  • 1. Data: 2006-01-02 18:32:04
    Temat: Karta 24*365?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Znaczy - ktora z kart wydawanych przez nasze banki (tak kredytowych do
    zakupow, jak "debetowych" do wyjmowania pieniedzy ze sciany) jest
    najblizsza idealu "dziala 24 godziny na dobe przez caly rok"?

    Bo ciagle tu slysze, ze karta X czy Y to nie dziala przez kilka godzin
    kazdej nocy - no fajnie, w domu o 01:00 spie, ale pojade do USA, to
    tam bedzie akurat pora zakupow...

    Jest jakas karta, ktora tego typu przerw nie ma?

    MJ

  • 2. Data: 2006-01-02 18:43:38
    Temat: Re: Karta 24*365?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Znaczy - ktora z kart wydawanych przez nasze banki (tak kredytowych do
    > zakupow, jak "debetowych" do wyjmowania pieniedzy ze sciany) jest
    > najblizsza idealu "dziala 24 godziny na dobe przez caly rok"?
    KK BZWBK, czy Visa Credit (pewnie Classic też) Multibanku, Delfinki i
    złote rybki - to z tych które znam. O ile oczywiście nie ma jakiegoś
    wdrożenia.:wq
    KJ

  • 3. Data: 2006-01-02 19:02:44
    Od: "Titus_Andronicus" <m...@w...pl>

    > Jest jakas karta, ktora tego typu przerw nie ma?
    >
    > MJ

    Testy populkarnego serwisu o kartach pokazuja ze najlepsze sa z VW banku.

    tyt

  • 4. Data: 2006-01-02 19:14:26
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dpbs8u$1rb$1@kjonca.kjonca.bogus grupowicz Kamil Jońca napisał:

    > KK BZWBK

    Mam podobne obserwacje.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 5. Data: 2006-01-02 20:46:29
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Titus_Andronicus napisał(a):

    > Testy populkarnego serwisu o kartach pokazuja ze najlepsze sa z VW banku.

    Rozumiem, że chodzi o _debetowe_wypukłe_ Visy z VWB?

    Przemek

  • 6. Data: 2006-01-02 20:49:20
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > tam bedzie akurat pora zakupow...
    >
    > Jest jakas karta, ktora tego typu przerw nie ma?

    IMHO każda wypukła, jeżeli transakcja czy to elektroniczna czy heblowana
    jest poniżej floor limitu :-). Powyżej, nie mam pojęcia.

    Przemek

  • 7. Data: 2006-01-02 21:56:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > IMHO każda wypukła, jeżeli transakcja czy to elektroniczna czy
    > heblowana jest poniżej floor limitu :-). Powyżej, nie mam pojęcia.

    W stajni VISA/MC to z tym floor limitami nie za bardzo ostatnio 8-).

    MJ

  • 8. Data: 2006-01-02 22:36:38
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > W stajni VISA/MC to z tym floor limitami nie za bardzo ostatnio 8-).

    Ludzie.., dajcie już spokój tym nieszczęsnym floor limitom. Przecież one są
    ustalane głównie przez agentów rozliczeniowych, tzn. płacąc tą samą kartą
    wypukłą, rachunek na 50 zł:
    - w eService będzie autoryzacja
    - w Pekao SA będzie bez autoryzacji
    i tyle

    Jeśli chodzi o "bezawaryjność" karty, to wziąłbym pod uwagę:
    1. Czy jest to karta wypukła?
    2. Czy system danego banku wydawcy ma częste awarie/przetwarzania danych

    Jeśli chodzi o nietypowe rozwiązania to podobno karty Amex często chodzą bez
    autoryzacji (no ale tutaj jest problem niepełnej akceptowalności tych kart).
    No i na koniec. Kartą stwarzającą najmniej problemów z autoryzacją jest
    Diners Club, ale w Polsce korzystanie z tej karty jest bardzo uciążliwe, z
    racji małej ilości punktów akceptujących.

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2006-01-02 23:05:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote in message

> [...]

    > ustalane głównie przez agentów rozliczeniowych, tzn. płacąc tą samą kartą

    Niekoniecznie, w pobliskim Carrefour, gdzie czesto robie zakupy VISA i MC
    Citibanku przechodzi bez autoryzacji, natomiast kazda transakcja kartami
    mBanku/Multibanku byla autoryzowana. Kwoty transakcji sa porownywalne. Sklep
    jest obslugiwany przez Polcard. I na pewno nie jest to zbieg okolicznosci,
    dokonalem tam juz dziesiatek transakcji w ciagu ostatnich 2 lat, korzystalem
    z kart kredytowych mBanku, Multibanku oraz Citibanku.

> [...]
    bez
    > autoryzacji (no ale tutaj jest problem niepełnej akceptowalności tych

    Nie jest tak zle. Ostatnio placilem Amexem nawet w Hulakula, naklejki, ze
    akceptuja nie ma, a przeszlo. POS PointCardu, byla niestety jakas dummy
    authorization tzn, laczyl sie (a przynajmniej probowal), trwalo to kilka
    sekund i dopiero wyplul slipa, a ktorym byl kod autoryzacji 46, w systemie
    ani sladu po blokadzie ;). AFAIR, dawno temu w PointCardzie byly takie dummy
    authorizations takze w przypadku MS oraz VISY.
    Z moich testow wynika, ze obecny poziom autoryzacji Amexa to jakies 10%. Nie
    bralem pod uwage przypadku opisanego powyzej, bo nie wiem jak go
    zaklasyfikowac.

    > No i na koniec. Kartą stwarzającą najmniej problemów z autoryzacją jest
    > Diners Club, ale w Polsce korzystanie z tej karty jest bardzo uciążliwe, z
    > racji małej ilości punktów akceptujących.

    Z tego co wiem DC akceptuje Polcard i eService. Oczywiscie kazdy merchant
    moze wylaczyc DC z umowy, ale takich przypadkow nie jest chyba az tak wiele.
    Wada DC jest jej koszt, ale coz sie dziwic skoto przychodow z odsetek od
    udzielonego kredytu miec nie moga. Podobnie jak w przypadku zwyklych
    charge'owych Amex'ow, te karty rowniez sa dosc drogie.

    MK

  • 10. Data: 2006-01-03 07:15:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> writes:

    > 2. Czy system danego banku wydawcy ma częste awarie/przetwarzania danych

    Kojarzy mi sie takie pojecie "autoryzacja zastepcza" - wlasnie na
    wypadek niemoznosci dokonania prawdziwej autoryzacji w danej chwili...
    Jest cos takiego? A jesli jest, to jak dziala?

    MJ