > dodatkowa też jest zamykana ?.
    Zależy od banku. O ile wiem istnieją takie które pozwalają, mieć otwarty
    rachunek bez karty.
    KJ

  • 3. Data: 2006-01-02 20:09:18
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > KK
    > dodatkową, czy też przy zastrzeganiu KK głównej rachunek karty i karta

    IMO jest zamykana.

    Darek

  • 4. Data: 2006-01-02 20:40:10
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Marcin_P. napisal dnia 2006-01-02 20:32:

    > Czy w tej sytuacji rachunek kredytowy może być nadal otwarty i używany z KK
    > dodatkową, czy też przy zastrzeganiu KK głównej rachunek karty i karta
    > dodatkowa też jest zamykana ?.

    Zależy o jaki bank pytasz, ale zazwyczaj karta dodatkowa wydawana jest do tego
    samego rachunku, co główna. Dlatego zastrzeżenie prowadzi do zamknięcia obu. To
    samo dotyczy blokowania.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 5. Data: 2006-01-02 20:44:43
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    KK
    > Zależy od banku. O ile wiem istnieją takie które pozwalają, mieć otwarty
    > rachunek bez karty.
    > KJ

    Ten bank to Millennium. Czy ten może pozwala ?.

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 6. Data: 2006-01-02 20:45:09
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    tego
    > samego rachunku, co główna. Dlatego zastrzeżenie prowadzi do zamknięcia

    Mam na myśli bank Millennium. Może wiesz jak to u nich wygląda.

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 7. Data: 2006-01-03 19:23:38
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin_P." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > KK
    > dodatkową, czy też przy zastrzeganiu KK głównej rachunek karty i karta

    Zastrzeżenie karty nie jest równoznaczne wypowiedzeniu umowy. Zastrzeżenie
    oznacza zmianę statusu karty i brak możliwości autoryzacji transakcji
    (elektronicznych). Występuje np. przy zagubieniu lub kradzieży karty. W
    takim przypadku klient może wystąpić o nową karte do rachunku. Przez cały
    czas funkcjonuje karta dodatkowa.
    Z drugiej strony można wypowiedzieć umowę, ale karta pozostaje jeszcze
    aktywna przez jakiś czas i dopiero później bank zastrzega kartę.
    Z natury rzeczy karta dodatkowa obciąża limit i stanowi zobowiązanie
    posiadacza karty głównej. Nie wyobrażam sobie zatem, aby karty dodatkowa nie
    została zastrzeżona po upływie okresu wypowiedzenia umowy.

  • 8. Data: 2006-01-04 09:25:02
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

> [...]
    > (elektronicznych). Występuje np. przy zagubieniu lub kradzieży karty. W
    > takim przypadku klient może wystąpić o nową karte do rachunku. Przez cały

    O właśnie i o coś takiego mi chodziło.

    > Z drugiej strony można wypowiedzieć umowę, ale karta pozostaje jeszcze
    > aktywna przez jakiś czas i dopiero później bank zastrzega kartę.

    Tu raczej się mylisz. Jak zamykasz rachunek kredytowy to musisz od razu
    oddać KK lub ją zastrzec. Okres wypowiedzenia jest po to aby transakcje
    które wykonałeś przed wypowiedzeniem umowy spłynęły do banku i zostały
    rozliczone.

> [...]
    nie
    > została zastrzeżona po upływie okresu wypowiedzenia umowy.

    Tego przypadku raczej nie będę testować ,ale jak wypowiadasz umowę to
    wszystkie karty są blokowane.

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 9. Data: 2006-01-04 16:18:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin_P." <n...@o...pl> writes:

    > Tu raczej się mylisz. Jak zamykasz rachunek kredytowy to musisz od razu
    > oddać KK lub ją zastrzec.

    Owszem.

    > Okres wypowiedzenia jest po to aby transakcje
    > które wykonałeś przed wypowiedzeniem umowy spłynęły do banku i zostały
    > rozliczone.

    Nie, okres wypowiedzenia jest po to by kazda ze stron mogla zakonczyc
    wykonywanie umowy we wlasciwym terminie (zamknac rachunki, zamowic
    inne karty w innym banku, odwolac upowaznienia itd).

    Transakcje kartami platniczymi moga splywac do banku jeszcze przez kilka
    miesiecy, okres wypowiedzenia ma sie do tego nijak.

    > Tego przypadku raczej nie będę testować ,ale jak wypowiadasz umowę to
    > wszystkie karty są blokowane.

    W jakim banku?

    To ze najlatwiej zażądac (ustnie) od klienta oddania kart lub ich
    zastrzezenia to oczywiscie prawda, poza tym niektore umowy (regulaminy)
    nawet to przewiduja. Ale normalnie w okresie wypowiedzenia wszystkie
    uslugi itd. powinny byc swiadczone.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-01-05 12:07:39
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    > Witam,
    > O właśnie i o coś takiego mi chodziło.

    jesli chodzilo Ci o to by nie placic za karte glowna i uzytkowac tylko karte
    dodatkowa, to jest to raczej malo prawdopodobne, a jesli w jakimkolwiek
    banku bedzie mozliwe, to tylko na skutek bledu obslugi