    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zastanawia mnie jak zarabiają kantory
    Date: Mon, 7 Mar 2022 23:18:01 +0100

    news:62266f1c$0$457$65785112@news.neostrada.pl...

    > Sprzeda mu ten tysiąc, który kupił za 4,05.

    Jeżeli ma w miarę zbilansowany obrót...

    Ale może mieć pozycje np. na Forexie. Klient sprzedał 1000 za 4950
    a kantor niezwłocznie opycha to za 4999,5. Podobnie gdy klient przy
    kursach kantorowych 4,05-4,15 kupuje za 4,15 kantor odkupuje na
    rynku za 4,1005. Teoretycznie bo dochodzą koszty prowadzenia,
    transakcyjne, utrzymania pozycji. Sieci kantorów na to stać.
    Są kantory, które gdy nie ma paniki na walutach miały spread
    na EUR i USD ok. 2gr. Teraz te same około 10-15gr bo duża
    zmienność a płynność też nie musi być idealna.
    Inną sprawą jest lokalna chwilowa dostępność gotówki w kasie,
    bo może którejś zabraknąć.

    Arek