  • 1. Data: 2006-01-02 14:23:35
    Temat: Reklamacja a umorzenie śledztwa
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Witam.
    Czy orientujecie się może co się dzieje ze złożoną reklamacją jeżeli
    prokuratura umorzyła śledztwo?
    Przelew był z mBanku do ING i od kilku miesięcy czekam na decyzję tego
    drugiego. Dzisiaj dostałem odpowiedź z prokuratury i zastanawiam się jak
    banki w takich sytuacjach traktują klienta. Kwota przelewu była
    niewielka bo niecałe 50zł.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-01-02 15:27:21
    Temat: Re: Reklamacja a umorzenie śledztwa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Xorock napisał(a):

    > Czy orientujecie się może co się dzieje ze złożoną reklamacją jeżeli
    > prokuratura umorzyła śledztwo?

    A czego dotyczy reklamacja ? Jaka jest sytuacja ?

    Czemu umorzyli ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2006-01-02 15:31:28
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Mithos wrote:
    > A czego dotyczy reklamacja ? Jaka jest sytuacja ?
    Zakup na allegro. Nigdy nie otrzymałem zamówionego towaru. Oszukanych
    było ok. 60 osób.

    > Czemu umorzyli ?
    Pod podanym adresem nikt nie mieszka od ponad roku, nikt nie słyszał
    także o takim człowieku.

  • 4. Data: 2006-01-02 15:37:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Xorock napisał(a):

    > Zakup na allegro. Nigdy nie otrzymałem zamówionego towaru. Oszukanych
    > było ok. 60 osób.

    No to reklamacja w banku nic tu nie pomoze, bo oni nic nie maja do tego,
    co komu kto wyslal.

    > Pod podanym adresem nikt nie mieszka od ponad roku, nikt nie słyszał
    > także o takim człowieku.

    To pisz odwolanie. Prokurator moze zwroci sie do banku o ujawnienie
    danych wlasciciela konta na podstawie numeru rachunku. Aczkolwiek
    skutecznosc tego zalezy od tego jak bardzo sie prokuratorowi chce.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2006-01-02 15:58:04
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Mithos wrote:

    > No to reklamacja w banku nic tu nie pomoze, bo oni nic nie maja do tego,
    > co komu kto wyslal.

    Ale powinna być jeszcze odpowiedzialność jeżeli np.: nie sprawdzając
    danych czy ważności dowodu pozwolili na założenie konta.
    Wcześniej, gdy jeszcze nie miałem wiadomości z prokuratury, wiedziałem
    że zwrot zależy od czynności śledczych. Zastanawiam się co teraz, gdy
    już więcej wiadomo.

  • 6. Data: 2006-01-02 16:32:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Xorock napisał(a):

    > Ale powinna być jeszcze odpowiedzialność jeżeli np.: nie sprawdzając
    > danych czy ważności dowodu pozwolili na założenie konta.

    Ale ktos zweryfikowal to kto jest wlascicielem konta ? Bo tutaj chodzi o
    to, ze nie mozna wszczac postepowania z braku prawdziwych danych
    oszusta. Konto moglo byc zalozone na zupelnie inne dane (czytaj
    prawdziwe) niz te, ktore zostaly podane przy przelewie.

    Problem jest w tym, ze ktos moze podac dane osoby z drugiego konca kraju
    jako posiadacza rachunku, a przelew i tak do niego wplynie, pomimo, iz
    konto bylo zakladane na zupelnie kogos innego. W przypadku zwyklych kwot
    , przy przelewach krajowych nikt tego recznie nie weryfikuje.

    W zaleznosci od tego jak zachowa sie prokurator to bank albo ujawni na
    kogo tak naprawde jest to konto albo i nie.

    Zreszta w przypadku Allegro jest jeszcze mozliwe sprawdzenie :
    - adresu wyslania kodu aktywacyjnego,
    - numerow IP z ktorych laczyl sie oszust.
    Dzieki temu tez mozliwe jest namierzenie konkretnej osoby.

    > Wcześniej, gdy jeszcze nie miałem wiadomości z prokuratury, wiedziałem
    > że zwrot zależy od czynności śledczych. Zastanawiam się co teraz, gdy
    > już więcej wiadomo.

    Zwrotu mozesz dochodzic na drodze cywilnej. Prokuartura jest od
    pociagania do odpowiedzialnosci karnej. Aczkolwiek mozna polaczyc jedno
    z drugim (powodztwo adhezyjne) to jednak musi to byc zrobione na Twoj
    wniosek, a prokurator z urzedu tego nie zrobi. Bo przeciez trudno winic
    bank za postepowanie innych osob.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-01-05 11:53:36
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Xorock" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Wcześniej, gdy jeszcze nie miałem wiadomości z prokuratury, wiedziałem że
    > zwrot zależy od czynności śledczych. Zastanawiam się co teraz, gdy już
    > więcej wiadomo.

    teraz domagaj sie tej forsy od allegro - Ty dopelniles wszystkich
    formalnosci, niech te forse zwraca allegro, ktora twierdzi, ze pobiera forse
    m.inn po to - aby ubezpieczyc transakcje